Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med xbox, Blinkar rött

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Problem med xbox, Blinkar rött

    Halloj
    Har en xbox som blinkar rött efter att ha blivit fraktad genom bussgods. Har kollat chipet (ett som sitter fastskruvat på moderkortet) samt kablarna undertill & det är inget som har lossnat. Däremot är jag lite förbryllad för jag är van vid xbox som är chippade med smartxx. Dock vid första påslaget hände inget, jag slog lite lätt ( enklaste felsökningen ) på sidan av xboxen och den går igång, Evox logo & så kmr jag direkt in på Mediacentern. Sätter i ett spel & det förblir svart. xboxen försöker sedan starta om, detta försöker den med 2 gånger för att sedan starta upp på tredje försöket & då blinkar den rött. Och nu varje gång man startar så blir det då samma sak, 2 försök & tredje så går den igång med rött blinkande.

    Man kan se att chipet lyser (vitt) när xboxen är igång, när den är avstängd blinkar chipet (vitt).

    Tips någon? vad ska jag kolla efter, vad ska jag prova?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det verkar vara ett lödfritt chipp, och sånt är sällan bra att blanda med bussresor eller andra Newton-lagar... Löd fast chippet istället....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Chipet är fastskruvat på moderkortet med 1 kabel fast lödd på ovansidan chipet till moderkortet, underchipet sitter det stift, undermoderkortet sitter det ett par fastlödda kablar. Kan ingenting om dessa sortens chip

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Byt då till ett chip du känner till!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kan du starta boxen som vanligt med power knappen (den övre) det brukar man kunna göra på det flesta chippade boxar.

    Står det något på chippet som gör att du kan identifiera det (duoX är nog ett av de vanligaste)

    Om inte kan det vara en kabel/lödning som lossnat sitter fel, har du en nyare box ver 1.6 finns det förmodligen några lödningar under moderkortet.

    Har du prövat att boota från någon install disk? (typ Console disk)
    Kan vara ide att flasha om bios samt uppgradera alla prog mm. till det senaste samtidigt.

    /Jokers
    Last edited by jokers; 2008-02-04 at 12:16.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    mitt tips är som tidigare sagt att löda fast chippet. har märkt tidigare med lödfria chip att även om det ser ut som om dom sitter i är det dålig kontakt och xboxen bråkar. så leta upp stiftlisten som följde med och löd fast hela chippet istället.

Liknande diskussioner

  1. Spela originalspel online med flashad xbox
    By runeAusLKPG in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 19:23
  2. Problem med Xbox 360 Kontroll
    By Kung_plingan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 15:06
  3. Problem med dashboard?
    By Soederstroem in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 11:05
  4. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08
  5. problem med hdd byte
    By aprilia_ftw in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 21:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •