Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: göra egna umdrips ?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23

göra egna umdrips ?

nu vill jag rensa lite i iso filer o komprimering räcker inte, måste få plats med fifa08 och lite annat på mitt MS har bara 1gb just nu :/ tips?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    nu vill jag rensa lite i iso filer o komprimering räcker inte, måste få plats med fifa08 och lite annat på mitt MS har bara 1gb just nu :/ tips?
    UMD Dax Dumper Beta. v 0.2 - http://dax.st/umddaxdumper02.zip *Dumpa Isos
    +
    YACC 0.4.0.3 - http://www.psp-hacks.com/2008/01/18/yacc-0403-released/ *Komrimera Isos

Borde kirra biffen

Dumpade just mitt orginal Loco Roco Platinum PAL igår och den funkar finfint, dock hatar jag att komprimera då jag har stora minneskort
    Spelen kan max bli 1.8Gb stora då UMD skivor inte rymmer mer data

Men Ettpar lir + Homebrew + Emus får man allt plats med på ett 4Gb kort så man klarar en resa Om inte så har man väll fler 4Gb kort
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    det var nog inte riktigt det jag menade ber om ursäkt om jag var otydlig.

jag menar man tar bort onödiga saker på en ISO som intro, språk och onödiga filer. så blir ISO'n mindre

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    det var nog inte riktigt det jag menade ber om ursäkt om jag var otydlig.

jag menar man tar bort onödiga saker på en ISO som intro, språk och onödiga filer. så blir ISO'n mindre
    Det är UmdGen utmärkt för ... I det kan du även relinka filer såsom språk/musik/filmer ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det är UmdGen utmärkt för ... I det kan du även relinka filer såsom språk/musik/filmer ...
    UMDGen v4.00 - http://www.psp-hacks.com/file/948
    PSX Ultra Ripper v0.2 - http://www.psp-hacks.com/file/1031

Sedärja

Happy hunting, men du spar tid om du köper ett 4Gb kort *skratt*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    PSP Force är riktigt bra, synd att den inte har stöd för så många spel bara:
    http://www.psp-hacks.com/file/1085
    (OBS, den tar ibland bort inte så onödiga filmer så se upp!)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    PSP Force är riktigt bra, synd att den inte har stöd för så många spel bara:
    http://www.psp-hacks.com/file/1085
    (OBS, den tar ibland bort inte så onödiga filmer så se upp!)
    Har inte testat det men tror nog UmdGen är bättre ... Det är absolut inte svårt att förstå för en n00b
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Har inte testat det men tror nog UmdGen är bättre ... Det är absolut inte svårt att förstå för en n00b
    Lättare för Noobs att dumpa sina orginalspel på ett 2-4Gb minneskort o sen lägga dessa på sin PC för mellanlagring eller DVD skivor

Inte mycket som kan gå fel där
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    UmdGen är ju bra på så sätt att du enkelt relinka filer och på så sätt spara bra mycket plats ... Sen är det rätt skönt och välja själv vad som ska relinkas och vad som ska bort helt och hållet ... Tillägga är att det är rätt snabbt på det, det ska göra ...

Liknande diskussioner

1. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 15:24
  2. Göra egna skins?
    By ChrilleSnille in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 12:36
  3. göra egna spel.vilket program?
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 13:37
  4. Göra egna skins?
    By robin_nerf in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 19:15
  5. göra egna psx spel