Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Sannolikhet att få en Flashningsbar Xbox 360 idag

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

Sannolikhet att få en Flashningsbar Xbox 360 idag

Hej,

Jag funderar på att köpa en Xbox 360 som senare ska flashas. Jag undrar hur stor sannolikheten är att man får en dvdläsare som ej går att flasha? Finns det något bra sätt att se vilken version det är på läsaren innan jag köpt den? Jag har tänkt mig en premiummodell med HDMI. Kanske finns någon som nyligen köpt en Xbox i Linköping-/Norrköpingsområdet och fått en flashvänlig box, i så fall var?

Hälsningar
    Bergett

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Det finns idag inga modeller som inte går att flahsa, däremot finns det vissa som är svårare än andra. Jag fick själv en Halo edition för två veckor sen och blev ganska besviken när jag såg en hitachi läsare som anses svårast i den då jag hoppats på benq som är överlägset lättast.

För att kunna flasha min Hitachi beställde jag en Maximus 79 passkey, lödde på den, flashade och är nöjd och glad. (Om du får en hitachi och kör med passkey, glöm inte koppla ur den efter du flashat klart, annars kommer bara orginalspel starta.)

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Bergett Visa Inlägg
    Hej,

Jag funderar på att köpa en Xbox 360 som senare ska flashas. Jag undrar hur stor sannolikheten är att man får en dvdläsare som ej går att flasha? Finns det något bra sätt att se vilken version det är på läsaren innan jag köpt den? Jag har tänkt mig en premiummodell med HDMI. Kanske finns någon som nyligen köpt en Xbox i Linköping-/Norrköpingsområdet och fått en flashvänlig box, i så fall var?

Hälsningar
    Bergett
    Kanske läsa FAQ'n lite?

Jag ska precis köpa en XBox 360. Spelar det nån roll vilken dvd-läsare som sitter i den?
    Nej. Alla går att flasha. Dock är Hitachi v79 lite jobbig och kräver ett chip för att kunna flashas.
    Såhär ser du vilken läsare du har i boxen: » Bild (BenQ - Hitachi - Samsung)

En v79 lät inte kul. Hur ser jag vilken version det är på dvd'n?
    Då måste man öppna boxen och titta på dvd'n. På ovansidan finns en etikett med "ROM VER."
    » Bild

Kan man inte se redan på lådan i butiken vilken spelare som sitter i?
    Det står ett lot-nummer på lådan som man kan kolla upp på t.ex. följande ställe: http://www.360drives.com/list
    Men ganska många nummer dyker upp på både Samsung och Hitachi. Så 100%-igt säker kan man tyvärr inte vara.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:01
  2. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 18:21
  3. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 01:08
  4. Köpa gamla Xbox 360 som går att flasha på det enklasättet
    By kaTana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 22:16
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner