Köpte en hdmi switch häromdagen och hdmi kabel från olika affärer. Hdmi kabel till ps3:an e 1m och jag har kört den mot en sony bravia utan probs i 720p. Men nu har jag flyttat ut den till v-rummen och kopplat in en 7m hdmi kabel till joytech hdmi switch där jag sedan går ut med 1m hdmi kabel till ps3:an och en hdmi - dvi kabel till htpc som e på 2 m.
Och grejen är så här. Datorn funkar kanon kör den i 1080p då projektorn jag har klarar full hd. Men playstationet funkar sådär, flimrar och släcker bilden då och då bara en sekund, och så är det typ stjärnornas krig då och då, men ibland så funkar det kanon och jag kan spela utan problem men när jag stänger av spelet och återgår till skrivbordet så börjar den jävlas!
Kör jag den i 720p verkar den funka fint. Men det känns beigt och köra den i 720p när den ska klara 1080p.
Vad tror ni kan vara problemet? Hdmi switchen?, 7m hdmi kabeln (grejen är att datorn funkar utan problem) eller är det 1m hdmi kabel som är ansluten till ps3:an? Jag tror på det sista, men äre nå fler som känner igen sig och lyckats fixa det så hör av dig! Tack
Bookmarks