Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 55 av 55

Diskussion: Super Smash Bros. Brawl X JAP (Azumi)

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Personligen så har jag stöt på ett problem med min Wii, den är just nu på firmware 3.0, och av nån anledning kan jag inte connecta med min "USB Wifi connector" och om-installationen går inte heller på antingen min morsas dator eller min egen, då jag får "unable to configure connection", testade med den nya installationen och allt. Antar att jag kommer behöva skaffa en trådlös router eller en lan adapter innan jag kan spela brawl... (Behöver ju trots allt updatera till senaste för att inte bricka det...)

  2. #32
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Testa uppdatera till 1.9g om du inte redan har gjort det.
    nej det har jag inte gjort... senast jag försökte uppdatera ett chip (cyclowiz) brickade wii så har inte vågat mig på nåt sånt... men sen fick jag iofs reda på att idioterna som chippade wiit installerat en spak fel så att det blev kortslutning i nån krets och och "huvudkärnan smälte".

    Var fixar man sånt då, har för mig att wiikeys hemsida ligger nere...

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
    nej det har jag inte gjort... senast jag försökte uppdatera ett chip (cyclowiz) brickade wii så har inte vågat mig på nåt sånt... men sen fick jag iofs reda på att idioterna som chippade wiit installerat en spak fel så att det blev kortslutning i nån krets och och "huvudkärnan smälte".

    Var fixar man sånt då, har för mig att wiikeys hemsida ligger nere...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32842

  4. #34
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    ^ Ah, det löste ju det hela bekvämligt. Tackar för allt *goes to play some brawl*

  5. #35
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av RejjeN Visa Inlägg
    Personligen så har jag stöt på ett problem med min Wii, den är just nu på firmware 3.0, och av nån anledning kan jag inte connecta med min "USB Wifi connector" och om-installationen går inte heller på antingen min morsas dator eller min egen, då jag får "unable to configure connection", testade med den nya installationen och allt. Antar att jag kommer behöva skaffa en trådlös router eller en lan adapter innan jag kan spela brawl... (Behöver ju trots allt updatera till senaste för att inte bricka det...)
    Uppdatera med nyaste PAL spelet som kommit då ? nått borde ju ha 3.1E.. typ Zack & Wiki eller så.

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    om man ska få 3.1E så är det väll bara tt uppdatera från menyn eller?

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Har spelet nu gjorde 15% tricket och allt funkar som det ska. Spelet är skit roligt har bara kört halva spelet men ska bränna hela imorgon. Så alla ni som har det vi kanske kan köra en match?

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Håller på att tanka hem carvan realese för tillfället. Azumi realease är seg skulle helst slippa vänta länge på att dra hem den för att uppdatera innan? Kan man köra utan brickblock och bara regionfrii på caravan och dra hem hela updaten och få det att funka (skiter i kanalerna)?

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    man ska kunna dra på WiiUR på Caravan och bränna den utan uppdateringen och på så sätt kunna spela utan att uppdatera och få dubbla kanaler

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av joachi Visa Inlägg
    man ska kunna dra på WiiUR på Caravan och bränna den utan uppdateringen och på så sätt kunna spela utan att uppdatera och få dubbla kanaler
    Okej, hade för mig att man behövde köra updaten till iaf 15% för att få DL support?

    BTW har kommit en lösning till SSBB DVD9 för Wiinja Deluxe:
    http://www.wiinja.com/Foros/viewtopic.php?t=2109

    Har inte provat än, måste köpa DL skivor, för övrigt står där också
    "* SSBB Import Backup will create some new Japanese channels in your wii after you update with it ? "
    Betyder inte att det att man kan/ska uppdatera?

    EDIT:
    Nevermind, hittade detta:

    "If you DO NOT care about duplicate channels then follow these steps:
    1. Download the DVD9(Dual Layer) version of the game.
    2. Burn to a DVD DL disc using any burning software WITHOUT BRICKBLOCKER.
    3. Put burnt game into Wii.
    4. Let update fully complete.
    5. Play game!

    If you DO care about duplicate channels then follow these steps:
    1. Download the DVD9(Dual Layer) version of the game.
    2. Download the DVD5(Single Layer) version of the game. (not required, only if you don't want to waste a DL disc)
    2. Burn the DVD9 iso WITH the new version of brickblocker mentioned above.
    3. Burn the DVD5 iso WITHOUT brickblocker. (can also burn the DVD9 iso twice if you dont care about wasted DVD DL)
    4. Insert DVD5 into Wii.
    5. Let update get to about 15%(below the "w" in POWER).
    6. Unplug the console.
    7. Insert DVD9(brickblocked) into Wii.
    8. Play game!"

    http://consolemaniak.com/super_smash...-t15697.0.html
    Last edited by nxc; 2008-02-13 at 21:24.

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    wii har redan support för Dual Layer
    vad uppdateringen gör, vet man inte riktigt, men eftersom SSBB är det första DL spelet så har folk gissat att det är det som den gör, men tydligen så ska man kunna ta bort uppdateringen och spela ändå,
    jag själv har inte provat det än då mina skivor blev felbrända pga dålig brännare :P men ska fixa nya imorgon och prova då

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej om uppdatering inte krävs känns det onödigt :P Känns dock onödigt med waste av DL-skiva på ingenting om updaten ändå inte brickar. Får se imorn hur jag gör, jävligt sugen må jag säga.

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    men du behöver ju bara en dl skiva i vilket fall?

    antingen en som en med brickblocker och en sl skiva som du kör updaten på.


    eller wiiur på en dl skiva?

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tänkte mest på om inte Brickblocker funkar (nya med Dl support) och man behöver updaten, tydligen gick ju inte single disc versionen utan update?

    EDIT: har bränt och kört uppdatering på en skiva, får dock grön japansk text som jag antar är read error innan introt. Brände en annan med Brickblocker som inte ens läser, och nu vill den inte ens läsa min första, blir arg
    Last edited by nxc; 2008-02-14 at 17:35.

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    okej,
    har bränt ut SL versionen med WIIUR och DL versionen med WIIUR nu
    när jag stopper i DL versionen så blir skärmen svart och med vit text står det "an error has occured, eject cd and restart wii"

    när jag stoppar i sl versionen får jag upp spelet i menyn och kan välja att starta det, men då blir det svart och inget händer, jag har 50hz inställt så det är inte det som är felet,
    är det uppdateringen som spökar?

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Ja, för att kunna köra så måste du i varje fall initierat updaten (15% swappen) eller kört hela updaten (dubbla kanaler etc).. Detta för att det i registret på Wii ska skrivas in att updaten är körd så att du kan spela spelet...

    Detta medför att om du inte kör updaten(15% eller hela) så kommer du aldrig att kunna spela det. Finns ju andra sådana spel som hade samma spärr.

    Updaten har INGET med duallayer stöd att göra utan är "bara" ett register add för spelet att updaten är körd. Och eftersom den updaten i fråga INTE är PAL så kommer du att få leva med att chansa (och riskera bricka ditt wii) eller köra hela (och få en semibrickad wii) för att kunna spela.

    Bjerlk

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Updaten har INGET med duallayer stöd att göra utan är "bara" ett register add för spelet att updaten är körd. Och eftersom den updaten i fråga INTE är PAL så kommer du att få leva med att chansa (och riskera bricka ditt wii) eller köra hela (och få en semibrickad wii) för att kunna spela.

    Bjerlk


    men då är det väl bäst att låta hela uppdateringen gå, för eftersom det bara är register add som lägger till sig och man får dubbla kanaler, kan man ju ta bort det genom att formatera wiit? eller hur? och då får man bort en senaste uppdateringen från ssbb, eftersom den inte har något med firmwaren på wiit att göra?

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Någon som har testat spelet online? Funkar det?

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av joachi Visa Inlägg
    men då är det väl bäst att låta hela uppdateringen gå, för eftersom det bara är register add som lägger till sig och man får dubbla kanaler, kan man ju ta bort det genom att formatera wiit? eller hur? och då får man bort en senaste uppdateringen från ssbb, eftersom den inte har något med firmwaren på wiit att göra?
    Formatera ditt wii är ENDAST formatering av minnet (SD kortet eller vad det nu är inbyggt), inte av frimwaren. I dagsläget finns det inget att göra mot att man fått dubbla kanaler etc...

  20. #50
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    jag har just laddat ner Dairantou_Smash_Brothers_X_READNFO_JPN_Wii-Caravan och tänkte bränna det med en Verbatim DVD+R DL i DVD Decrypter, fast jag får upp följande error.

    "Invalid or unsupported image file format."

    ska man använda nått annat program att bränna med? eller är det nån inställning i DVD Decrypter man behöver göra?

    mycket tacksam för svar.
    Last edited by Animega; 2008-02-20 at 10:38.
    You don't need a reason to help people...

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Till WiiKey ägare:

    Om ni är osäkra på vad ni ska göra så gör såhär:

    1) Tanka ner caravan DL versionen. (DVD9, den på ca 8 gb)

    2) Bränn med imgburn, jag själv använde Verbatim DVD+R DL (ca 200kr för 5p)

    3) uppdatera Wiiet till minst 3.1E (3.2E får du om du uppdaterar nu)

    4) Stoppa i din brända skiva och låt den uppdatera 100%

    5) Spela Brawl!

    Den oerhörda rädslan för dubbla kanaler är i min åsikt oerhört löjlig. Herregud, flytta kanalerna till sista sidan (håll in A+B samtidigt) och låt de dubbla kanalerna ligga där och ruttna. Handen på hjärtat, hur ofta är du inne på sista sidan och grötar? Aldrig, precis som alla andra.
    Att hålla på med mp3 tricket är bara dumt eftersom det finns en liten chans att du fukkar ditt Wii. Det är inte värt det ens lite...

    Jag förstår faktiskt riktigt inte vem som startade kampanjen mot dubbla kanaler. De dubbla kanalerna vill dig inget illa Dom finns bara där i bakgrunden och gör dig inget ont.
    Att hålla på att dra ur strömkontakten mitt under mjukvaruuppdatering är bara oerhört korkat enligt mig. Det är dock givetvis upp till var och en vad de vill göra med sitt Wii.

    Till WiiKeyägare (och alla andra). Gör som ovan och spela ett av vårens bästa spel!

    Mvh Hasse

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ph0eniX^ Visa Inlägg
    jo jag har dubbla kanaler, men de har jag haft länge.. fick de redan på Metroid prime 3 tiden :P.. Då semi brickade jag min wii (wii options gick inte att komma in i) men de fixade sig sen när jag fick PAL Mario Galaxy o installerade en ny PAL firmware.
    Men dubbla kanaler har jag fortfarande. Men förstår inte va folk whinar om, de e ju bara flytta dom längst bort till höger så slipper man se dom :P.. Bara trycka A+B samtidigt på kanalen o dra bort den, simpelt.

    Har också en semibrickad Wii sedan något år tillbaka... Du menar alltså att du fick tillbaka den till "orginalskick" så du kunde komma åt inställningar för internet osv genom att köra Mario Galaxy?

    Har en med Wiikey (tror jag), köpte den begagnad och den var redan semibrickad då. Tanken var att ungarna bara skulle spela de 7-8 spelen vi har och som fungerar i något år innan det var dags att ta tag i problemet med semibrickningen. Tänkte köpa guitar hero 3 (orginal) snart och vill gärna att det ska fungera på min burk.

    Testade ett "nytt" thailand spel, Hulken (USA?) , den ville uppdatera vilket jag efter lång tvekan och mycket ångest gjorde. Va fan den är ju redan semibrickad tänkte jag. Uppdateringen gick igenom, (Okänt vilken firmware det blev) men spelet (Hulken) startade inte. Kom ett error meddelande. Blev lite orolig för att jag Brickat konsollen helt nu men de gamla spelen vi hade fungerade fortfarande.

    Någon som vet om The incredble Hulk är äldre än Mario Galaxy?

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    du har haft en attans tur att du inte hardbrickat din wii
    man ska inte blanda updateringar från USA och Japan och PAL spel
    nu har du en konsoll med en update ver som kanske det står 3.2j exempelvis i maskinen
    och då måste du vänta typ på en av nintendos ännu nyare spel i PAL som sätter sig över 3.2j exempelvis och de spelen finns ännu inte på marknaden.

    3.2U går över 3.2E (PAL) 3.2j går över både 3.2U och 3.2E (PAL)
    exempelvis konsollen följer alfabetet i update och blandar man då får wiit fnatt
    funkar nu inte det att fixa med anti semibrick disc till wiit,

    så är det bara att vänta till ett nytt nintendospel med högre versionupdatering släpps på marknaden och de dröjer nog ett halvår ett år till typ nintendo brukar inte stoppa i firmwareupdate i spelen förren efter ett tag..

    följ vilka firwareupdateringar som släpps när
    i denna länken http://wum.talevas.com/?page=dev
    den du letar efter är nog 3.3E och kan finnas på soul calibur spelet som nyligen släppts på PAL
    annars får du vänta på 3.4E som nog dröjer lite som sagt..

    Citat Original inlägg av Wii Newbe Visa Inlägg
    Har också en semibrickad Wii sedan något år tillbaka... Du menar alltså att du fick tillbaka den till "orginalskick" så du kunde komma åt inställningar för internet osv genom att köra Mario Galaxy?

    Har en med Wiikey (tror jag), köpte den begagnad och den var redan semibrickad då. Tanken var att ungarna bara skulle spela de 7-8 spelen vi har och som fungerar i något år innan det var dags att ta tag i problemet med semibrickningen. Tänkte köpa guitar hero 3 (orginal) snart och vill gärna att det ska fungera på min burk.

    Testade ett "nytt" thailand spel, Hulken (USA?) , den ville uppdatera vilket jag efter lång tvekan och mycket ångest gjorde. Va fan den är ju redan semibrickad tänkte jag. Uppdateringen gick igenom, (Okänt vilken firmware det blev) men spelet (Hulken) startade inte. Kom ett error meddelande. Blev lite orolig för att jag Brickat konsollen helt nu men de gamla spelen vi hade fungerade fortfarande.

    Någon som vet om The incredble Hulk är äldre än Mario Galaxy?
    Last edited by nimrath; 2008-08-27 at 11:20.

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Kolla in det här....

    http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew...Region_Changer

    Det ser ut att vara ett riktigt intressant verktyg...

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Kolla in det här....

    http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew...Region_Changer

    Det ser ut att vara ett riktigt intressant verktyg...
    ser ut att vara men ändra både menyer och spel region kan kruxa en funkar men sen ska man då få båda saker att funka/få in dem..

    och har moderkorten och dvdläsaren i wiin:a verkligen hackats vet nån det?
    de förblir ju från regionen man hade ursprungligen annars och spelar man då efter ändring och stoppar i andra regioner,
    än man tror man har fått den omgjord till så kan man ju antingen semibricka konsollen eller råka hardbricka..

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Brawl jap realease... nytt skydd
    By FantomenK in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 09:04
  2. Wario Ware + Super Smash = Sant
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 17:30
  3. Senaste nytt om Super smash
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 01:57
  4. Super Mario Bros
    By milah in forum Emulatorer
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 15:34
  5. Super mario bros fungerar inte...
    By Axl78 in forum Emulatorer
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 13:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •