Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Artefakter i bilden med Joytech tri-link hdmi switch

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20

    Artefakter i bilden med Joytech tri-link hdmi switch

    Jag köpte en Tri-link och hdmi kabel från PSXcare och bilden är riktigt dålig. Det som är anslutet till de tre portarna är 1. PS3 2. Xbox360 3. Dator med NX7900GTO. Jag får artefakter närmare sagt gröna pixlar som hoppar runt på skärmen hela tiden. Det är värst på ps3an för där flimmrar bilden till också. 480P fungerar men så fort man höjer till 720P så kommer skiten.

    Tv:n är en Hyundai Corporation HLT-3210 och klarar 1080i och 720P. Jag har flyttat runt på alla fyra kablarna och även provat utan switchen. Utan switchen är det inget fel på bilden med någon kabel.

    Vad ska jag göra? Jag kan ju inte sitta med 480P direkt. Kan det vara något problem med bandbredden på switchen eftersom högre upplösningar knasar? Jag ångrar mig lite att jag inte köpte en ordentlig HDMI switch men det stod ju att den här fungerar utmärkt på i de recensionerna jag läste. Enda problemet skulle vara att bilden inte kom fram när man switchade till och då var det bara att cycla igenom kanalerna.

    Switchen drivs av USB nu och jag förstår inte riktigt varför jag fick en amerikansk strömkontakt och inte en svensk!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag har förvisso läst en del negativt om den där. Att den tappar ljudet ibland när man switchar... å att den på vissa displayer har problem med 1080p.

    Men ditt problem tror jag faktiskt beror på att strömmen den får via USB inte är tillräcklig. Om du bara har din PS3:a inkopplad på switchen är bilden ok då?
    USB'n borde orka driva en enhet i alla fall.
    Jag tror du behöver koppla in ström i den för att den ska funka bra.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Okej. Jo det med 1080P läste jag också men jag kör bara 720P här. Jag har provat med bara 1an inkopplad (PS3an) och det är samma problem med artefakter. Jag hittade även en MiniUSB->USB->strömkontakt som var på 5V och det var samma problem där även med bara en enhet inkopplad.

    edit:

    Adaptern verkar vara brittisk.
    Last edited by razor1394; 2008-01-18 at 20:50.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in och byt den mot ett annat exemplar eller den andra hdmi-switchen vi har med 4 portar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Okej, jag kommer kanske förbi imorgon.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Har nu bytt till 4portars varianten och den fungerar utmärkt. Den går även att stänga av till skillnad från Joytech varianten.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK, då vet jag vilken jag skall rekommendera till mina kunder framöver :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Internet med 2 datorer & xbox med switch
    By kaimor in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-12, 17:51
  3. Bilden skakar med NTSC
    By Decept in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 23:53
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. PC -> xbox med switch???
    By TeWie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 10:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •