Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: garanti på chippad wii?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18

garanti på chippad wii?

vad lämnar ni för garanti på en wii som ni chipar, jag köper konsoll som chipas os er inan ni skickar den.

lämnar ni bara garant på chip o montering eller är de nån på skälva wiin kvar, gissar ju att nintendos garanti är förbrukad när den chippas så har ni nån egen. visa chippar har de

tack

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1 års garanti på chip å montering.

Utöver det har vi alltid haft "livstidspolicy" på att löda om kablar som lossnat och liknande även om garantin egentligen gått ut, de få gånger ett chip gått sönder så har vi bytt det också även om det gått mer än ett år bara det varit ett chip som fortfarande var "aktuellt".

Undantag vore om någon t.ex. kom in med en NEO4-chippad PS2, ett så gammalt chip är det ingen som kommer ihåg hur det fungerade längre, så skulle det ha pajat så får man betala för att få ett modernt chip monterat istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    så de finna allså ingen garanti på konsolen längre värken från er eller nintendo. har sett ett fåtal sider som har detta

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Finns ju mer eller mindre seriösa sidor också, många lovar runt men håller tunt. Vi gör tvärtom, lovar så lite som möjligt men ställer upp så mycket som möjligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18
    Har en wii som jag chippat själv som låter som ett reaplan. Har ni (psxcare) testat skicka in chippade wiis på garanti ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bergsala/nintendo är duktiga på att se att dom varit moddade och tar 1000:- för att reparera den.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18

re

Skulle dom märka ngt om man byter ut kretskortet då montro ?

Vet vad det är som låter det är den "vita grejjen" som håller fast skivorna trycker man lite lätt på metallen som håller i den slutar den låta släpper man är det flygplan igen

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Låter som att nån lagring är slut?
    Ett nytt kretskort kostar väl lika mycket som att låta Nintendo fixa konsolen.... Om du nu inte har ett kretskort till övers med rätt chipset (hör ju ihop med serienummret).
    Sen bör man nog se till att alla skruvar har fräscha skallar, och att dom små klisterlapparna ser orörda ut. Då kan det nog gå....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18

re

Tänkte köpa en beg d2c billigt och sen bara byta "locket + upphängningen" till cdn och sedan skicka in d2c maskinen.

Efter lite googlande verkar det inte bara va jag som har ett wii som låter som fan.

Liknande diskussioner

1. Brickad wii och garanti
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 01:19
  2. Nytt problem med min wiikey chippad chrome wii.
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:57
  3. Ladda ner VC spel med chippad Wii
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 23:49
  4. Chippad Wii + garanti
    By ragge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner