Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Wiikey.cn???

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0

Wiikey.cn???

Någon som vet om dom har stängt sin sida för gott eller bara ett
    tillfälligt fel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den har varit nere ett bra tag. Men det lär inte hända så mycket mer med wiikeychippen, den typen av chip kan nog inte utvecklas vidare utöver det dom redan kan.

är det något du behöver så använd wiikeyavdelningen i detta forum för att fråga efter det du behöver så fixar vi det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Det är inget jag behöver nu men som när MSG släpptes så var man ju tvungen att uppdatera till 1,9g,så när nästa sådant spel kommer så vet man ju inte hur man skall göra,men det löser sig nog sa bonden som sket i badet

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Saxat från annat forum:

"Wiikey team is still alive, but they will no longer have a website, unless they decide to at a later date.
    No website DOES NOT MEAN NO SUPPORT, so stop stressing out and emailing everyone about it. They will bring out update if they are needed on scene sites like wiinewz.com.

People want a website for comfort, and more updates? Updates for what?
    The product does not need to be updated right now...and when it does need to be updated, it will.
    1.9 will always be in BETA.

What is D2CKey? D2ckey is wiikey strapped to a diff board working differently. D2cey will soon be updateable

Why is it down?
    Modchip are illegal now in HK, thats where it was hosted. All the downtime before was from DDOS attacks from other teams."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DDOS attacker från andra chiptillverkare? Ja, det låter ju trovärdigt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    DDOS attacker från andra chiptillverkare? Ja, det låter ju trovärdigt...
    Andra chiptillverkare? Njae.. "other teams" kan väl tolkas lite olika. Annat man läst är val att Nintendo själva anlitat DDOS attacker från diverse grupper. Är väl mkt bs också.

Men som dom säger nu att chip är förbjudna i HK så kanske dom inte orkat slängt upp den på annat håll än eller har planer på att göra det. Hoppet lever ju.

Men ärligt talat så kanske man skiter i om det finns en hemsida så länge dom släpper nya firmwares när det krävs på annat håll.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja eller hur NINTENDO skulle hålla på med sådant :-)

Tycker det låter som en hög bortförklaringar bara, dom blev troligen utkastade från webhotellet och orkar inte ta en paus från slappandet på beachen för att sätta upp hemsidan igen.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja eller hur NINTENDO skulle hålla på med sådant :-)

Tycker det låter som en hög bortförklaringar bara, dom blev troligen utkastade från webhotellet och orkar inte ta en paus från slappandet på beachen för att sätta upp hemsidan igen.
    Finns väl fler stora företag som sysslat med skumraskaffärer genom tiderna =)

Men det är väl inget jag tror på heller men rykten florerar ju alltid. För tillfället funkar ju alla spel så det behövs väl ingen update. Får se hur det blir när Brawl kommer =)

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Något har ju hänt på wiikey.cn iaf.. även om det kanske inte var åt det positiva hållet.

Kod:
    This domain name has expired.
    Please contact your domain name service provider to renew the domain name.
    http://www.wiikey.cn

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Får väl hoppas att nedanstående stämmer. Då kanske vi kan lira Brawl inom kort.

-----------------------------

1/2

"The Wiikey Team have confirmed to WiiNewz that they are in the process of obtaining a Japanese original of the game so that their coder can begin working on a compatibility fix and dump app.

It has come to our attention that some people on IRC claim to have had some success in dumping the game and that they are in contact with the Wiikey Team. We cannot dispute their claims of dumping the game but we can 100% assure you that no such contact with Wiikey has been made, nor is there likely to be any. Please take any claims from these individuals with a grain of salt.

Regardless, work will begin soon on a Wiikey update to correct these issues. With the Wiikey website now closed, WiiNewz will be the official source for news regarding the chip. If you don't read it here first, it's not true... simple as that."

-----------------------------

31/1

"WiiNewz contacted the Wiikey Team in regards to compatibility issues with "Super Smash Brothers Brawl." Here are their exclusive comments...

It has just been made aware to us that SSB does not work with wiikey.
    We are looking into it and are also working on a dual layer disc
    dumper, so that any update hopefully will be compatible with a backup
    of the game."

men sidan e uppe nu igen
    Karate e de bästa som finns

R.I.P Bruce Lee

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    det var som fan men vad är det för url? samma som förut?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Samma som förut; http://www.wiikey.cn/
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Ja det var som fan, det trodde jag inte =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

de e goda nyheter att sidan e tillbaks
    Karate e de bästa som finns

R.I.P Bruce Lee

Liknande diskussioner

1. Wiikey.cn ligger nere, någon som kan dela med sig av 1.9g-beta.rar?
    By 900ssie in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 19:17
  2. wiikey.cn
    By Haxxor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 19:56

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner