Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: PS-spel till PSP

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    PS-spel till PSP

    Jag behöver lite hjälp med att få igång PS-spel till mitt PSP, Jag kör med CFW 3.80 M33-4 och kör med "Popsloader v2 for CFW 3.80".

    Har stoppat in Popsloader i root:en och aktiverat det i firmwaret's inställningar, sen tankar jag hem ett PS-spel, t.ex. Resident Evil - Director's Cut och packar upp det och får fram en .img fil som jag med hjälp av MagicISO konverterar till .iso och sen så kör jag iso-filen i AutoPopstation 4 och konverterar spelet till en EBOOT.PBP som jag sen stoppar in i PSP/Game/SLUS00474 på PSP:t, sen när jag startar spelet så kommer det upp Sony's officiella meddelande om att detta är ett konverterat PS-spel och sen blir skärmen bara svart.

    Har också provat tankat hem Resident.Evil.3.Nemesis.USA.PSXPSP-SUSHi som är redan konverterat och stoppat in det i PSP/GAME/SLUS00923, då startar spelet men sen när man startat ett nytt game och just innan man ska få börja spela så hänger det sig.

    Vad gör jag fel?

    EDIT: Provade att använda PSX2PSP 1.2 och konverterade spelet, men när jag sen ska starta det så blir det svart som vanligt.

    EDIT2: Provade med PsGUI300beta och nu funkar det! Ska ta och testa konvertera fler spel senare.
    Last edited by Buskdoktor; 2008-01-18 at 04:07.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Tredje tråden uppifrån som är klistrad berör ämnet:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28606
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Finns det någon fungerade PSP emulator till PC
    By jens_soderhall in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 17:08
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:16
  4. xbox360 Japanska spel till Pal
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 13:14
  5. Tangentbord till PSP?
    By Gojira in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 21:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •