Hej på er.
Jo, jag är en ganska ny ägare av PSP fat. PSP:et köpte jag av min kompis (såldes p.g.a. att han inte använder det) färdig installerat med Devhook 0.46.
Iaf, så har jag suttit och försökt att förstå mig på firmwire:n i en månad med intensivt surfande bland olika sidor (bl.a. denna. Tack för kunskapen ni har givit mig )och igår kände jag mig mogen och redo för att downgrade-a mitt PSP och sen fixa CFW. Devhook-et som jag har emulerar bara FW upp till 2.71 och nyare spel kräver nyare firmwire som ni mycket väl vet.
Som sagt, jag skulle downgrade-a mitt PSP. Genom att använda "tif-exploiten" eller vad det nu heter, dvs jag skulle downgrade-a från 2.0 till 1.5 . Efter lite krångel med äckliga norton så fick jag över alla filer och följt alla förberedande steg. När jag väl skulle leta upp overflow.tif-filen i PHOTO-mappen så fanns den inte där. Försökte att göra om alla steg, men allt var förgäves.
Sökte på Google efter mitt problem. Hittade något som verkade logiskt likt mitt problem. Personen som hade också problem att hitta overflow.tif-filen. Han fick lite vanliga svar som står i ReadMe eller i andra guider. Det fixade sig inte så han fick en fråga om han hade Webbrowser (som 2.0 ska ha om jag har förstått rätt). Det hade han inte, och då fick han som svar att han har redan 1.5. Konstigt tyckte jag, han har ju påpekat att system info:n säger att han har 2.0. Som svar till det, så sa någon att det finns något som heter X-flash som kan ändra siffrorna på fire utan att emulera eller uppdatera (Rätta mig om jag har fel, för jag läste inte så noga om det).
Samma sak är det för mig, jag kan inte hitta overflow-filen som sagt och jag har ingen webrowser. Betyder detta att jag redan har 1.5? Min system info säger också att jag har 2.0 (dock så stod det när man ville gå ut ur Devhook 0.46: Return to Version 1.5x.xx).
Så, har jag redan 1.5? ska jag uppgradera till CFW eller ska jag uppdatera med officiel FW och nergradera sen?
Tacksam för svar.
Bookmarks