1.Kom till slut in på recover menu och där stod det "XMB Usb Device (currently: Memory Stick)"
2.Nej, blir liknande, fast allt slutar svara.
3.Allt funkar jätte bra tills jag försöker lägga in filer till PSPn.
1.Kom till slut in på recover menu och där stod det "XMB Usb Device (currently: Memory Stick)"
2.Nej, blir liknande, fast allt slutar svara.
3.Allt funkar jätte bra tills jag försöker lägga in filer till PSPn.
Diverse Felkoder för PSP kan ni hitta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37626
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tja, jag har en psp 3000, med 5.03 och CFW 3.03, fixade den med CHICKhen av denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127.
Men spelen jag lägger in (ISO) fungerar ändå inte, vad kan jag göra för att få spelen att fungera???
Kan inte öppna CFW heller btw.
http://www.forum.psxcare.com/support...17&postcount=1
läs sektionen ( mitt spel dyker upp men blir bara svart )
ang homebrew läs .nfo filerna.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Skärmen blir inte svart, utan det kommer det står "the game could not be started (80020148)"
Last edited by Darippsta; 2010-02-11 at 21:13.
vad har du för CFW på den?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Har CFW 3.30
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Men va faan, nu när jag försöker uppdatera så hakar den upp sig hela jävla tiden
Står table_mode 3 sen händer inget annat, då trycker jag cirkel så startar den om
Last edited by Darippsta; 2010-02-12 at 20:54.
Asså det e nu så att jag har en psp 3000, har verision 5.03 och CFW 5.30. Jag uppdaterade den med CHICKhen med denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127, men de spelen jag la in idag fungerade ändå inte. Sedan sa swizzy till mig att uppdatera till CFW 5.50 GEN-D3 och jag laddade nu ner den, men när jag öppnar den så hakar den upp sig efter "loading sony update" och blir tvungen att dra ut batteriet, men ibland står det table_mode3 sedan trycker jag på cirkel då börjar den bara om. Så hur jag än gör så fungerar inte, jag vill bara kunna spela mina förbannade spel, så snälla någon som har en lösning, eller är det jag som gör fel???
hmm, du får nog uppdatera i flera steg eftersom du hade en så pass låg mjukvara... gå upp till 5.00 M33-4 först sedan vidare därifrån till 5.50 GEN-D3
Google is your friend!
Nuakn jag inte installera chickhen, och utan chickhen kan man väl inte uppdatera sin mjukvara?
ChickHEN använder man enbart på PSP 2000 med V3 moderkort/PSP 3000 för att köra CFW... på tidigare modeller använder man Pandora för att lägga in permanent mjukvara...
ChickHEN kräver för övrigt att du inte har högre än 5.03 OFW, utöver det kan du inte använda en CFW över 5.03 tillsamans med ChickHEN...
Google is your friend!
Uppdatera till CFW 5.03 GEN-C, CFW 5.50 GEN-D funkar inte på 3000.
Hej.
Jag har en PSP slim med cfw 3.90 M33 som jag vill uppgradera för att kunna köra de senaste spelen.
Jag läste att det skulle gå bra att uppgradera via nätet, men när jag försökte fick jag felmeddelandet:
Connection to the server failed.
A DNS error has occured.
(80410414)
Jag googlade på felmeddelandet, men lyckades inte på något sätt hitta en lösning på problemet.
Jag testade att istället ladda ner CFW 5.50-D3 från Swizzys sida, men blev förvirrad över instruktionerna. Vad är korrekt uppgraderingsväg från 3.90 tlll 5.50-D3? 5.00 någonting först?
En annan sak som förvirrar mig är vad som händer med det jag har på min Memory Stick (spel, sparningar etc). Försvinner det om jag firmwareuppgraderar, även om jag byter namn på katalogerna före och efter?
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38281 det e bra om du söker lite på forumet innan du postar
*edit:*
sen har du också den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38024 den handlar visserligen om en aning äldre mjukvara, men samma metod... ja du måste uppdatera till 5.00-M33 för att sedan uppdatera till 5.50 GEN-D3
Last edited by Swizzy; 2010-04-24 at 23:22.
Google is your friend!
Vi tar ynka 300 kr för att flasha din PSP i butiken, kliar det för mycket i skalpen så ta med den in till oss.
O nej PSP 3000 eller Go eller 2004 med V3 moderkort går inte att flasha om hela mjukvaran på fortfarande.
Kör man in OFW mjukvara ( oficiell mjukvara ) över v5.03 förlorar man möjligheten på 2004 v3, 3000 eller Go att spela spel från minnen, och NEJ det går inte att backa mjukvara som på 1004 och äldre 2004 modeller.
/ Pendragon
Bookmarks