Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Är D2ckey uppdateringsbart?

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

Är D2ckey uppdateringsbart?

Jag har suttit och läst i olika forum, och någon säger att det är det och någon säger att det inte är det.

Är det någon som säkert vet om det kommer att gå att uppdatera med ny firmware i framtiden?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det bör gå, men är troligen komplicerat - om det skall uppdateras via chippets jtag funktion så måste det lödas c:a 4 kablar till chippet mellan en jtag-programmerare och chippets jtag-punkter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Okej, är det något ni kommer göra om chippet inte skulle ta några nya spel? (det är det jag är rädd för)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    det är därför jag väntar på att de fixar argon som är lätt uppdaterings bart med en programmerare. fast de är inte så stabilt ännu å de tar inte gamecube o de är viktigt tycker jag

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...hip_Comparison

Där står det ju att man kan uppdatera via dvd? Är källan opålitlig?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Dom kanske har sagt det utan belägg.... När dom uttalade sig om Wiikey hemsidan så sa dom ju att dom inte arbetade med WiiKey längre eftersom fokusen låg på att försöka få D2CKey uppdateringsbart....
    http://forum.psxcare.com/support/sho...91&postcount=4
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    hopas de lyckas få den updateringsbar per dvd för då blir de en bra konkurent till argon som nu inte funkar bra o d2b unker ju utmerkt va jag har hört med alla wii o alla gamecube o en hel del inpirterat med

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Förutom att folk rapporterar problem med GC titlar så fungerar Argon med firmware 1.3 helt stabilt med wiispel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    de är bra att de tar wii stabilt hoppas de får igång gc med . ska nog skafa ett argon iaf o hoppas de fixar gc problemet för de käns som de är bättre om man ka updatera de

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Igår släpptes firmware 1.4, det är iaf ett steg på vägen för stabilt gc-stöd.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    de e nice

Liknande diskussioner

1. Nintendo wii med D2CKEY
    By soda32 in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:58
  2. d2Ckey lödningar
    By latis in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 19:57