Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vad vet PSXCARE om argon egentligen?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Vad vet PSXCARE om argon egentligen?

    Om jag som kund skall köpa något hos er så måste ni väl ha ett hum om argon chippen ligger till?

    Mina frågor:
    Hur många lödningar är det kvar tills argon chipet är fulländat?
    Kan jag skicka in mitt wii för chippning, och sedan bara uppdatera med programmeraren när de släpper GC stödet?

    Eller måste jag lämna in mitt Wii och få extra lödningar?

    Hur går det med ang den nya releasen av 1.3?

    Jag tycker att ni på första sidan eller på argon chip sidan att man ska kunna få läsa vad som funkar och inte, och slippa gå in i forumet för att läsa allt trassel och dålig information.

    Vi som kunder skall kunna läsa på produkt artikeln vad den har för funktioner och vad som inte funkar och vad som är på gång som tex:

    Chippet ger dig möjlighet att:
    Spela wii spel även backups.

    Ej möjlighet än:
    Spela GC spel

    Uppdateringar kommer:
    GC stöd.


    om denna enkla lilla text fanns med hade massor med människor som vill ha sina wii´n chippade med argon förstått att de får vänta, nu får ni väl 100 mail varje dag ang detta?

    uppdatera sidorna, eller bygg en enkel navigation på sidan med bättre layout, när man väljer produkt, och vill ha info om den.

    är inte gnällig utan vill hjälpa er och även få lite information tillbaka.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När det gäller den typen av produkt som Argon är så måste man mer eller mindre "bo" på tillverkarens egna forum...den är för ny för att vi skall ha full koll på alla eventuella problem som rapporteras.

    1.3 fungerar precis lika bra/dåligt som "alla andra" chip när det gäller kompatibilitet med WII-spel från "rätt" och "fel" region för respektive WII.

    Gamecubespel är det tydligen problem med, och VI kan inte veta om det kommer krävas extra anslutningar eller inte om/när de problemen blir lösta.

    "Möjlighet att spela backups" får vi faktiskt inte ens använda som försäljningsargument nuförtiden :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    När det gäller den typen av produkt som Argon är så måste man mer eller mindre "bo" på tillverkarens egna forum...den är för ny för att vi skall ha full koll på alla eventuella problem som rapporteras.

    1.3 fungerar precis lika bra/dåligt som "alla andra" chip när det gäller kompatibilitet med WII-spel från "rätt" och "fel" region för respektive WII.

    Gamecubespel är det tydligen problem med, och VI kan inte veta om det kommer krävas extra anslutningar eller inte om/när de problemen blir lösta.

    "Möjlighet att spela backups" får vi faktiskt inte ens använda som försäljningsargument nuförtiden :-(
    Okej, knepigt, ändå får man sälja chip. haha.

    Jaja, ja får helt enkelt vänta med att chippa med argon eller byta mitt wii mot någon som har en äldre variant. eller helt enkelt skippa gamecube biten.

    Men de vore snällt av er om ni gjorde så vi såg klart och tydligt att när gamecube problemet är löst , se till att skylta med det

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=764.0


    Here a new update for Argon http://www.infectus.biz/downloads/ArgonUpdate1.4.dat


    Fixed much problems about gc disk.
    Add gc region free.

    Like for other games, is possible some disk don't work in different regions (usa on pal, jap on pal and viceversa).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=764.0


    Here a new update for Argon http://www.infectus.biz/downloads/ArgonUpdate1.4.dat


    Fixed much problems about gc disk.
    Add gc region free.

    Like for other games, is possible some disk don't work in different regions (usa on pal, jap on pal and viceversa).

    Läste det nyss jag med, har ni provat med 1.4?

    Kom gärna med uppdateringar kring tester osv lägg dom i den klistrade tråden då =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi lägger in 1.4 sedan dagen efter det släpptes på infectus.biz, men vi har inte haft tid att göra några seriösa tester av gamecubespel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    va kjag läst på infectus funkar inga pal gc på pal wii
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Liknande diskussioner

  1. Nån som vet vad som hänt med Wiikey?
    By AcKNE in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 10:09
  2. vet ej vad som hände........
    By DON80 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 07:44
  3. Ngn som vet Vad som blir fel
    By Brollan1 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 21:47
  4. Vad har man egentligen chippet till om man nu kan...
    By kristian78 in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 18:08
  5. Hej är det någon som vet vad attrib.xbe gör för något ?
    By rtnn in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-08, 19:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •