Jag behöver lite hjälp med att få igång PS-spel till mitt PSP, Jag kör med CFW 3.80 M33-4 och kör med "Popsloader v2 for CFW 3.80".
Har stoppat in Popsloader i root:en och aktiverat det i firmwaret's inställningar, sen tankar jag hem ett PS-spel, t.ex. Resident Evil - Director's Cut och packar upp det och får fram en .img fil som jag med hjälp av MagicISO konverterar till .iso och sen så kör jag iso-filen i AutoPopstation 4 och konverterar spelet till en EBOOT.PBP som jag sen stoppar in i PSP/Game/SLUS00474 på PSP:t, sen när jag startar spelet så kommer det upp Sony's officiella meddelande om att detta är ett konverterat PS-spel och sen blir skärmen bara svart.
Har också provat tankat hem Resident.Evil.3.Nemesis.USA.PSXPSP-SUSHi som är redan konverterat och stoppat in det i PSP/GAME/SLUS00923, då startar spelet men sen när man startat ett nytt game och just innan man ska få börja spela så hänger det sig.
Vad gör jag fel?
EDIT: Provade att använda PSX2PSP 1.2 och konverterade spelet, men när jag sen ska starta det så blir det svart som vanligt.
EDIT2: Provade med PsGUI300beta och nu funkar det! Ska ta och testa konvertera fler spel senare.
Bookmarks