Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Wii'n är sönder

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18

Wii'n är sönder

Jag har en Wii chippad med Wiikey från PSXCARE, den har tyvärr slutat fungera av någon anledning. Jag kan inte spela några spel alls längre, längre än 10 minuter i alla fall. Detta gäller både backup-spel och retail-spel. När jag kört spelen ett tag så får jag upp ett meddelande om "unable to read disc". Är det någon som har varit med om något liknande och vet vad detta kan bero på. Jag har en D2A Wii med Wiikey, 3.0E och Wiikey firmware 1.9g.

Är det något i enheten som är sönder eller är det Wiikey?
    Finns det något sätt att ställa tillbaka chippet till 1.9b, ska jag göra det i så fall?
    Kan jag lämna tillbaka Wiin till PSXCARE så att ni tittar på det. Jag har haft Wiin sen i början på Juni -07.

Det är såklart inte roligt för en produkt man lagt ut ett par tusen på och svar uppskattas!

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Det finns recovery-disc att ta hem så man kan gå bakåt i firmware för Wiikey.
    Sen utav din info så har du ju fortfarande garanti kvar som jag förstår, OM du köpte hela kittet hos psxcare, alltså färdigchippat hos dem.

Då har du 1 års garanti, men i vilket fall som helst så antar jag att dom kan titta på den för en pening i alla fall...

Men som du säger, du kan spela ett litet tag, vilket låter som något annat fel än chip...
    men man vet ju aldrig. Testa med recovery och se om det blir någon skillnad....

Bjerlk

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Jag har ett väldigt liknande problem. Wiikey chippat av pcxcare funkar sämre och sämre. Orkar knappt spela för jag blir så irriterad då det ej funkar som det skall.
    Innan hade jag Cyclowiz funkat felfritt till jag fittade till uppdatering (ville spela Mario G). Bytte då chip hos Psxcare och allt fungerade felfritt i början.
    Nu blir mitt Wii mer och mer kinkigt för var dag som går och "unable to read disc" på både brända och orginalspel är vardag för mig.
    Läser med spänning vidare i denna tråd för att få se hur det går.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Jag köpte Wii'n färdigchippat och skulle uppskatta ett svar från t.ex. Hansi om vad ni gör vid sådana här fall.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har 1 års garanti, kom in med den så fixar vi den. Du betalar bara om vi ser tecken på att den är "misshandlad", full med damm/katthår eller liknande.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag har exakt samma problem, wiikey, 3,2E, 1,9s och unable to read disc hela tiden....

Skulle vara intressant att höra hur det gick med reparationen, om det är hårdvara eller mjukvara t.ex

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Jag har samma problem. Jag får unable to read disc lite då å då, tex Mariokart, jag kan starta spelet men sedan får jag unable to read disc. Jag testade ett äldre spel och det funkar utan problem, det verkar som om att det är nyare spel som krånglar för mej.

Jag har testat att bränna Mariokart med olika hastigheter och med olika program men jag får samma fel hela tiden.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Om du inte är rädd för att öppna Wii:et så prova att göra rent linsen med en bomullstops. Jag har gjort det vid ngt tillfälle när mitt började bråka och det hjälpte.

Använde inte något rengöringsmedel då jag inte är säker på vilka medel man kan använda utan att riskera att förstöra linsen. (Hansi? Någon rekommendation på vad man kan använda?)

Man kan också kontrollera att Wii driven inte är för hårt åtskruvad. Drive:en sitter med 4 gummibussningar och drar man åt den för hårt så har inte längre bussningarna någon vibrationsdämpande funktion.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Om du inte är rädd för att öppna Wii:et så prova att göra rent linsen med en bomullstops. Jag har gjort det vid ngt tillfälle när mitt började bråka och det hjälpte.
    Måste jag öppna själva läsaren för att komma åt linsen?

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Problemet löste sig när jag testade att bränna med en annan brännare.

Liknande diskussioner

1. Trasig läsare - går Wiin att rädda ?
    By warquz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 12:52
  2. Uppdatera WII:n
    By guchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 09:19
  3. XBOX HD sönder !
    By IGI in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:18
  4. PS2:an gick sönder efter 4 dagars användande..
    By Gemet in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 13:46

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner