Problemet startade här, jag skulle flasha mitt duox2 (den blåa varianten). Jag läser på en massa och drar ner det jag tror är rätt bios och konverterar till rätt storlek, slänger in en dummy file och (det var rätt länge sen så jag kommer inte ihåg allt exakt) jag tror att jag gjorde en disk för flashbios också. Jag flashade chipet och prognosen sa att allt utfördes utan problem men när jag skulle splea nästa gång så fick jag bara svart skärm (har jag för mig, kan varit nått annat problem men det funkade iaf inte). Jag hörde att boxen fortfarande läste skivorna så jag tänkte att jag måste tagit fel version på bios så jag bränner ut en ny skiva som jag matar in och blindflashar med. Jag utförde flashning utan problem (tror jag, kunde ju inte se om något felmedelande dök upp men det gick till på exakt samma sätt som första gången). Det var här det sket sig totalt. Nästa gång jag skulle starta boxen så startade den om 3 ggr och sen blinkar den grönt och rött och jag har ingen bild (funkar dock om jag startar boxen utan chip). Då hörde jag mig runt lite i diverse forum och kom till slutsatsen att jag var tvungen att köpa nytt chip. Så det gjorde jag. Vart nu ett till duox2 fast den vita versionen. Det blev ditlött som det skulle men mitt problem är fortfarande kvar. Hur ska jag lösa det?




Jag tackar på förhand för alla svar och ber om ursäkt för det långa grötiga inlägget.


Ajustja kanske ska säga att biosen flashningarna vart fel eftersom jag följt instruktionerna till ett xecuter chip (boxen startade med att visa en text som löd "xecuter 2"). Kanske kan vara till nån nytta att min xbox är en v1.4.