Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Köpt Assassin's creed

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19

    Köpt Assassin's creed

    Kommer förhoppningsvis med posten på måndag (ser fram emot yehehe)
    Någon som vill dela med sig av lite speltips eller något "måste se" i spelet?

    Det verkar vara fett najs att man kan klättra på byggnader och sådant :P Har alltid diggat freerunning och parkour

    Sitter här och dunkar huvudet i skrivbordet över tanken att det inte kommer förrens efter helgen
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    ptjaa, vad kan jag säga, snyggt spel, men lite enformigt i längden men spela det lite då o då så e det finnemang, lite info o tycke från mitt håll iaf

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    ptjaa, vad kan jag säga, snyggt spel, men lite enformigt i längden men spela det lite då o då så e det finnemang, lite info o tycke från mitt håll iaf
    Håller med det var Väldigt enformigt, och jobbigt långa scener i "labbet"

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jo det känns som att spelet går ut på att klättra och leka mer än att följa storyn^^
    PS3 - 60GB PAL "goodbye dear E.E chip -
    PSP - VirginPSP -
    PC - It can run XP^^

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag har hört att det ska vara mycket dialoger som man inte kan skippa. Men det bryr jag mig inte om ^^ Jag är mest bara intresserad av fasadklättrandet och all ha ihjäl folk
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    ja asså det e ju ett bra spel, om man gillar att spendera tid med att just klättra, inte kunna simma osv :P

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    ja asså det e ju ett bra spel, om man gillar att spendera tid med att just klättra, inte kunna simma osv :P
    Det var väl inte många som kunde simma på den tiden ändå väl?
    Har hört att man måste smyga rätt mycket när man rider och går in i städer, eller?Många som klagat på det, men jag har lirat mycket splintercell så sådant e bara kul i min mening
    Jag tror att de kommer bli kul att spela ut ^^
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Det var väl inte många som kunde simma på den tiden ändå väl?
    Har hört att man måste smyga rätt mycket när man rider och går in i städer, eller?Många som klagat på det, men jag har lirat mycket splintercell så sådant e bara kul i min mening
    Jag tror att de kommer bli kul att spela ut ^^
    på vissa uppdrag måste man smyga, annars är det upp till var och en.. att sköta sig bland folk eller rida med lite vett gör att man slipper extra fighter.. tycker man om att vara jagad hela tiden så finns den möjligheten.. man behöver alltså inte smyga om man inte vill.. det är dock effektivt..

    spelet.. det var bra.. jobbigt i början men roligt när man kom in i det.. lite väl enformigt.. iaf om man som jag, satsade på att hitta alla "view points", göra så många uppdrag som möjligt och leta efter så många "flaggor" som möjligt.. då tar det tid och blir rätt tjatigt.. annars ett bra spel..

    ang. tips.. tjah.. kniven var den jag använde mest i hela spelet, det var inte ofta man använde svärd.. 95% använde jag nog kniven som vapen.. otroligt effektiv, speciellt när det är mkt folk.. lär man sig tekniken för "instant kill" och sådant, så spelar det ingen roll att den är lite vekare i kraft mot svärdet. kör på den

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Baah! Det har gått en vecka sedan jag beställde spelet och det har fortfarande inte kommit.
    Ska nog aldrig mer bäställa spel!
    Har suttit och spelat igenom dead rising "true ending", monkey island 1 & 2 medans jag väntat.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Baah! Det har gått en vecka sedan jag beställde spelet och det har fortfarande inte kommit.
    Ska nog aldrig mer bäställa spel!
    Har suttit och spelat igenom dead rising "true ending", monkey island 1 & 2 medans jag väntat.
    beställde du utomlands eller?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    beställde du utomlands eller?
    Nä inrikes Men det kom idag klockan 12 på posten
    Har spelat det från klockan 12 framtill för en kvart sedan Jäkla tur att man slutade tidigt idag
    Jag förstår vad ni menat med att det är drygt i början :P Man blir lite trött efter tutorialen och så blir man lite sur över att man bara får ha svärdet men när man kommit in i de fyyfan va kul det är Kastknivar FTW!
    Det här med att smyga var inte speciellt effektivt när man red på hästen, full fräs så slapp man fiender xD
    Vilken känsla det är när man kommer in i Damascus första gången, samma sak med Jerusalem Mycket väl detaljerat och snyggt, speciellt när man klättrat upp på tornen, bäst av allt är i Damascus när man öppnar rikemansområdet. Man blir nästan chockad över att det går att bokstavligen klättra på vilket hus man vill
    Det ända jag kan klaga på är att man inte kan rusa runt helt i städerna från början, men det gör ju bara att man vill spela mer för att öppna upp mer

    Någon som vet hur mycket speltid det är estimerat för det här spelet?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag förstår vad ni menat med att det är drygt i början :P Man blir lite trött efter tutorialen och så blir man lite sur över att man bara får ha svärdet men när man kommit in i de fyyfan va kul det är Kastknivar FTW!

    Någon som vet hur mycket speltid det är estimerat för det här spelet?
    vänta du, du kommer gilla kniven snart
    vet inte hur mkt speltid det är.. jag klarade det relativt snabbt.. några dagar.. men då spelade jag jävligt mkt hehe.. letade mkt också.. efter diverse saker.. lekte omkring.. etc.. spelet räcker rätt länge ändå.. tyckte det var lagomt långt faktiskt.. så spelvärdet är bra..

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vänta du, du kommer gilla kniven snart
    vet inte hur mkt speltid det är.. jag klarade det relativt snabbt.. några dagar.. men då spelade jag jävligt mkt hehe.. letade mkt också.. efter diverse saker.. lekte omkring.. etc.. spelet räcker rätt länge ändå.. tyckte det var lagomt långt faktiskt.. så spelvärdet är bra..
    Oj, kniven är nog det vapnet jag älskar mest av alla Counter Kill!
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Oj, kniven är nog det vapnet jag älskar mest av alla Counter Kill!
    spelet e ok men för mycket samma miljö o döda, nae prince of persia är bra mycket bättre
    t.e

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av BOZZIO Visa Inlägg
    spelet e ok men för mycket samma miljö o döda, nae prince of persia är bra mycket bättre
    Det kan diskuteras, PoP är rätt kul och sådär men segt att man dör på typ 4 meters fall
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag fattar inte slutet på detta spelet altså. Jag har klarat av "sista bossen" (kallar vi han så det inte blir spoilervarningar)
    Jag fick "Eagle vision" med nissen i nutid så jag kunde se klottret på väggarna, vad gör jag nu? Är man fast härinne för evigt? Ska det verkligen sluta såhär mitt i?
    Jag är väldigt besviken på slutet om detta är slutet.

    Annars har själva spelet i sig varit ett av de bästa spelen jag någonsin spelat
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag fattar inte slutet på detta spelet altså. Jag har klarat av "sista bossen" (kallar vi han så det inte blir spoilervarningar)
    Jag fick "Eagle vision" med nissen i nutid så jag kunde se klottret på väggarna, vad gör jag nu? Är man fast härinne för evigt? Ska det verkligen sluta såhär mitt i?
    Jag är väldigt besviken på slutet om detta är slutet.

    Annars har själva spelet i sig varit ett av de bästa spelen jag någonsin spelat
    har du kollat med eagle vision och sett credits i ditt rum så är det slut sen.. lite udda att slutet är som det är, men det beror nog på att du får reda på själva storyn efter hand och sen vet man allt när det är slut. du är kvar där i labbet fortfarande.. och det är nog här tvåan kommer ta vid (om den kommer). du kan givetvis åka tillbaka och leta upp 100% saker mm efter du dödat den sk. bossen.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du kollat med eagle vision och sett credits i ditt rum så är det slut sen.. lite udda att slutet är som det är, men det beror nog på att du får reda på själva storyn efter hand och sen vet man allt när det är slut. du är kvar där i labbet fortfarande.. och det är nog här tvåan kommer ta vid (om den kommer). du kan givetvis åka tillbaka och leta upp 100% saker mm efter du dödat den sk. bossen.
    Jo, jag har tagit de flesta flaggorna nu men tröttnade på att leta. Funderar på att ta new game för att inte känna mej så besviken ^^
    Jävla bra spel, men slutet är verkligen en bitchslap i fejjan
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jo, jag har tagit de flesta flaggorna nu men tröttnade på att leta. Funderar på att ta new game för att inte känna mej så besviken ^^
    Jävla bra spel, men slutet är verkligen en bitchslap i fejjan
    vet inte om jag spelar om det inom snar framtid, har så mkt spel nu så man drunknar, de haglade ju ut spel i vintras och man har bara spelat klart en bråkdel av dem. haha. det skulle väl vara för att få sätta kniven i de monoglida jävlarna som alltid var ivägen vid "stealth" assassinations eller när man var jagad. jag har nog aldrig spelat ett spel jag varit så förbannad som vid dessa störande moment. erhm, jo det har jag.. håller med om att det är ett kanonspel. får gå på 100% archivements nästa gång

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    http://www.gametrailers.com/player/32438.html haha.. rätt bra ändå.. skulle uppskattat ett sådant..

  21. #21
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jo, jag har tagit de flesta flaggorna nu men tröttnade på att leta. Funderar på att ta new game för att inte känna mej så besviken ^^
    Jävla bra spel, men slutet är verkligen en bitchslap i fejjan

    tror det sluta så för att dom kommer släppa en fortsättning
    t.e

Liknande diskussioner

  1. assassins creed startar...ibland
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 02:16
  2. Assassins Creed??
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 23:00
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:50
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:12
  5. Hur får man fler kastknivar i Assassins Creed?
    By xepez in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •