Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: massa frågor, har du ett argon? hur funkar de

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17

    massa frågor, har du ett argon? hur funkar de

    har en masa frågor om argon,

    1 har nån här testat de senaste updateringarna o sett att de funkar, jag vill vete om gamecub spel funkar och wii utan att de fryser.

    2 regionsfri blir den vel inte fören vid 1.3 o de är ju inte släppt ännu, fixar ni de 4 sista kablarna med vid install av chip

    och bara lite allmänt hur funkar era argon

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte testat gamecubespel, men vad vi förstått så är det INTE fixat än.

    1.3 släpptes lite halvofficiellt för ett par dagar sedan, vi testade idag, inga problem med de importspel vi testade.

    Vi löder de 4 extra kablarna och uppdaterar till 1.3
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    de låter bra, när släps programeraren då, för den är ju intresant att ha. och när/om gör ni test på gamecube för jag har ett strt intrese av de gamla fina spelen o har ganska många o grafiken blir ju bätre eftersom den klarar komponent o scarten funkar ju inte så bra till min lcd för gamecubens räking


    men nu funkar iaf alla wii utan att strula o frysa sej å så eller.

    ju sen har jag märkt att de är dyrare att köpa en wii med aragon instalerat än å köpe en wii o be er o instalera ett chipp. bara 100 kr men endå. funderade på varför

    kom på en fråga till, hur stort är minet på en wii och va tar spelen o spara o kan man fixa ett störe kort o va behöer man göra för att få de å funka så man inte tar bort nån viktig fil eller så
    Last edited by DrMyxo; 2008-01-25 at 17:57.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får 1 års bibehållen garanti om du köper wiin färdigchippad. Inte om du först köper wii:n och sedan köper chippning separat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    de låter bra, då förstår jag att de är skillnad på priset.

    men 2 frågor återstår

    1. när/om kollar ni gamcube kompatibiliteten,

    2. går de byta uppsej i minne eller klarar de kortet så många spel att man inte behöver. kör man lite virtuell konsol så tar de slut fort gissar jag. så man fixa större

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Inget vi har tid att titta på, sådant sköter "allmänheten" så bra i diverse forum. Vi vidarebefordrar det vi läser om andras resultat.

    2: Chippet har ingenting med något minne att göra, eller vad menar du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ahh minnet i wiin, det räcker väl rätt bra, sedan köper du vanliga SD-minneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    har hört att de som sitter i är 500 mb, så de är allså bara å fixa ett störe om man vill ha de

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    har en masa frågor om argon,

    1 har nån här testat de senaste updateringarna o sett att de funkar, jag vill vete om gamecub spel funkar och wii utan att de fryser.

    och bara lite allmänt hur funkar era argon
    Jag har testat ett par Gamecube-spel (PAL) och inget av dem funkade för mig. Däremot så funkar alla mina brända Wii PAL-spel (15+ stycken) bra! Har bränt ett NTSC-spel (MLB Power Pros) och det funkade bra!!

    Inget WII-spel har fryst sig eller liknande.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    de låter mycket bra men de är ju bedrövligt att de inte kan fixa gamecube spel kompatibiliteten tycker jag men den kommer väll. vet ni om de är några andra chipp som har full eller bra kompatibiliteten för gamecube pal på pal wii (d2b)

    är la bara d2bkey som finns gisar jag men funkar de bra för gamecube, frågan stäls i d2bkey kategorin med

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Vad jag har läst så ska D2ckey ha bra kompabilitet med Gamecube-spel. Jag har inte testat själv dock. Personligen tror jag att GC-spel kommer fixas på Argon snart. Infectus har ju redan släppt minst tre uppdateringar till det chippet redan. Så de har ju verkligen aktvt rätta till felen som varit/är. Sen håller jag med om att det ändå är dåligt av dem att släppa ett chip med så många problem.

    Men nu är ju D2cpro på gång också. Så vem vet hur stabilt det kommer vara när det släpps. Frågan är hur länge du vill vänta

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    vem är de som gör D2cpro då? finns de en sida för chippet
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    kanske... http://www.d2cpro.com/



    ps: google is my friend

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jäklar vad mé frågor, stoppade i mitt ARGON i förrgår. DVD´n läste så jäkla segt första gången jag provade mitt köpta zelda. Men efter att jag putsat skivan väldigt noggrant funkade det som vanligt.

    GAMECUBE spel FUNKAR utan probs för mig! Bara så ni vet...

    Har provat några brännda PAL oxå, funkar fint!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Glömde skriva att jag har 1,2...

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Bara testat ett pal-backup-spel på min pal-maskin, fungerade inte.
    Men jag har ingen erfarenhet av att bränna ut wii-backups så ska göra ett nytt försök idag! Tror det är 1.3 installerat

    Edit. Mitt andra bränningsförsök gick bättre. Backupen startade i maskinen på första snurret och fungerar hur bra som helst. Jättenöjd.

    #2 Edit. Testat ytterligare tre backups och de startar i ett naffs.
    Last edited by sputnik; 2008-02-15 at 22:09. Anledning: fylla på mer info

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    angående internminnet i en Wii så har jag också för mig att det är 512 mbyte. det räcker gott och väl för sparningar av ett tjugotal spel plus ett VC spel för varje ledig ikon på dashboarden så länge du inte har fler än 2-3 spel som är stora utrymmesvis (N64, Neo Geo, vissa Turbografx 16). tar minnet slut så är det bara att kopiera över något spel till ett SD-kort eller någon annan typ av kort med adapter (kör själv med micro SD), nackdelen är att man inte kan spela något direkt från minneskortet. och har man inte tillgång till ett minneskort så är det bara att ta bort något spel man känner att man klarar sig utan ett tag, det är nämligen fritt fram att ladda ner samma spel gratis om och om igen så länge man inte gör en ren systemformatering.
    Last edited by prodge64; 2008-04-01 at 21:41. Anledning: grammatik

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Angående frågorna om gamecubekompatibilitet ovan...vi har kört firmware 1.8 i argonchippen några veckor nu, skall fungera alldeles utmärkt med gamecubespelen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jepp har testat detta själv o jag har inte stött på ett enda som inte funkat ännu av de 7-8 jag har testat fler kommer testas men komenterar nog inte om de inte slutar funka
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    de låter mycket bra men de är ju bedrövligt att de inte kan fixa gamecube spel kompatibiliteten tycker jag men den kommer väll. vet ni om de är några andra chipp som har full eller bra kompatibiliteten för gamecube pal på pal wii (d2b)

    är la bara d2bkey som finns gisar jag men funkar de bra för gamecube, frågan ställs i d2bkey kategorin med

    men varför vill du spela gc på din wii?

    är ju lite som att köpa en porsche och sen bara köra i 30km/h resten av livet med den...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    men varför vill du spela gc på din wii?

    är ju lite som att köpa en porsche och sen bara köra i 30km/h resten av livet med den...
    Om det vore så att man *bara* ville spela GC-spel på en Wii så håller jag med dig. Men jag tror inte så är fallet. Klart man vill ha så mycket valmöjlighet som möjligt.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Om det vore så att man *bara* ville spela GC-spel på en Wii så håller jag med dig. Men jag tror inte så är fallet. Klart man vill ha så mycket valmöjlighet som möjligt.
    Nä man spelar gc på sin gc, där vet man att de funkar utan strul ; )

    Men jag e faktiskt likadan själv, köper en moddad xbox, spelare snes-emus, köper en psp, spelar snse-emus...

    Idén e egentligen helt sjukt juh, köpa dyra maskiner för att spela gamla trötta spel...
    men men, det är kuligast när det funkar och att hålla på med alla trix på wiin går juh bort, dessutom säger folk på nätet att alla emu-spel man laddat ner och lagt in olagligt på sin wii kommer sluta funka med updaten på smash bros pal...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  2. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09
  3. Hur kan man se att chipet är ett Xecuter 3?
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 19:44
  4. Hur patcha ett bios?
    By Schroder in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 15:52
  5. hur brännar jag ett ps2 spel?
    By Ps2 player in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 21:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •