Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: WMV-HD via DVD-R/USB Hårddisk

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

WMV-HD via DVD-R/USB Hårddisk

Hej!

Jag är ny här. Har läst på detta forum länge och inte postat ngt men nu tvingas jag nog göra det..

Jag har kört 360n ett tag nu på iXtreme 1.2
    Jag har sökt runt som en tok efter svar på detta, både på Google och här men hittar inget svar någonstans, det kanske är så obvious dum fråga att det inte skrivs om det, vad vet jag?

Jag vill kunna titta på WMV-HD filer via DVD-R eller för större filmer DVD+R DL. Alternativt via en USB-HD.

Finns det någon möjlighet för det idag? Måste man skapa någon form av startbar skiva för att kunna spela upp dessa eller räcker det med en vanlig Data-DVD i ex. Nero? Hört att det kanske ska fungera med senaste uppdateringen men jag får det inte att lira med en vanlig data-dvdr. Är det kört så man tvingas streama eller har någon annan bättre koll?

Stort tack!

Kimando

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Du behöver skapa en UDF skiva. Jag brukar bara skapa en UDF kompilation i Nero sen slänger jag bara in filen och bränner. Ofta är WMV HD rippar på över 7GB (oftast 7.9GB) så då behöver du en skiva med dubbla lager alltså exempelvis DVD+R DL. Jag har kört detta flera gånger och det fungerar fint. När det gäller hårddisk verkar det bara gå med HFS+ eftersom det är det enda filsystemet 360:n stödjer för externa enheter som har stöd för 4GB+ filer. Du kan använda Macdrive för att skapa detta. jag har aldrig prova det men det har rapporterats på flera ställen att det fungerar.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Du behöver skapa en UDF skiva. Jag brukar bara skapa en UDF kompilation i Nero sen slänger jag bara in filen och bränner. Ofta är WMV HD rippar på över 7GB (oftast 7.9GB) så då behöver du en skiva med dubbla lager alltså exempelvis DVD+R DL. Jag har kört detta flera gånger och det fungerar fint. När det gäller hårddisk verkar det bara gå med HFS+ eftersom det är det enda filsystemet 360:n stödjer för externa enheter som har stöd för 4GB+ filer. Du kan använda Macdrive för att skapa detta. jag har aldrig prova det men det har rapporterats på flera ställen att det fungerar.
    Det var det där med UDF som jag missat verkar det som.. Nu har jag en underbar högupplöst kväll framför mig. Stort tack att du tog dig tid och svarade!!

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag provade att bränna en .mkv-fil som udf-skiva och spelade upp den i mitt 360. Det stod att det var en "mixed media disc" och när jag valde videos hittade den inget på skivan. Vad gjorde jag för fel?
    Mvh Micke

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Mulven:

.mkv fil fungerar inte på boxen. Måste vara WMV HD. Googlar du hittar du säkert ett litet program som kan konvertera mkv -> wmv

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

USB Hårddisk fungerar utmärkt

Jag testade just att formatera en Western Digital Extern HD på 500gb till Mac HSF+ och det lirade som en klocka med 360n. Kan lägga över och läsa stora filer.

Väldigt enkelt att göra med MacDrive 7. Drag&Drop i Windows fungerar också kanon. Kunde inte vara bättre.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Fantastiskt. Jag hade bara läst att det fungerat med HFS+ formaterade ipods än så länge. Synd att det inte går att läsa och skriva till HFS+ under ex Ubuntu, bara HFS. Man kanske ska försöka slänga in OSX i datorn igen.

Liknande diskussioner

1. Kan man skaffa hårddisk till sin DVD?
    By mattiasz600 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 17:14
  2. Hårddiskbyte i DVD med hårddisk
    By JanneMannen in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 11:36
  3. Spela DVD från hårddisk
    By nonifo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 00:11
  4. DVD -> Hårddisk
    By fatone in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-09-30, 01:19
  5. Xbox dvd iso till hårddisk