Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Registrera PSP med custom firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Registrera PSP med custom firmware?

    För att kunna använda Media Manager från sony krävs det att man registrerar sin PSP med dem.
    Vad innebär det i praktiken? Finns det någon anledning att låta bli om man kör custom firmware? Kör för tillfället DA 3.80 M33-5.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Sniglum Visa Inlägg
    För att kunna använda Media Manager från sony krävs det att man registrerar sin PSP med dem.
    Vad innebär det i praktiken? Finns det någon anledning att låta bli om man kör custom firmware? Kör för tillfället DA 3.80 M33-5.
    Du har nog fått det om bakfoten, Sonys Mediamanager har en registreringskod som följer med paketet, du behöver slltså inte registrera din PSP, men även det är helt safe även om man kör Custom FW

    Jag har reggat alla mina PSP enheter o fått samma Spiderman film fler ggr
    Man tycker att de borde ta slut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Då jag har tagit media manager gratis via den japanska sonyportalen har jag inte fått någon registreringsnyckel med i paketet, såvida den inte ingår i installationsfilen.

    Hur som helst var det otrevligt när man först måste koppla in PSP:n och den sen drar upp ett serienummer på skärmen.
    Last edited by Sniglum; 2008-01-24 at 21:53.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Sniglum Visa Inlägg
    Då jag har tagit media manager gratis via den japanska sonyportalen har jag inte fått någon registreringsnyckel med i paketet, så jag är inte säker på att jag faktiskt missuppfattat det.

    Jag var tvungen att koppla in min PSP under installation för att utföra registrering. Då skrev den samtidigt ett serienummer på skärmen.
    Det kommer inte att hända något, dom kommer på sin höjd (inte troligt) att säga att du borde fixa orginal FW.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har reggat alla mina PSP enheter o fått samma Spiderman film fler ggr
    Man tycker att de borde ta slut
    Var registrerar jag mig för att få filmen?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Sniglum Visa Inlägg
    Var registrerar jag mig för att få filmen?
    Tror det var playstation.se eller .com någonstans.
    Men tro mig när jag säger att det knappast är värt det, filmen är inte speciellt bra och man får bajsigt ont i nacken av o glo på den.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Tror det var playstation.se eller .com någonstans.
    Men tro mig när jag säger att det knappast är värt det, filmen är inte speciellt bra och man får bajsigt ont i nacken av o glo på den.
    Vaaa har inte du SLIM o Anorektisk med TV-Ut ännu *Muhahah*
    Nej allvarligt, inte ens då är filmen kul *Spiderman 2*

    Såg att de reade ut filmer på SIBA i Kungens kurva för 35 kr styck här i Sthlm eller var det 39 kr styck.
    Hade jag inte haft Ghostbusters på DVD sen tidigare hade jag nog köpt den, men *Brrr* vad tråkigt det hade varit att bara kunna titta på en PSP hela tiden.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Sniglum Visa Inlägg
    Då jag har tagit media manager gratis via den japanska sonyportalen har jag inte fått någon registreringsnyckel med i paketet, såvida den inte ingår i installationsfilen.

    Hur som helst var det otrevligt när man först måste koppla in PSP:n och den sen drar upp ett serienummer på skärmen.
    Om du tagit ned programmet via deras "Japanska portal" har du väll inte fått DVD-fodral med skiva o tillbehör eller hur

    Prova gå o köp programmet för 199 kr eller be att få öppna så ser du att regkoden står på baksidan av manualen *Sitter just nu med mitt DVD-Fodral framför mig o vänder jag på den har den en UPC kod som heter ( 7 11719 63618 2 ) så om du behöver göra en sökning i en butik för att se om de har ett på lager så har du nuffrorna där Regkoden på baksidan av manualen består av 20 tecken *Bokstäver, Siffror och jag har inte räknat med bindestreck*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vaaa har inte du SLIM o Anorektisk med TV-Ut ännu *Muhahah*.
    Då har man verkligen missat konceptet med DVD xD
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Då har man verkligen missat konceptet med DVD xD
    Ja men sen har inte alla råd med en hyggligt bra dvd-spelare i fler rum + tv-apparat O vissa småkottar gillar att ligga o smygtitta på saker under täcket eller i ett tält på scoutlägret
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Vilken firmware kan jag ha på min psp ??
    By vip3rz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 10:11
  2. Pandora frågor.
    By Bj0k in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 11:19
  3. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  4. PlayStation Portable Silver SLIM Custom firmware 3.71
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 20:15
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •