Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Så säkert som går - små korta frågor

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17

Question Så säkert som går - små korta frågor

Halloj!

Jag har läst igenom detta forum o många andra, jag vill bara ha en samlad uppfattning från er på några små frågor:

- Jag tänker: 1) Köra ixtreme 1.4.1 och 2) kolla alla spel jag laddar ned med mulleter först så att de är 100% stealth innan jag bränner dem OCH kör en read verify på bränningen i imgburn.

Är det något jag missat här eller är det här precis ALLT jag kan göra för att ha maximum säkerhet i dagsläget?

Sen har vi detta med att bara spela backups offline med nätverkssladden ur för max säkerhet eller om det inte spelar någon roll vad du än gör då det ändå loggas och du lika gärna kan ligga online på live o lira gärnet. Vad tänker ni om detta i dagsläget? Är det bäst att hålla sig offline med nätverkssladden ur med de brända spelen, eller är det bara o tuta o köra online? Jag vill ju gärna spela online, det är ju lite poängen med live, kan jag inte spela backuperna där vet jag inte riktgit vad jag ska dit o göra ändå

Hur gör ni här som läser detta? enbart offline? nätverkssladd ur? eller kör ni full fart med backups på live?

Förlåt för newbie-tendenserna här, jag har verkligen läst igenom allt jag f-n kan hitta (ögona vindlar) men jag ville ha en up-to-date uppfattning på dessa frågor. Sorry sorry sorry :P

Kristian

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    Förlåt för newbie-tendenserna här, jag har verkligen läst igenom allt jag f-n kan hitta (ögona vindlar) men jag ville ha en up-to-date uppfattning på dessa frågor. Sorry sorry sorry :P

Kristian
    ixtreme 1.4, kolla så spel är stealth / ixtreme kompatibla, xdvdmulleter.. det är det du behöver kolla..

det detta med kabel ur eller inte.. finns ingen direkt fakta på om detta skulle hjälpa "om" nu läget är så att saker ändå "loggas" offline. det enda jag mer skulle tänka på är att inte spela "storspel" innan "release datum" oavsett offline eller online. finns teorier om sådant.. svårt att veta sådant då ms använder delayed ban på users.. du kan bli flaggad i maj men bannad i september, för att försvåra.. annars.. kör på..

kör lite på sunt förnuft så kommer det ordna sig.. stressa inte.. kolla källor på spel.. vänta lite innan du bränner för att se om det är nåt fel på releasen om den är ny..

tjah.. annars.. lycka till..

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Något jag funderat över är om minnet med loggarna går att rensa? Låt oss säga att GTV IV finns att tanka ner 2v före officiella releasen, så kanske man spelar det med kabeln uttryckt, skulle det då vara möjligt att rensa minnet och dölja spåren av att man spelat det? Eller hanteras denna informationen i något "gömt" minne?
    Jag har ingen signatur.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Zxcv Visa Inlägg
    Något jag funderat över är om minnet med loggarna går att rensa? Låt oss säga att GTV IV finns att tanka ner 2v före officiella releasen, så kanske man spelar det med kabeln uttryckt, skulle det då vara möjligt att rensa minnet och dölja spåren av att man spelat det? Eller hanteras denna informationen i något "gömt" minne?
    nej, tyvärr går det inte att radera än. var det sparas är oklart eller rättare sagt, inga verktyg för att komma åt loggarna finns än.. då hade alla dessa "ban" problem varit ur världen.

kommer gta iv långt innan release.. ja då får man chansa lite det finns inga 100% uppgifter på att man blir bannad av att spela spel innan release heller.. så man lever lite i en dimma.. att man väntar med att spela innan release tar ju bort den faktorn iaf..

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Nej det är klart att det inte är säkert att man blir bannad, man kan ju vara en recensent eller vad som helst =) Men man vill ju ändå vara på den säkra sidan.. Jag kommer nog aldrig spela ett spel innan release såvida det inte kommer nåt verktyg för att radera loggar =)
    Jag har ingen signatur.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Okej, då är jag inne på rätt spår.

MEN... ni låter väldigt säkra på ATT det finns loggar i maskinen, jag trodde det var rena gissningar?

Om så är fallet, borde det väl inte heller spela någon roll om man väljer att spela online med en backup eller bara kör offline, eller? loggen borde ju inte förändras precis! Eller?

Det är väl nämligen en av mina stora funderingar: om man bara ska köra backups offline el om det är skit samma o man väl kan åtnjuta att spela även online för det ändå inte gör någon skillnad i hur säker man går.

Hur gör ni själva?

Kristian
    Last edited by TigerSoul; 2008-02-04 at 22:32.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    MEN... ni låter väldigt säkra på ATT det finns loggar i maskinen, jag trodde det var rena gissningar?
    jag utgår ifrån att det finns loggar. realistiskt och det skulla ja tänkt på om man var ms.. smart..

Om så är fallet, borde det väl inte heller spela någon roll om man väljer att spela online med en backup eller bara kör offline, eller? loggen borde ju inte förändras precis! Eller?
    jag tror inte att allt loggas.. bara de saker som inte har rätt stealth/crc.

Det är väl nämligen en av mina stora funderingar: om man bara ska köra backups offline el om det är skit samma o man väl kan åtnjuta att spela även online för det ändå inte gör någon skillnad i hur säker man går.
    spelar man på live med "nytt" spel innan release.. erhm.. behövs inga loggar för det.. du kopplar ju upp dig direkt mot live.. alltså kör man sådana spel "offline", men det finns ju en risk att sådanthär också loggas.

Hur gör ni själva?
    ixtreme 1.4 12x, väl valda releaser (stealth/kompabilitet), kör både ntsc, pal spel. bränner på stabil media, verbatim. tar det lugnt med live när jag är osäker, inväntar info och stressar inte..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    jag utgår ifrån att det finns loggar. realistiskt och det skulla ja tänkt på om man var ms.. smart..
    - verkar just som att de flesta bara antar det men okej man får väl lov att anta det, det enda som eg är intressant gällande det är ju att online/offline TROLIGEN inte då längre har någon betydelse. eller tänker jag fel där?

jag tror inte att allt loggas.. bara de saker som inte har rätt stealth/crc.
    - som sagt... o spelar du ngt icke stealth så kommer det ju troligen att loggas vilket du är online eller offline vilket då borde innebära att off o online inte spelar någon roll, egentligen!

spelar man på live med "nytt" spel innan release.
    - det är inte särskilt viktigt för mig och det är värt att kolla innan man stoppar in det att det är släppt ja helt klart, men om man bara kör släppta spel, det var så jag menade

kör både ntsc, pal spel
    - trodde inte man kom förbi region lock?

Men jag tolkar det som att du faktiskt spelar online med brända spel som du är "säker" på?

Kristian

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    - verkar just som att de flesta bara antar det men okej man får väl lov att anta det, det enda som eg är intressant gällande det är ju att online/offline TROLIGEN inte då längre har någon betydelse. eller tänker jag fel där?
    nej, online/offline spelar ingen roll som jag ser det. det är kört i vilket fall om du inte har en "valid" backup etc. etc.

- som sagt... o spelar du ngt icke stealth så kommer det ju troligen att loggas vilket du är online eller offline vilket då borde innebära att off o online inte spelar någon roll, egentligen!
    precis..

- trodde inte man kom förbi region lock?
    alltså, jag spelar ntsc spel som är "regionfree".. ändra region kan man inte..

Men jag tolkar det som att du faktiskt spelar online med brända spel som du är "säker" på?
    precis..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    nej, online/offline spelar ingen roll som jag ser det
    - Jahapp, ja det är ju ett fullständigt tänktbart scenarie, om så är fallet är det ju iaf ingen annledning och hålla sig borta från live. Jag resonerar ju ändå lite så här att om jag inte kan spela backups på live, vad ska jag ha det till? Visst arcaden är ju kanske kul iofs :P

precis..
    - Ett ord du gillar va? tack för svaren!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    - Jahapp, ja det är ju ett fullständigt tänktbart scenarie, om så är fallet är det ju iaf ingen annledning och hålla sig borta från live. Jag resonerar ju ändå lite så här att om jag inte kan spela backups på live, vad ska jag ha det till? Visst arcaden är ju kanske kul iofs :P
    well, har du dåliga kopior så spelar det ju ingen roll, har du bra kopior mm så ska de funka bra med live.. kort sagt..

- Ett ord du gillar va? tack för svaren!
    japp, men igentligen inte..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    *skrattar* gilla o gilla att använda skilda saker kanske :P
    hatkärlek!

tack, bra kopior ska vi banne mig se till att ha här kollar med alla program som finns, minus kreonchecker då, trodde den fortf var aktuell.

Liknande diskussioner

1. Korta frågor inför flashning.
    By _booty in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 21:08
  2. Lite diverse frågor om SmartXX och XBMC som dash
    By Tobson in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 21:38
  3. 2 små frågor....
    By bullas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 22:31
  4. Två korta frågor bara...
    By k0mand0 in forum Playstation 2 - Övrigt