Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Xbox360 orig med SH-D162D (Kreon 1.0 fw)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17

    Xbox360 orig med SH-D162D (Kreon 1.0 fw)

    Önskas en utförlig guide för att rippa xbox360 orginal med sh-d162d (Kreon v1.0 fw)

    Alltså, en "up to date" Guide, inget från 2006.


    360RFUN

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror inte det hänt speciellt mycket sedan 2006 :-)

    Det finns väl ett par bra program för detta, troligen heter ett av dom xbox backup creator.

    Med en kreondrive eller 360-Samsung i "rippnings" läge/firmware så är det bara att starta programmet så är nog resten självförklarande.

    Sist JAG testade att rippa så var det efter readme.txt som kom med Xtreme 1.0, då var det lite mer "manuellt" med att skicka raw-kommandon till dvdläsaren osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Men är det säkert att spela kopior gjorda med Xbox backup creator från orginal?
    Det jag menar förståss är XBL-Ban säkrat.

    Jag har gjort en kopia med XBC felfritt, och sedan kört "stealth" testet i samma program med "PASS".

    Betyder det att det är en 1:1 kopia, och är den M$ ban säker?

    360RFUN

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Ingen kopia är någonsin BAN-säker, men går den igenom stealt-testet så är du så säker du kan vara. Det finns inga garantier när det kommer till modifikation/flashning och spelade av backup.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla imagefilen med xdvdmulleter också

    Din backup är troligen säkrare om du använd en 360-samsung dvd än om du använder kreon. En kreondrive kan aldrig till 100% emulera alla aspekter av hur en "äkta" 360-drive läser av skivorna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Hur är det egentligen med drives? Så som jag uppfattat det är Samsung bäst, Hitachi v79 "jobbigast".. Hur är det med de andra? En benq t.ex. som jag hoppas på vid köp av nästa box., hur ligger den till egentligen? Den vill jag mest ha för att jag vet att jag kommer kunna flasha den utan "extern" hjälp, men hur är de olika märkena vid användning?

    Edit; Hansi, ber om ursäkt för mitt regelbrott förresten. Det skall inte upprepas..
    Jag har ingen signatur.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte upprepas, men vad håller du på med nu då? Håll dig on-topic, det finns troligen redan ett hundratal trådar som handlar om flashning av dvdläsare...börja med att kolla de klistrade trådarna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Inte on-topic? topicen handlade om huruvida det var säkert att spela på live, så sa du att kreon-drives itne är säkra. Därav mitt ovanstående svar, funderade helt enkelt kring om Benq-driven är mindre säker än samsung-driven, ber om ursäkt om det inte var underförstått.

    Edit: det är alltså säkerheten vid Live (vid användande av olika drives) jag undrar om, inget om flashning.
    Jag har ingen signatur.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ahh, gå en kurs i att skriva så man förstår :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad jag fattar det som så är Samsung bäst i alla lägen... Den går att köra xbox1 spel Single layer på. Det går inte på dom andra. (Om jag inte minns helt fel.) Dom är busenkel att flasha....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Vad jag fattar det som så är Samsung bäst i alla lägen... Den går att köra xbox1 spel Single layer på. Det går inte på dom andra. (Om jag inte minns helt fel.) Dom är busenkel att flasha....
    Om man inte är intresserad av att kunna spela xbox1-spel då? Om man enbart tänker på att kunna spela Live så säkert som möjligt, är det fortfarande samsung som gäller? och spelar det då någon roll vilken av samsung-modellerna man har? Så är jag intresserad av att veta hur Benq-läsaren mäter sig mot samsung då det är mest troligt att det är en sådan jag kommer ha till slut.. Om det nu finns någon speciell undersökning angående det förstås
    Jag har ingen signatur.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Samsung och Benq bygger ju på kretsar från samma tillverkare vad jag förstått, så det är nog jämt skägg där vad gäller livesäkert.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  2. Sort problem med HItachi 47.
    By xbox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 22:44
  3. Xbox360 SAMSUNG/Brännare/Media
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 17:51
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. hade samma fel med x-ecuter 1.0
    By Madscion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 12:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •