Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kan psxcare få in en ny laser till ps2 v9?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Kan psxcare få in en ny laser till ps2 v9?

    Jag har en ps2 version 9 scph 50004 och det är något fel på lasern så den tar bara emot orginal spel.Det jag undrar över är kan psxcare få in en ny laser till den isf vad kostar det inklusive montering?
    Last edited by Redaktör; 2008-02-10 at 16:54.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kalibrera den laser du redan har....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    URK för att mekka med lasrar i gamla ps2.

    1300:- kostar det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Håller med om att det är "urk" att skruva laser i tjockis ps2. Men om du är lite händig så kalibrerar du lasern själv. Det går ju iaf att försöka, finns guider lite överallt på hemsidorna....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Håller med om att det är "urk" att skruva laser i tjockis ps2. Men om du är lite händig så kalibrerar du lasern själv. Det går ju iaf att försöka, finns guider lite överallt på hemsidorna....
    Varför ska man hålla på med laserkalibrering När jag kan få en helt ny laser för 499:- inkl montering?
    Last edited by Redaktör; 2008-02-10 at 16:54.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Billigare? Nöjet? Den nya lasern kanske inte heller vill läsa bränt, och då måste du ändå kalibrera?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    När jag mejlade och frågade om dom hade en laser till min ps2 då svarar dom ja det har vi.Och sen när jag var på platsen visade sig att dom inte alls hade en laser till min ps2.Dom sa att kalibrera din laser hjälper inte efter som din ps2 betår av två dioder en är för orginalspel och en för brännt.Den dioden som är för brännt är tydligen paj.Vad jag undrar är om jag skulle kunna få åka till psxcare och sälja bort endast basenheten och strömsladen för 500kr?
    Last edited by Redaktör; 2008-02-10 at 19:22.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej jag betalar inget för en trasig PS2, sådana brukar kunder dumpa hos mig utan att jag behöver betala för dom :-)

    Och det verkar ju vara några riktiga tomtar du pratat med eller så missförstod du det dom sade :-)

    Det är en diod för CD och en för DVD, inte en för original och en för brända...

    Problemet med V9 är att det ofta är fel även på det s.k. "LA-chippet" så det är inte bara att byta laser för då kommer den nya lasern att brännas direkt den med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Dom är riktiga tomtar.Kan någon vara snäll och tala om hur jag kan nergradera mitt matrix chip så att man inte kan köra kopior? Efter som min ps2 tar orginal spel utan problem då måste man väll ändå kunna sälja bort min ps2 till någon? Det är cd lasern som har problem med hp vägrar den helt starta verbatims blanka skivor funkar med några hack ibland.jag hittade en 5årig brännd skiva av images märke den funkade utan problem när jag spelade virtuatennis3 till ps2.
    Last edited by Redaktör; 2008-02-11 at 14:07.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Redaktör Visa Inlägg
    Dom är riktiga tomtar.Kan någon vara snäll och tala om hur jag kan nergradera mitt matrix chip så att man inte kan köra kopior? Efter som min ps2 tar orginal spel utan problem då måste man väll ändå kunna sälja bort min ps2 till någon? Det är cd lasern som har problem med hp vägrar den helt starta verbatims blanka skivor funkar med några hack ibland.jag hittade en 5årig brännd skiva av images märke den funkade utan problem när jag spelade virtuatennis3 till ps2.
    Som jag alltid brukar säga o drar som exempel.

    Lasrar är som ett gäng killar som går o raggar brudar på krogen, alla har olika smak o ser olika på saker.

    Jämför detta med Lasrar
    Olika Lasrar gillar olika skivor olika bra "De är kalibrerade olika eller reflekterar informationen olika på olika media "skivor/märken på skivor".

    Generellt sett fungerar Verbatimskivor bäst på ungefär 95% av alla enheter man kör dem på, resterande 5% fungerar bäst med skitskivor.

    Prova lite olika media innan du förkastar en "Redaktör åsikt"
    Ofta hjälper en kalibrering o det brukar ge ett bättre resultat än ett laserbyte "Det är ju inte säkert att den nya lasern är bättre eller hur." Men jag håller med att det är smidigare! "Om det fungerar d.vs."

    Steg 1: Prova lite olika märken på skivorna du gör en backup till.

    Fungerar inte din Ps2 med orginalspel har du andra seriösare problem
    Om du chippat din enhet kan det bero på en kallödning eller fel på chippet kanske.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Bildskärm till PS2
    By rosenhof in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 21:35
  2. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  3. kan jag koppla USB Extern hårddisk till Wiit?
    By Toxich in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 15:51
  4. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •