Jag köpte en Tri-link och hdmi kabel från PSXcare och bilden är riktigt dålig. Det som är anslutet till de tre portarna är 1. PS3 2. Xbox360 3. Dator med NX7900GTO. Jag får artefakter närmare sagt gröna pixlar som hoppar runt på skärmen hela tiden. Det är värst på ps3an för där flimmrar bilden till också. 480P fungerar men så fort man höjer till 720P så kommer skiten.
Tv:n är en Hyundai Corporation HLT-3210 och klarar 1080i och 720P. Jag har flyttat runt på alla fyra kablarna och även provat utan switchen. Utan switchen är det inget fel på bilden med någon kabel.
Vad ska jag göra? Jag kan ju inte sitta med 480P direkt. Kan det vara något problem med bandbredden på switchen eftersom högre upplösningar knasar? Jag ångrar mig lite att jag inte köpte en ordentlig HDMI switch men det stod ju att den här fungerar utmärkt på i de recensionerna jag läste. Enda problemet skulle vara att bilden inte kom fram när man switchade till och då var det bara att cycla igenom kanalerna.
Switchen drivs av USB nu och jag förstår inte riktigt varför jag fick en amerikansk strömkontakt och inte en svensk!
Bookmarks