Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: för o emot - d2ckey vs argon

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17

    för o emot - d2ckey vs argon

    vill ha så mycket tycken om dessa 2 chip som möjligt. allt positivt och negativt för att jag ska kunna välja ett själv.

    svåra är ju att välja

    d2ckey - ej updatering men funkar bra nu va jag vet, alla spel wii och gamecub funkar utan problem rätta mej om jag har fel

    argon - går att updatera men funkar inget vidare ännu bara wii funkar bra men inte helt stabilt och gamecube funkar typ inte alls

    fågan är ju hur längee fungerar d2c utan att behöva updatera de borde vara lätt att få de chipet att sluta funka från nintendos sida

    snäla hjälp mej med valet

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Argon funkar väl bra med alla Wii och GC spel + "total" regionsfrihet med senaste 1.3?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad jag förstått är det fortfarande gnäll om GC stödet, men det kan ju vara folk som har dålig koll bara :-)

    Regionsfriheten är lika "total" som med alla andra wiichip som är regionsfria. Man får kolla varje enskild spel i de listor som finns.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man kanske ska ha båda chippen, osså en switch så man kan välja D2CKey eller Argon? Det skulle jag vilja se en bild på, snacka om galen mod!

    Nä, men jag tror Argon är mer framtidssäkert iom uppdaterings funktionen. Nuvarande "problem" som tex GC-kompatibeliteten lär ju lösas i framtida uppdateringar. D2Ckey vet man ju aldrig när dom fixar uppdateringsfunktion...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Here a new update for Argon http://www.infectus.biz/downloads/ArgonUpdate1.4.dat


    Fixed much problems about gc disk.
    Add gc region free.

    Like for other games, is possible some disk don't work in different regions (usa on pal, jap on pal and viceversa).



    ...jag är faktiskt inte ett dugg orolig över Argon, dom har ångan uppe och "teamet" bakom är samma personer som knäckte stora delar av ps2:ans skydd för en massa år sedan...

    Om du moddat en ps2:a så skall du veta att kunskapen och massor av timmar med logikanalysatorer som krävdes för koden bakom "processorlödningarna" kommer från dessa hackers.

    Andra team som främst jobbade på att knäcka "bioset" kunde inte få till en 100% swapfri ps2-lösning innan "origa brothers" kom med "origachip" - eftersom en stor del av kopieringsskyddet inte var "mjukvarubaserat"/låg i bios/firmware utan handlar om ett samspel mellan dvdläsarens processor och hur informationen lagras på en pressad originalskiva.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. D2CKey eller Argon
    By Muschke in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:24
  2. guide för Argon 2dc chip installation
    By Tupacalypse in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 20:17
  3. Vad behöver man för att kunna spela brända PS2 spel?
    By Narutimate in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:46
  4. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 19:35
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •