Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: PSP-1001 startar ej!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18

    PSP-1001 startar ej!

    Tjena!

    Fick ett PSP av en kompis idag som han sa inte fungerade, tänkte kolla om jag på något sätt kan få igång de igen...

    Den informationen som jag fick utav honom vara att han uppdaterade pspet och mitt under uppdateringen hade han avbrutit de, vet ej på vilket sätt. Det var efter detta han inte fick igång det igen.

    De problemet som jag har är att den inte startar. Jag försöker dra igången, den gröna dioden låser kanske 5sek sen så slutar den lysa, de kommer ingen bild eller något sådant.

    Jag har försökt med detta:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30889
    Men jag kanske är helt ute och cyklar? Jag kommer inte in i recovery mode eftersom jag inte får någon bild. Jag har även provat att dra en USB kabel till datorn men den kommer inte upp i utforskaren.. Kanske behöver något program för att kunna connecta dem?

    Kom gärna med lite tips och trix på vad jag kan göra!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Tjena!

    Fick ett PSP av en kompis idag som han sa inte fungerade, tänkte kolla om jag på något sätt kan få igång de igen...

    Den informationen som jag fick utav honom vara att han uppdaterade pspet och mitt under uppdateringen hade han avbrutit de, vet ej på vilket sätt. Det var efter detta han inte fick igång det igen.

    De problemet som jag har är att den inte startar. Jag försöker dra igången, den gröna dioden låser kanske 5sek sen så slutar den lysa, de kommer ingen bild eller något sådant.

    Jag har försökt med detta:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30889
    Men jag kanske är helt ute och cyklar? Jag kommer inte in i recovery mode eftersom jag inte får någon bild. Jag har även provat att dra en USB kabel till datorn men den kommer inte upp i utforskaren.. Kanske behöver något program för att kunna connecta dem?

    Kom gärna med lite tips och trix på vad jag kan göra!
    Du behöver använda dig av Pandora för att installera en firmware på nytt sväng förbi butiken så hjälper vi dig, din konsoll är inte semi-brickad, den är helbrickad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Okej, vad kostar en sådan historia då?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    300 kr om vi lyckas
    0 kr om vi inte lyckas.

    Det tar max 5.Min i kassan direkt att trolla den isf.
    O har vi kunder före i kö hojta till att du har en psp vi skall flasha/Unbricka så tar vi dig medans
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Okej, finns det något sätt som man kan göra de själv på eftersom de verkar vara så enkelt?
    Har läst lite om pandora batteri, fixar man ett sådant så startar den sen? Eller de kanske är andra saker som man måste göra också? Vad i så fall?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Okej, finns det något sätt som man kan göra de själv på eftersom de verkar vara så enkelt?
    Har läst lite om pandora batteri, fixar man ett sådant så startar den sen? Eller de kanske är andra saker som man måste göra också? Vad i så fall?

    Det man behöver är ett Pandorakit bestående av Batteri som lägger PSP i Serviceläge o ett minneskort med bootblock o rätt filer

    Typ:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97

    Eller ett sånthär om du vill använda ditt eget batteri o tillfälligt trolla i Service mode:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Okej, någon som har lite guider hur man gör? Kan man göra ett pandora batteri utav sitt eget och sedan använda de som vanligt igen? Mera tips och trix behövs!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Okej, någon som har lite guider hur man gör? Kan man göra ett pandora batteri utav sitt eget och sedan använda de som vanligt igen? Mera tips och trix behövs!
    Ja du kan göra ett pandora batteri av ditt eget finns en tråd som är klistrad där är det en guide hur du gör pandora batteri magic memory card
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Hej hej igen!

    Har nu fixat mig lite saker så jag kan få igång pspet igen! Om jag följer denna guide kommer mitt psp att kunna ha homebrews? Eller är det någon mera man måste göra?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Hej hej igen!

    Har nu fixat mig lite saker så jag kan få igång pspet igen! Om jag följer denna guide kommer mitt psp att kunna ha homebrews? Eller är det någon mera man måste göra?
    det borde den göra ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag rekommenderar inte att man kapar ben i batterierna för att trolla om dem i serviceläge, kortslutnings o explosionsrisken är rätt överhängande.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Vad säger du att man ska göra då?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Vad säger du att man ska göra då?
    Post nr 6
    http://www.forum.psxcare.com/support...67&postcount=6
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Det är ju samma sak som jag ska göra? Vad är skillnaden på psxcares batteri och ett eget modifierat?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Det är ju samma sak som jag ska göra? Vad är skillnaden på psxcares batteri och ett eget modifierat?
    Ja vi knäcker inte upp originalbatterier o kapar/löder i dem till att börja med, sen så har vi färdiga Tool batterier eller originalbatterier vi kört Tool Battery mojängen med.

    Så länge batteriet ligger i SERVICE mode så bootar den maskinen i Serviceläge vilket initierar en boot från minneskort o har minneskortet rätt bootbara block o filer på sig så startar den.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Det är ju samma sak som jag ska göra? Vad är skillnaden på psxcares batteri och ett eget modifierat?
    våra batterier är inte hårdmoddade, våra är mjukmoddade, det vill säga en mjukvaruförändring...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    I lekmans termer har vi bytt serienummret i batteriet till ett Serviceserienummer vilket triggar deni Serviceläge.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Hej på er!

    Nu har jag fixat lite saker så jag ev kan fixa mitt PSP!
    Jag behöver lite hjälp.. När jag ska göra mitt pondora minneskort så får jag detta meddelande:
    http://img526.imageshack.us/img526/3715/errorbe.jpg
    Men om man klickar på "Yes" så börjar den att lägga in filer i alla fall.
    Jag använder mig utav PSP Grader v008 och ett minneskort från Sandisk på 512mb. Minneskortet stödjer Magic gate.

    Jag har även köpt ett Pandora batteri, men hur vet jag att de verkligen är de?

    När jag försöker att sätta på pspet med "pandora kortet" och pandora batteriet så händer de samma sak som förut!

    Tips behövs

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kika i FAQ där står det beskrivet hur du gör ett Pandoraminne
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=33507

    Samt här bla: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35620
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Det är den där andra guiden som jag har följt och de är då jag får de där med bilden..

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Hej på er!

    Nu har jag fixat lite saker så jag ev kan fixa mitt PSP!
    Jag behöver lite hjälp.. När jag ska göra mitt pondora minneskort så får jag detta meddelande:
    http://img526.imageshack.us/img526/3715/errorbe.jpg
    Men om man klickar på "Yes" så börjar den att lägga in filer i alla fall.
    Jag använder mig utav PSP Grader v008 och ett minneskort från Sandisk på 512mb. Minneskortet stödjer Magic gate.

    Jag har även köpt ett Pandora batteri, men hur vet jag att de verkligen är de?

    När jag försöker att sätta på pspet med "pandora kortet" och pandora batteriet så händer de samma sak som förut!

    Tips behövs
    snabbaste/lättast sättet att göra ett pandora minneskort är att använda den versionen som finns på min hemsida, den är lätt att få in, förutsatt att du har möjlighet att använda kortet i din dator [genom USB, jag har testat det genom en PSP...] det är färdigt med allt du behöver, även instruktioner för hur du använder det

    det du behöver göra med det är att ladda hem ett program som heter: USB Image Tool och finns här: http://www.alexpage.de/usb-image-tool/ samt "bilden" [har för mig det var en .img fil, kan också ha blivit en .iso det var ett tag sedan jag gjorde den senaste versionen] den är packad tillsamans med instruktionerna i ett rar arkiv, har du inte winrar kan du ladda hem det från deras hemsida: http://www.rarlabs.com/download.htm

    hur du vet att det är ett Pandora batteri du har är enkelt; sätt i det i din PSP, om den börjar lysa utan att du rör ström knappen är det pandora om det inte lyser är det original/urladdat anledningen till att det är samma som innan beror på att du inte får till det riktigt rätt med minneskortet bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Nu är jag inte riktigt med på vad du menar! Jag tankade hem programmet men sedan så behöver jag ju något som jag kan mata in i programmet som programmet sedan lägger in på minneskortet?

    Mitt "pandora" batteri blinkar inte när jag sätter in de i pspet, då är de alltså inget pandora batteri?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver ha den här också: http://trinity.is-a-geek.net/Custom....0%20Gen-D3.rar du kan antingen läsa instruktionerna som följer med (readme) eller titta på videon: http://www.swizzy.se/Video.php?video=1

    själva batteriet i sig ska inte lysa... då är något mega knas men själva PSP'n ska göra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Haha, de förstod jag också att själva batteriet inte ska lysa! Du menar gröna dioden eller?

    Ska prova med dem filerna så får vi se vad som händer.

    EDIT: Enligt Read me filen så ska jag koppla in mitt psp i datorn men den för ju inte kontakt med pspet eftersom den är brickad.. Provade att sätt in minneskortet i minneskort läsaren, men den säger bara att de inte finns tillräckligt med plats på kortet.. De verkar som om du har använt ett 512mb på din lilla video, men de funkar inte med mitt 512mb? Kan även inte ändra till device mode heller..
    Last edited by Allealex; 2010-04-15 at 22:46.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Haha, de förstod jag också att själva batteriet inte ska lysa! Du menar gröna dioden eller?

    Ska prova med dem filerna så får vi se vad som händer.

    EDIT: Enligt Read me filen så ska jag koppla in mitt psp i datorn men den för ju inte kontakt med pspet eftersom den är brickad.. Provade att sätt in minneskortet i minneskort läsaren, men den säger bara att de inte finns tillräckligt med plats på kortet.. De verkar som om du har använt ett 512mb på din lilla video, men de funkar inte med mitt 512mb? Kan även inte ändra till device mode heller..
    det är för att du inte kan använda devicemode som det inte fungerar, det är ett 512mb kort ja, kruxet är att jag använt Devicemode (vilket även plockar med bootsektorerna som vi vill ha) varför du inte kan ändra till Devicemode har jag ingen aning om, kanske är det så att din kortläsare inte är kopplad? (för att programmet ska fungera krävs det att du har minneskortet anslutet via USB...) anledningen till att det inte fungerar för dig (att den säger att du har för lite plats) är enkel: du har kommer inte åt alla minneskortets sektorer om du inte använder Device mode

    *edit:*
    guiden i readme filen är inte designad för folk med brickade PSP's, utan folk med fungerande... men den fungerar minst lika bra även för andra, bara det att man får byta ut PSP'n mot något annat man kan koppla via USB
    Last edited by Swizzy; 2010-04-15 at 23:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Okej, men de konstiga är att jag kan ju gå in på minneskortet visa utforskaren, jag har en minneskort läsare som är kopplad med USB. Kan du för klara lite mera hur man ser att de är ett pandora batteri?

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om du har ett Pandora batteri så ser du det på detta sätt:
    1. Ta ur batteriet ur din psp samt laddkabeln.
    2. Stoppa i den i din psp
    3. Tänds den gröna lampan ( Power on ) på din PSP så har Batteriet startat din PSP i Service mode... Den letar då bootsektor från minnet.
    4. Tar du ut batteriet igen o stoppar i ett pandoraminne o stoppar på batteriet igen så skall den börja ladda från minneskortet.
    *Tänk* på att Sqizzys Pandoraminne triggas genom att hålla ned LT knappen medans den bootar *Från du stoppat i batteriet*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Okej, tackar för infon! Då är det inget pandora batteri jag har fått hem, jävla skit ställe!
    Bara att öppna upp och modda lite då

    EDIT: Allt gick åt helvete, orkar inte hålla på mera nu kommer in till psxcare någon dag och fixar de...
    Last edited by Allealex; 2010-04-16 at 22:39.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp psp startar inte..
    By Gussegubbe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 11:48
  2. Min psp startar ej?
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 18:52
  3. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •