Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Dead Rising bildproblem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19

    Dead Rising bildproblem

    Tjohopp! Har spelat ut dead rising en tre fyra gånger nu och det ända jag stört mig på är bilden.
    Den pyttelilla dialogtexten som kommer upp när Frank pratar med någon är knappt läsbar, och det skulle vara kul att kunna göra sidequesten man får genom telefonen.

    Jag använder en vanlig gammal hederlig bildrörs TV, är det någon speciell inställning jag behöver ändra för att bilden ska se normal ut? Eller måste man ha en HDTV för att spela detta spelet perfekt?

    Allt annat är jättefint och subtitles i filmsnuttarna är stora och läsbara
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Hade precis samma problem när jag spelade på min gamla TV. När jag bytte upp mig till en HD Ready TV blev det oerhört stor skillnad, allting var plötsligt läsbart. Just Dead Rising är ett spel där jag märkte störst skillnad.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av KonradA Visa Inlägg
    Hade precis samma problem när jag spelade på min gamla TV. När jag bytte upp mig till en HD Ready TV blev det oerhört stor skillnad, allting var plötsligt läsbart. Just Dead Rising är ett spel där jag märkte störst skillnad.
    Okej låter ju tråkigt att man måste skaffa HD för att spela ett spel fullt ut...
    När telefonen ringer i spelet och man svarar så kommer det ju små subtitles neranför, de blir så små att de inte är läsbara på en lågupplöst bindrörs TV.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Ja man måste ha en HDTV, det är ett känt "problem" på just dead rising.. kommer aldrig att komma en patch heller har dom sagt

    men man måste ju ha en HDTV ändå eftersom de ser så j*vla bra ut o gejma/titta hdupplöst film på skaffa en nununu!
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. Kane & Lynch: Dead Men
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 13:27
  2. Har problem med dead rising - första Platinum skivan
    By profetenmohamme in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 10:25
  3. Bildproblem i NTSC GameCubespel
    By Reinkaos in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 11:36
  4. Dead or Alive Xtreme 2 SNACK
    By coolcool in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 09:44
  5. dead rising
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 00:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •