Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Nhl 08

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

Nhl 08

Tjena!

Vill börja med att säg att jag läst igenom FAQ och de senaste sidorna för att se om någon haft samma problem som mig, självklart kan jag missat något men har i varje fall gjort ett försök

Så, frågan jag har gäller NHL_08_PAL_MULTI4_XBOX360-WAR3X

Efter att jag bränt ut spelet i cloneCD (2x hastighet eller hur man nu skriver ) och testar att lira så får jag upp meddelandet "unreadable disc" efter ca 5 min spelande, bör även tilläggas att under de 5 fungerande minuterna låter det som om skivan "tuggar" sig fram.

Jag läste i tråden fungerande releaser att just denna release skulle fungera, vilket bara gör mig än mer övertygad att jag gör något galet men samtidigt har jag läst om andra som har haft samma problem som mig. Är väldigt ny när det gäller Xbox chippning, flashning och allt vad det heter, men har bränt ut några spel som funkat kanon.

De skivor jag använder är TDK DVD+R DOUBLE LAYER, brännarn jag har är Samsung DVD-RW 20x och Xboxet är-Xbox 360 Console Premium XTREME HDMI, bör ju även bifoga vad för form av "chippning" eller motsvarande det är men kan i skrivande stund inte kontrollera detta.

Bah nu blev det väl lite långt och säkert massa orelevant snack

Men vore väldigt tacksam om någon har svar på detta eftersom spelet är ett av de jag sett fram emot att få testa!

MVH/"Heim"

PS och jo, det här hör kanske hemma i "hur får man igång nerladdade........"
    men får ju igång det bara att det funkar kasst så höftar in det här DS
    Last edited by Heim; 2008-01-31 at 03:45.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Använd Verbatim.
    Du kommer inte ha samma problem.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Funkar även med andra skivor än verbatim, verbatim löser inte allt här i världen....

Jag har arita och ALDRIG haft problem med dom.

Heim:
    Känns som det e nåt fel på bränningen eller ev. filen , testa bränn om (om du har råd, dyra skivor (= ).
    Har du testat den i xdvdmulleter?
    ja får känslan av att det inte är skivans fel. Utan själva bränningen, eller nerladdningen av filen.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Funkar även med andra skivor än verbatim, verbatim löser inte allt här i världen....

Jag har arita och ALDRIG haft problem med dom.
    Du har tur, din laser är bättre tweakad än andras.
    Verbatim fungerar bäst av en anledning.
    Jag har aldrig sagt att Verbatim löser alla problem här i världen, men den löser alla relaterade XBOX360 backup problem.
    Köper man skit skivor så får man skit resultat.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Du har tur, din laser är bättre tweakad än andras.
    Verbatim fungerar bäst av en anledning.
    Jag har aldrig sagt att Verbatim löser alla problem här i världen, men den löser alla relaterade XBOX360 backup problem.
    Köper man skit skivor så får man skit resultat.
    Nee tur ere väl inte direkt kanske, Verbatim e bra, och JÄVLIGT dyra, medans Arita e bra, men sure, kan väl hända att dom kanske lite sämre, men har aldrig hänt mig eller någon annan jag känner att dom skivorna strulat.

Jag har minst 30st brända backup, och INGEN har strulat än på de 3-4 månaderna ja kört skivorna konstant. skulle det hända att nån gick sönder, så sure, kostade mig typ 7-8 kr? Medans en verbatim ändå är 20-30 kr. en stor skillnad om man har större mängden spel.

Så det där med märken, är precis som med kläder, man betalar jävligt dyrt för märket, sen må det hända att själva kvaliten kanske är nån procent bättre.

Så för dom som inte är svinrika är Verbatim skitgrejer, och Arita att rekommendera..

Mina åsikter

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Tack för tipset!

Verbatim blir fan dyrt. Värt att testa Arita RITEK 2.4x, har du en BenQ läsare och vad har du för brännare? Vart beställer du Arita från?

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Tjo, Tack för alla svar, köpte ett pack med Verbatim skivor o gjorde om bränningen och nu så funkar det

Kan inte säga om det var skivorna eller att jag helt enkelt gjorde om bränningen som löste problemet men gissar nog på skivorna

Ett problem med just detta spel är dock att det blir väldigt högljutt, alltsådet låter som fan om skivan, ett problem jag inte har med tex assassins creed.

Aja ska absolut inte klaga är väl kanske smällar man får ta när man inte grejar original

Återigen tack för svaren, det är grymt att detta forum finns!

MVH Heim

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Som sagt, Verbatim löser 99% av alla problem när det gäller 360 backup spel.
    Kul att du lyssnade på mig och andra som rekommenderade att byta skivor.

20st Verbatim skivor för 399kr + 56kr frakt, det är fan inte dyrt, speciellt med tanke på att ett spel kostar ca: 549kr

Ha så kul nu.

Liknande diskussioner

1. NHL 08 - nya tröjorna
    By oscqr in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 14:06
  2. Någon som har koderna till FIFA och NHL tröjor?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 19:12
  3. NHL 08 - Snack
    By coolcool in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 22:26
  4. Nhl 08
    By spike_lee in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 13:26
  5. Nhl 08 online elitserieliga
    By mickys in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 00:21

Bookmarks