Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Spel på dvd+ konvertera till dvd-

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Lightbulb Spel på dvd+ konvertera till dvd-

    Hejsan
    Jag är ganska ny på det här med spelkonsoller min största erfarenhet innan var att programera spel till comodore 64.

    Köpte ett begagnat chippat xbox (vet ej vilket chip men vad jag förstod av säljaren hade det chippats hos er).
    Era guider har varit väldigt hjälpsamma för att föra över spel via kabel till xbox och mycket mer
    Nu till mitt problem

    Mitt xbox vill bara läsa dvd- skivor. Har lånat en kompis samling med "brända" spel och dom ligger på dvd+skivor.
    Hur kan jag på ett bra sätt konvertera om dom.
    Finns det något program i datorn som gör att man kan "läsa" xbox skivor....
    Har sökt runt på forumet men ej hittat något svar på detta.

    Hjälp mig!!!
    Om det står någonstans så posta vart!

    tack på förhand
    AlfaC

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Ett sätt är att du även lånar hans xbox också, så att du med programmet Quix överför spelen från dvdläsaren (D ) på hans xbox till datorn och sen bränner ut iso'n på dvd- skivor.

    Öppna Quix, klicka på "create iso", klicka i "FTP Folder" och välj (D ), som är dvd läsaren i hans xbox, klicka sen på "create iso och välj plats på datorn att spara iso filen på. (Obs, tar rätt så lång tid.)


    Ett annat sätt är om du har en stor hårddisk på din xbox, så kan du överföra spelen dirkekt mellan xboxarna.(direkt från dvd läsaren på hans xbox, till din xbox)

    Med hjälp av "Avalaunch Dashboard" (på båda xboxarna)", kan du få kontakt mellan båda boxarna och genom "filhanteraren" i Avalaunch, överföra/convertera skivan direkt från dvdläsaren(D ) i hans xbox till din xbox.
    (obs,Avalaunch måste vara igång på båda xboxarna för att få kontakt med varandra, + korssad nätverkskabel).

    / M
    Last edited by MisterX; 2008-01-27 at 15:53.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Eller båda xboxarna kopplad med rak kabel till en router och styra överföringen med FlashFXP på en dator som också är kopplad till routern....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jo jag har tänkt på det med att låna hans xbox men jag tänkte om det fanns enklare sätt eftersom då måste jag åka och hämta det (han bor en bra bit härifrån...

    Tyvärr så har jag inte mycket plats kvar på hårddisken men jag ska prova det...

    För det finns inget sätt att få datorn att läsa hans dvd skivor så att jag kan göra en iso på så sätt???

    tacksam om du svarar igen
    Alfac

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag har även problem med Avalaunch som jag lagt in på xboxet ibland får jag bara upp 3 alternativ på menyn ibland får jag upp alla men vissa fungerar inte...
    men men jag ska låna hans xbox om en vecka så får jag försöka då! tack för hjälpen

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det är väl bara att kopiera hans skiva! Det borde funka att kopiera hans skiva ju det är väl bara att välja kopiera tex i "nero"! Lägg i hans +skiva sen när den är inläst och nero frågar om en tom skiva så lägger du in en -skiva att bränna på! Testa och se om det funkar!

Liknande diskussioner

  1. Spel Till Wii ??
    By dNs in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 23:59
  2. Layerbreak till Xbox spel
    By predz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 22:04
  3. SPEL till 1.2
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 14:06
  4. Kopiera spel från skiva till PC
    By superius82 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 22:33
  5. bra spel till nds
    By 0scar in forum Nintendo DS
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 23:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •