Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köpte DS Lite, besviken över batteritiden

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Köpte DS Lite, besviken över batteritiden

Köpte en DS Lite med M3 Real packet hos psxcare. Allt funkar väldigt bra men batteritiden är snuskigt dålig, räcker knappt fyra timmar. Kräver M3 kortet så mycket mer kraft? Vad jag kan komma ihåg så hade DS mycket bättre batteritid än så.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    jepp tiden mer en halveras med ett flachkort, du kan ju ändra ljus styrkan å förlänga speltiden tror m3 stödjer de med, jag kör på styrka 2 räknat från lägst styrka. är bara i starkt ljus man får öka styrkan till max (4)

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Ok, får ta och kolla upp det. Tack för svaret.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Uppladdningsbara batterier kräver ofta några laddningscykler innan dom ger full kapacitet, så skriv gärna igen om ett par veckor och meddela hur du upplever batteritiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppladdningsbara batterier kräver ofta några laddningscykler innan dom ger full kapacitet, så skriv gärna igen om ett par veckor och meddela hur du upplever batteritiden.
    Det kan jag göra, en liten förbättring(ingen överraskning) fick man ut av att sänka ljusnivån iaf. Men som sagt så är jag 100% nöjd i övrigt med hela paketet.

Istället för att starta en annan tråd så kan jag lika gärna ställa min fråga här. Med DS Lite så följer ju inte den här "stylusen" med som man kunde sätta på tummen. Saknar den rätt kraftigt när man spelar vissa spel. Hittade ett paket med massa prylar och där i ingick även tre sådana, fast en annan version. De visade sig vara värdelösa, sitter för löst/hårt(beroende på hur man sätter de) och är klumpiga dessutom.

Finns det någonstans man kan köpa originalet eller åtminstone ngt likvärdigt?

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    M3 real tror jag inte är själva batterislukaren utan GBA adaptern som följer med... den har nämligen ett inbyggt batteri som laddas upp varje gång konsollen är igång. Men om du nu inte har den i konsollen så måste det vara extremt dålig batteritid på M3 Real... jag äger ett själv... men har inte testat dess batteri tid än... håller på att avvänja mig från M3 DS Simply. och där har jag Ca: 9 timmars batteritid på lägsta ljusstyrkan. Då är även mitt M3 Lite inkopplat och slukar en del ström för sitt batteri. Just nu har jag GBA adaptern från M3 Real inkopplad men har inte märkt någon jätte skillnad.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Batteritiden har ökat ganska bra, även med GBA packet i har jag bra batteritid(inte räknat exakt, men det är mer än de 4-5 timmarna jag hade från början iaf). Så nu är allt kanon!

Var lite orolig i början där men nu har jag inga invändningar kvar alls.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Jag beställde såna där fingerstylus:ar från Ebay alldelles nyligen för min Pocket pc telefon och tablet pc. Tar väl någon vecka innan jag får de. Jag vet inte riktigt exakt vilka du tänker på.

Liknande diskussioner

1. Installationsanvisning DMS4 SE Lite på en 77004 ??
    By rulle2000 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 14:05
  2. Kompatibelt med m3 lite pro???
    By Bettie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 14:14
  3. Behöver lite hjälp ang att löda dit en switch till Wii:t
    By Cyphris in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 18:27
  4. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 19:04
  5. Ligger Xecuter2 Lite bioset 4983 på över 512k?
    By milk_oboy in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 02:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner