Jag skickade in mitt Wii för chippning av Argon 1.0. Hur mycket ska ni ha för att löda in extra kablar och skicka med en Injectus?
Jag skickade in mitt Wii för chippning av Argon 1.0. Hur mycket ska ni ha för att löda in extra kablar och skicka med en Injectus?
c:a 350:-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Lånar din fråd lite grenshlaw
Hansi, hur kommer själva montaget av kablen/usb kontakten se ut?
hänger den bara ut genom lådan eller monteras den "snyggt"?
När ni pratar om Injektus menar ni då själva kablen och usb intefacet?
Vi drar ur flatkabeln så den kommer ut ovanför USB porten på baksidan. Det går även att dra ut den via gamecube minneskortshålen på sidan. USB kontakten sitter på Injectus, vilken man förvarar i byrålådan tills man skall uppdatera chippet nästa gång.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok så Injektus är ett litet kort med ett USB inteface.
Men det måste väll även finnas ett annat interface som kopplas på den utstickande kablen?
Edit: la till url
Last edited by Edwe; 2008-02-11 at 09:13.
Injectus kopplas till den utstickande kabeln, och sedan till dator via usb.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Men.. då fattar jag inte varför man inte sätter fast injektus inne i Wii'n och bara låter usb intefacet sticka ut
nån som kan ladda upp bild på flatkabeln?
(Injectus kom in på lager idag)
Du kan se hur vi monterar chippen om du kollar någon av våra installationsvideos...
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=734
Finns det inte möjligheter för att montera injektus direkt i lådan?
Det ser lite konstigt ut med en så lång kabel bara hängande.
Hur ansluter man kablen till Injektus?
Här är en bild Cotton
Finns mer på samma ställe
Finns oxå en med Injektorn klistrad på baksidan, inte speciellt snyggt det heller dock.
Det jag är osäker på och jag inte fått svar på är om det finns en egen kontakt (interface) på kablen och injektorn eller om det bara är en sådan "kläm fast" typ. I så fall tål den väll inte att tas av och på ett flertal gånger.
Edit la till ytterligare en länk
Last edited by Edwe; 2008-02-11 at 20:43.
tack Edwe!
Bookmarks