Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Wii:n var död, återuppstod...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Wii:n var död, återuppstod...

Tja!

Har haft min Wii (med Wiikey, paket-köp från psxcare) i 6 månader och i helgen hände något lustigt. Lirade lite i fredags och stängde sedan av maskinen efteråt (med powerknappen på dosan). Skulle spela lite idag och såg då att power-lampan på maskinen var helt släckt. Jag kunde inte heller starta maskinen. Drog ut kabeln och testade den i ett annat uttag, fortfarande död... Väntade ytterliggare en kvart och stoppade in kabeln igen i uttaget, då gick power-lampan igång igen. Jag har nu också kunnat starta upp wiin och tänker lira...

Nån som har haft liknande erfarenheter och är detta ett dåligt tecken? Har ju 6 månader kvar på garantin men det är ju inte roligt om nått mer händer. Wiin står dammfritt och med lufttillgång. Den är kopplad till en förgreningsdosa som har skydd mot strömspikar där även LCD-TVn, XBOX och hemmabion är inkopplad...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Min WII har gjort så ett par gånger, flera andra också. Verkar som om wii:n kan hamna i ett läge där man måste låta alla kondensatorer både i wii:n och nätdelen få ladda ur en stund innan den vill starta igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Min WII har gjort så ett par gånger, flera andra också. Verkar som om wii:n kan hamna i ett läge där man måste låta alla kondensatorer både i wii:n och nätdelen få ladda ur en stund innan den vill starta igen.

har hänt mig osså dock bara 1 gång ... jag väntade dock 15 min sen hoppa wiiet igång

Liknande diskussioner

1. Vågar man hoppas på lite klassiska RPG till Wii'n?
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 13:49
  2. var sitter Serienr på xbox 360, SNABBT SVAR!
    By fex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 22:02
  3. Trasig läsare - går Wiin att rädda ?
    By warquz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 12:52
  4. Lyser bara grönt, konsoll död?
    By Lakonisk in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 04:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner