Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Undiluted Platinum ? World's first PSP modchip!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Undiluted Platinum ? World's first PSP modchip!

Hej

Jag undrar om ert pris på 495:- inkluderar montering av detta chip? Det står inget i beskrivningen av produkten.

Vidare så undrar jag ifall denna är så bra och smärtfri som den beskrivs? Har ni testat den? Mitt mål vore att ha kvar originalromen och kunna laborera med custom FW och homebrew utan att ta bort originalrom.

Hur växlar man mellan de olika FW???

/Shootking
    Last edited by shootking; 2008-07-06 at 09:12.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi erbjuder inte installation av chippet, och vi anser att det är bättre att skaffa pandorabatteri+minneskort om man vill laborera med olika firmware utan att behöva oroa sig för mycket över konsekvenserna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    500kr inkl montering? Det vore extremt billigt med tanke på hur mycket dödslängtan man får under en UP-installation...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Hansi, en liten undran bara ... Har ni överhuvudtaget chippat en endaste PSP??? Har en känsla av att det är ytterst få som har gjort det ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi provade på ett par, kändes inget stabilt. Vi fick aldrig kontakt med chippet när vi skulle flasha det via USB. ALLT var rackligt, ingenting som man kan installera åt en kund och ge garanti på ansåg vi och har sedan dess vägrat installera dessa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Rätt onödigt med Modvhip när man har tillgång till Pandorakit
    Billigare o större chans att lyckas, skrapar du av isolering fel på din PSP vid installation av ett modchip kan hela PSP enheten sluta fungera

Förut var Modchip det enda som kunde väcka en "Brickad" PSP till liv men sen kom Pandora
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Undrande

Hej

Med andra ord så räcker ett preparerat batteri samt ett preparerat minneskort för att installera en Custom firmware? Även på mitt fullt uppdaterade PSP Slim?

/Shootking
    Last edited by shootking; 2008-07-06 at 09:12.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja

Liknande diskussioner

1. psp slim vs psp tjock
    By swifter in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:47
  2. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 03:48
  3. Officiella Undiluted Platinum tråden
    By Hansi in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 16:26
  4. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 15:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner