Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: NEC ND-2510A Dual layer?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    NEC ND-2510A Dual layer?

    Jag undrar om brännaren jag använder är en Dual Layer brännare här finns lite info om den. Har både brännt i IMGburner och CloneCD och det fungerar ibland. Har blandannat misslyckats med FIFA 08 och GH 2 två gånger vardera men lyckats med spel som NHL och Pro street vad beror detta på?

    Modellen är en: NEC ND-2510A

    http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...ArticleId=9803
    Last edited by Lillhompa; 2008-01-27 at 19:05.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lillhompa Visa Inlägg
    Jag undrar om brännaren jag använder är en Dual Layer brännare här finns lite info om den. Har både brännt i IMGburner och CloneCD och det fungerar ibland. Har blandannat misslyckats med FIFA 08 och GH 2 två gånger vardera men lyckats med spel som NHL och Pro street vad beror detta på?

    Modellen är en: NEC ND-2510A

    http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...ArticleId=9803
    Har du det senaste FW till din brännare, till vissa brännare så har dom gjort nya FW så dom ska klara av DL bättre, jag har en NEC och det funkar bra, har inte namnet på den men kan skriva det senare.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Okej det låter kanon. Har som sagt klarat av att bränna NHL 08, NFS Pro Street, Skate, Burnout Paradise, Guitar Hero 3

    Men spel som Far Cry, FIFA 08 och Guitar Hero 2 har alla failat och det har då stått då jag stoppar in discen "Unplayable disc" den läser som inte från skivan som om den vore tom.

    Har kollat upp realeaseran och sett så dom varit kompatibla med IXtreme varenda gång men trots det har det ej fungerat med dessa 3 spel.

    Vore bra om du skulle kunna lägga upp det där (länk) så jag får senaste FW till min brännare.

    / Lillhompa

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lillhompa Visa Inlägg
    Okej det låter kanon. Har som sagt klarat av att bränna NHL 08, NFS Pro Street, Skate, Burnout Paradise, Guitar Hero 3

    Men spel som Far Cry, FIFA 08 och Guitar Hero 2 har alla failat och det har då stått då jag stoppar in discen "Unplayable disc" den läser som inte från skivan som om den vore tom.

    Har kollat upp realeaseran och sett så dom varit kompatibla med IXtreme varenda gång men trots det har det ej fungerat med dessa 3 spel.

    Vore bra om du skulle kunna lägga upp det där (länk) så jag får senaste FW till min brännare.

    / Lillhompa
    Har du kollat om Far Cry, FIFA 08 och Guitar Hero 2 var Region Fria eller i PAL format?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lillhompa Visa Inlägg
    Okej det låter kanon. Har som sagt klarat av att bränna NHL 08, NFS Pro Street, Skate, Burnout Paradise, Guitar Hero 3

    Men spel som Far Cry, FIFA 08 och Guitar Hero 2 har alla failat och det har då stått då jag stoppar in discen "Unplayable disc" den läser som inte från skivan som om den vore tom.

    Har kollat upp realeaseran och sett så dom varit kompatibla med IXtreme varenda gång men trots det har det ej fungerat med dessa 3 spel.

    Vore bra om du skulle kunna lägga upp det där (länk) så jag får senaste FW till min brännare.

    / Lillhompa

    Här är 2 länkar: http://drivers.softpedia.com/get/FIR...are-v219.shtml

    och den andra: http://drivers.softpedia.com/get/FIR...ware-2f8.shtml

    Men jag tror att det är den första som är den rätta, jag vet inte om det är den rätta, kanske någon annan har en likadan kan bekräfta, men har du en version som är gammlare så kan denna vara bättre.

    hoppas det hjälper!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Bränn endast på verbatim-skivor (lite dyrare men mycket bra kvalité).
    NEC 2510A Firmware

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    För er som undrar vad jag använder mig av för skivor så är det givetvis

    Verbatim DVD+R 8.5GB Double Layer 2.4xspeed


    Sedan angående spelen FIFA 08 Guitar Hero 2 och Far cry så var det följande realeaser:

    Far.Cry.Instincts.Predator.PAL.PROPER.XBOX360-DNL - works as it is!
    FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE - works as it is!
    Guitar.Hero.II.PAL.XBOX360-DNL - works as it is! (Thanks Wize)

    Källa: http://dvd-secrets.co.uk/xbox360/

    Enligt den sidan är spelen fläckfria så jag förstår inte, har valt rätt spel brännt rätt men ändå ej fungerat för mig?

    Alla spel i infofilerna har det stått antingen compatible with IXtreme eller Europe, Regionfree. Vad är felet?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    är du säker på att det stog rätt i layer breaken när du brände?
    här är en bättre sida: http://www.abgx.net/filename/?ch=6

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Har du kollat alla med senaste XDVDMulleter?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    Har du kollat alla med senaste XDVDMulleter?
    Vet ej hur man använder Mulleter men innan jag bränner ut så hör jag alltid med någon som brännt ut det med samma flash IXtreme, innan jag bränner det själv. Mulleter vet jag ej hur man gör med.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lillhompa Visa Inlägg
    Vet ej hur man använder Mulleter men innan jag bränner ut så hör jag alltid med någon som brännt ut det med samma flash IXtreme, innan jag bränner det själv. Mulleter vet jag ej hur man gör med.
    xDVDMULLETER Finns att hämta här: http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/
    Packa upp mulleter.
    sen öppna den och ta View iso details -> Load From File -> Browse, letar du upp iso filen(360 spelet) -> och sen CRC checking -> och till slut AutoFix. Autofixen patchar ditt spelautomatiskt, och om det står fel i layerbreak och vet inte hur man ändrar så kan du låta mulleter fixa det genom att trycka på make .dvd file. klart :-)

Liknande diskussioner

  1. Dual Layer Media, Brännare, Booktype
    By ufot in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 779
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 15:11
  2. Använda dual layer?
    By Jehuty in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 15:50
  3. infiniti360 dvd+r dual layer.
    By melankoli in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 17:48
  4. Billigaste Dual Layer skivor.
    By hide_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 12:44
  5. Nec Intern IDE DVD±RW 16x Dual Layer ND-3540
    By maria in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 14:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •