Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Några vänliga experter här?

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Några vänliga experter här?

Hej,
    Jag var precis och köpte en PSP. Jag har hört att man ska kunna göra massa kul med den, om man installerar/moddar något? Jag har inte gjort några uppdateringar eller något än, den ville tydligen att jag skulle upgradera något till 2.0. Jag tänkte höra med er här på forumet först så man inte går och gör något dumt, man är ju ingen datatekniker direkt.. haha.

Skulle även köpa ett 4gb minneskort till den i butiken, som jag glömde i kassan...argh, hittade dock ett litet (64mb) minneskort som satt i min mobiltelefon.

Jag har försökt att skumme igenom trådarna här men det mesta är ju ren arabiska tycker jag, finns det någon lätt förklaring nånstans?

mvh, patrik

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Vad bra att du ligger kvar på Firmware 2.0 för då kan du enkelt nergradera den med tiff exploiten, om du haft högre än så hade det blivit att lämna in den eller köra det så kallade Pandoratricket ... Men som sagt du ligger på 2.0 så då är det bara att du följer dessa anvisningar http://www.psp-hacks.com/file/3 ... Går det åt fanders får du lämna in den till PSxcare så kirrar dom det åt dig för en vettig peng(men det ska vi nog slippa) ... kom ihåg att läsa alla anvisningar noga (minst 3ggr) ... när du väl är klar så glöm inte och formatera kortet ... Och visst ja när du kör downgradern så kör den bara till 98 eller 99% och stannar där, men det är ingen fara det är bara och starta om en gång eller två så sparkar den nog igång ... Har du några fler frågor är det bara att du dyker upp här ... Good Luck!! Break a leg ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av wicked_s Visa Inlägg
    Jag har försökt att skumme igenom trådarna här men det mesta är ju ren arabiska tycker jag, finns det någon lätt förklaring nånstans?

mvh, patrik
    Nej, det finns så mycket runt PSP som går att lära, man får helt enkelt ta ett steg i taget. Detta forumet är en bra guide på vägen

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    sitter i samma båt här faktiskt, har en gammal phat-psp med 2.0 FW som jag tänkte flasha, men i filen som länkas här ovan så hoppar mitt AV skydd till, den påstår sig hitta pspbrick virus...

är det verkligen rätt ?

tips ?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Anledningen att det står så är för att den vill skrämma dig, eftersom den faktiskt ändrar systemfiler på din psp så kan det se ut som ett virus med så är inte fallet.
    Det finns t.ex. ett virus som norton påstår sig hitta i .rXX filer som är rent påhitt för att folk inte ska ladda ner.

Ett tips: Skaffa typ Avast Antivirus och ha ALDRIG något norton skit som norton internet security eller norton antivirus. Jag har hellre virus än norton...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Anledningen att det står så är för att den vill skrämma dig, eftersom den faktiskt ändrar systemfiler på din psp så kan det se ut som ett virus med så är inte fallet.
    Det finns t.ex. ett virus som norton påstår sig hitta i .rXX filer som är rent påhitt för att folk inte ska ladda ner.

Ett tips: Skaffa typ Avast Antivirus och ha ALDRIG något norton skit som norton internet security eller norton antivirus. Jag har hellre virus än norton...
    Alla har virus med norton C:
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    ok, tack för det...

jag sitter på jobbet och läser så mycket jag kan i förberedande syfte så att det ska gå hyfsat smidigt imorrn när jag har lite tid på förmiddagen när grabben sover =)

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av edtjbre Visa Inlägg
    ok, tack för det...

jag sitter på jobbet och läser så mycket jag kan i förberedande syfte så att det ska gå hyfsat smidigt imorrn när jag har lite tid på förmiddagen när grabben sover =)
    Jag kolla efter nya poster här varje timme eller så så om du behöver hjälp så skriv bara så svarar jag förhoppningsvis snabbt
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av edtjbre Visa Inlägg
    sitter i samma båt här faktiskt, har en gammal phat-psp med 2.0 FW som jag tänkte flasha, men i filen som länkas här ovan så hoppar mitt AV skydd till, den påstår sig hitta pspbrick virus...

är det verkligen rätt ?

tips ?
    Woow ett PSP Brick Virus
    Vad skall de hitta på härnäst för att skydda oss PSP användare mot elaka kodare
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Funkar det här moderkortet att flasha med?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 03:24
  2. den nya wiikey updaten e här!
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 18:13
  3. Mii Contest Channel e här!
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 17:19
  4. Nybliven xbox-ägare har några enkla frågor.
    By bjornsva in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 01:17
  5. behöver lite hjälp här
    By mrnobody in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 09:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner