Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Färgskiftningar

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

Färgskiftningar

Min box råkade ut för RROD för några månader sedan, vilket jag lyckades fixa med "X-clamp fix". Nu har bilden dock börjat skifta i färger efter ungefär en timmes spelande och då undrar jag förstås hur man åtgärdar detta? Är det bara en s.k. BGA reflow som hjälper i det här fallet? Och i sådana fall, kan man få det gjort hos Psxcare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det kostar 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Det låter ju kanon! Men, du som är erfaren och vet vad du håller på med, tror du att det är just en BGA reflow som behövs i det här fallet, när färgerna börjar skifta?

Uppdatering: jag satte igång boxen precis för att lira lite COD4 men nu får jag ingen bild överhuvudtaget. Bara ljud och en svart skärm.
    Last edited by Oddish; 2008-01-24 at 01:16.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det KAN ju vara andra komponenter som havererar med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0
    Jag har exakt samma problem. Bilden blev gröndaskig förra veckan o sen bara dog den helt. Inga röda ringar alls.

Kommer in i veckan o lämnar boxen för o se om ni kan fixa.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner