Tjoo! Jag har ett ganska konstigt problem med mitt matrix infinity.
Ps2an är ganska gammal,men chippad av ett företag i sthlm så det är inget fel där.
Chippet har firmware version 1.35 (skitgammalt jag vet)
"Vanliga" dvd bakups och orginal spel fungerar perfekt och har alltid gjort det.
Problem Nr.1: Ps2an VÄGRAR att läsa cd skivor, varken ps1 eller ps2 format, orginal eller backup vilket gör att uppdatering av firmware blir en omöjlighet.
Problem Nr.2: Vad jag har förstått så finns det funktion för infinity att spela dual layer backups i senare firmware, men eftersom jag inte kan uppdatera så funkar inte detta heller.
Jag är mycket erfaren vad det gäller bränning av backups så jag vet att det inte är fel på skivorna, Bränner alltid x1-x2 med bra media
Då undrar jag: Finns det möjlighet att uppdatera firmwaret med en dvd skiva istället för en cd, eller kan man på något sätt uppdatera med hjälp av swapmagic och ett usb minne?
Att ps2an vägrar läsa cd kanske inte beror på chippet, men kan man starta dual layer backups med ver. 1.35?
Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få
EDIT: Jag provade att bränna senaste officiella uppdateringen på en dvd skiva , men det gillade den tydligen inte. Den trodde att det var en DVDvideo som skulle bootas -.-
//Erik
Bookmarks