Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: HDMi Switch

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20

    HDMi Switch

    Köpte en hdmi switch häromdagen och hdmi kabel från olika affärer. Hdmi kabel till ps3:an e 1m och jag har kört den mot en sony bravia utan probs i 720p. Men nu har jag flyttat ut den till v-rummen och kopplat in en 7m hdmi kabel till joytech hdmi switch där jag sedan går ut med 1m hdmi kabel till ps3:an och en hdmi - dvi kabel till htpc som e på 2 m.
    Och grejen är så här. Datorn funkar kanon kör den i 1080p då projektorn jag har klarar full hd. Men playstationet funkar sådär, flimrar och släcker bilden då och då bara en sekund, och så är det typ stjärnornas krig då och då, men ibland så funkar det kanon och jag kan spela utan problem men när jag stänger av spelet och återgår till skrivbordet så börjar den jävlas!
    Kör jag den i 720p verkar den funka fint. Men det känns beigt och köra den i 720p när den ska klara 1080p.
    Vad tror ni kan vara problemet? Hdmi switchen?, 7m hdmi kabeln (grejen är att datorn funkar utan problem) eller är det 1m hdmi kabel som är ansluten till ps3:an? Jag tror på det sista, men äre nå fler som känner igen sig och lyckats fixa det så hör av dig! Tack

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag håller med, prova byt kabeln mellan ps3 och joytech först. Eftersom pc:n inte har problem så borde ju problemet INTE bero på den långa 7m kabeln till projektorn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag håller med, prova byt kabeln mellan ps3 och joytech först. Eftersom pc:n inte har problem så borde ju problemet INTE bero på den långa 7m kabeln till projektorn.
    Ska göra det!
    Tack Dr. Hansi!

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Bytte kabeln men samma sak fortfarande, tror du det kan vara joytechen som jävlas? ;/ eller ps3:ans hdmi kontakt?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Nu har jag bytt hdmi switchen till en helt annan model och det är fortfarande samma skit, fan man kan ju inte vara den enda människan i världens om har hdmi switch tillsammans med en ps3:a sökt igenom hela google, o inge har detta problem?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Varberg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    har du fler än 1 hdmi ingång i tvn så testa byta, när jag hade min ps3 @ en polare så blev bilden knasig i en av dom 2 hdmi portarna

Liknande diskussioner

  1. Artefakter i bilden med Joytech tri-link hdmi switch
    By razor1394 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 23:04
  2. HDMI -med eller utan?
    By oscqr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 18:25
  3. köpt premium med hdmi, problem med ljudet.
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:12
  4. Switch till CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •