Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 55

Diskussion: Super Smash Bros. Brawl X JAP (Azumi)

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Super Smash Bros. Brawl X JAP (allmän info)

    Scrolla ned en bit i tråden för information om dual layer releasen (runt inlägg 18)

    Tänkte att det var lika bra att dela med mig av lite erfarenheter om Azumi+(Wii)[080131] Super Smash Bros. Brawl X JAP eftersom det fungerar för mig, och andra kanske har lite frågor om det.
    Sitter på ett Cyclowiz (3.6 beta tror jag) och 3.1E firmware på wii:et. Releasen skall även fungera till Wiikey vad jag har förstått.
    Kör i 50Hz. Eftersom det är ett NTSC-spel så saknas en pytteliten bit av bilden där nere, men det är något man kan leva med.

    För att undvika problemet med "dubbla kanaler" i Wii-menyn brände jag en skiva patchad med regionfrii till PAL (ej brickblockad). Lät den köra uppdateringen på skivan till runt 15% och drog sedan ur strömsladden.
    Skiva nummer två som jag spelar med, patchade jag med regionfrii till PAL och använde Wiibrickblocker på.
    Mer info om just detta på:
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/618029

    Endast de olika typerna av VS mode fungerar, samt eventmode och lite minispel.
    Översättningshjälp finns på:
    http://uk.faqs.ign.com/articles/849/849163p1.html

    Om bilden ser skit ut när man startar spelet, disabla och enabla Deflicker i options så blir det ok igen. (Jag föredrar att ha den av helt, blir klarare bild då.)

    Kan även säga att spelet krashar till och från för mig, kanske var 10e gång man laddar en bana. Se till att stänga av Wii:et helt då (knappen nedtryckt 3sek) innan ni startar spelet igen, annars kommer spelet att hacka.

    Hur man låser upp karaktärer i spelet utan att spela storymode (vilket inte går):
    http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/gen...topic=41190421

    GL
    Last edited by Raddox; 2008-02-07 at 15:41.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Läst en del om det här tricket med att unvika dubbla kanaler. Det finns såna som fått stora problem med wii:et efter det. Så inget att rekommendera, men ni gör som ni vill - jag kör endast pal spel på pal wii.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Hur gör man så att Wii:t inte blir brickat av USA spel? Kan man stoppa uppdateringarna?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Super Smash Brothers Brawl

    WiiNewz can now confirm that the recently released full Dual Layer (DVD9) dump of "Super Smash Brothers Brawl" works fine on Wiikey, including PAL systems. Apparently, the chip has problems reading the original copy but a backup works fine. I guess everyone got their panties all in a bunch over nothing.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Vilka Dual-Layer DVD skivor funkar? Funkar DVD +R Dual Layer den repar vell inte lasern som vanliga DVD +R gör?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Nightloyd Visa Inlägg
    Vilka Dual-Layer DVD skivor funkar? Funkar DVD +R Dual Layer den repar vell inte lasern som vanliga DVD +R gör?
    Jag har då inte hört talas om några skivor som "repar lasern"...

    Kör på Verbatim DVD+R DL. Vet inte om Wii-spel kräver något custom layerbreak men varför chansa?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Bra då vet jag att det funkar. Men DVD +R Dual-Layer skivor är ju skit dyra.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Så.. funkar det på Wiikey utan att göra några dumma (!) trick eller ej?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Så.. funkar det på Wiikey utan att göra några dumma (!) trick eller ej?
    Jag spelar det på wiikey(första verisionen med typ bara vs mode) o det funkar ju felfritt, hänger sig ibland men det kan man stå ut med för att få spela det 3+månader tidigare Lät det uppdateras och fick bara dubbla news/väder kanaler o det kan man stå ut med, bara att flytta på dom om dom nu är så fula så man inte orkar titta på dom^^

    Håller just nu på att tanka full verisionen o den sägs ju funka på wiikey utan problem.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Finns det någon info om att det funkar till Argon eller om det kommer funka senare? Jag är mycket misstänksam på just hur ett chip har möjlighet att "bricka" min konsoll så vill gärna ha info i förväg :/

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tja!
    ny på forumet . Såg den här topicen och undrade ifall andra har samma problem som mig.

    Jag kör wiikey 1.9g, har redan dubbla kanaler så jag körde uppdateringen på Azumi rellen.
    Allting funkar precis som förut (hade/har 3.1E).. ingen skillnad.
    Men när jag nu startar smashbros får jag "no signal" precis som om att jag drog ut componentkabeln.
    Jag hör spelet i bakgrunden men jag vet inte va de är för meny jag är på.
    Antar att de är en meny för att ändra Hz på bilden med tanke på att både 1an och 2an hade de. Har inte testat att trycka på nått i blindo för jag var tvungen att åka till jobbet, men tänkte bara kolla om någon mer har detta problem?
    Och om nån har samma problem, finns de nån lönsning? Vad är de för meny och vad ska jag trycka :P?

    Ph0^

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har hört att det bara ska funka med 50hz :/ Om du inte gjort det kan du ju testa ställa om i wii menyn innan du startar spelet.

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ja iofs det kan jag testa, har oxo hört de nämligen. Var lite därför jag undrade om de är meningen att jag ska pricka 50hz i SSBB menyn i blindo.
    Men ska testa att ändra i wii menyn direkt när jag kommer hem från jobbet, verkligen pirrar i magen VILL SPELA!

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det verkar funka med det för en kompis till mig har halva DVD'n (bara ett lager) och kan spela VS :/ Han håller på att krångla med hela nu, själv vill jag ha reda på om Argon kan köra det xD

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ah ok, har han skaffat hela import eller? har nämligen inte sett nån full Duallayer rell ännu

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tydligen så är det nerladdad, men han har lite problem med bränningen (Det funkade tydligen men han fick "unable to read disc" då och då, han testar bränna igen nu med 1x istället för 2x

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ok, ah de där med dual layer har aldrig funkat för mig till nån konsoll faktiskt. riktigt meckigt att att hålla på med o dyra skivor att bränna sönder :P

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Dairantou Smash Brothers X READNFO JPN Wii-Caravan Heter dual layer releasen.
    Philips DVD+R Dual Layer 8,5GB 5-pack, 219:- på Teknikmagasinet... fasen jag behöver ju bara en skiva. Förhoppningsvis borde Philips inte vara några problemskivor heller.
    Någon som lyckats med dual layer bränning och fått releasen att funka?

    edit:
    Det nämdes på torrentleech att det finns en WiiBrickBlocker med dual layer support nu:
    http://wbb.rockman18.com/?page=home&ln=en
    Last edited by Raddox; 2008-02-06 at 13:50.

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    För de med WiiKey så ska det bara vara att tuta och köra med denna releasen om man accepterar att få dubbla kanaler, annars måste man bränna 3 diskar, 2 vanliga och en DL:

    FACT:
    Wiikey works with DVD9 without swapping if you decide to get the duplicate channels and update via game (Check your wi-fi updates before you do this and update it to the max firmware)

    Wiikey works with DVD9 with swapping if you decide NOT to update via game and do the 15% Metroid trick. (NO duplicate channels) Follow the below steps to do this
    -Steps Taken-
    1. Get the SL release.
    2. Burn two copies of it. (one normal / one with brick blocker)
    3. Insert the normal copy, start the update.
    4. Do the 15% trick so you're able to run the brick blocked copy without getting duplicate channels, etc.
    5. Get the DL release. (no need to RegionFrii it)
    6. Burn a normal copy on DVD+R DL media using ImgBurn. (2x / 2.4x to be safe?)
    7. Start the game using the SL brick blocked copy, and swap discs when you get to the main menu - everything should work including SSE.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Brickblocker osv e de väl bara hoppa över om man har 3.1E installerat. SSBB installerar ju bara dual layer supporten på wiin så som jag förstått de, så finns ingen risk att man brickar den. Min brickades iaf inte.
    Eller e de nån annan anledning till varför man kör brickblocker?

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ph0eniX^ Visa Inlägg
    Brickblocker osv e de väl bara hoppa över om man har 3.1E installerat. SSBB installerar ju bara dual layer supporten på wiin så som jag förstått de, så finns ingen risk att man brickar den. Min brickades iaf inte.
    Eller e de nån annan anledning till varför man kör brickblocker?
    Då fick du väl dubbla kanaler?
    Därför man bara låter den installera 15% så dual layer supporten uppdateras.

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ingen som vet om det funkar med Argon? :/

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jo jag har dubbla kanaler, men de har jag haft länge.. fick de redan på Metroid prime 3 tiden :P.. Då semi brickade jag min wii (wii options gick inte att komma in i) men de fixade sig sen när jag fick PAL Mario Galaxy o installerade en ny PAL firmware.
    Men dubbla kanaler har jag fortfarande. Men förstår inte va folk whinar om, de e ju bara flytta dom längst bort till höger så slipper man se dom :P.. Bara trycka A+B samtidigt på kanalen o dra bort den, simpelt.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Caravan-releasen fungerade. Hänger sig dock fortfarande ibland, men jag tror inte det har ngt med skivorna att göra.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    YES fick igång de ... Spelet funkar inte på 50hz för mig.. utan bara 60hz och EDTV/HDTV game on!

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    ^ Körde ni Dual Layer skivor för det, eller mp3 tricket? Brick blocker och/eller regionfrii? Laddar nämligen ner caravan just nu och vill slösa så lite skivor som möjligt på spel som inte funkar pga såna saker.

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Verbatim 2.4x DVD+R DL står det på boxen min. Försökte bränna i 1x i ImgBurn, men den ville bestämt köra i 2.4x :P
    Brickblockade och regionfrii.
    Uppdateringen körde jag 15% med ej brickblockad Azumi-release.

    Har man Wiikey så är det smidigast att bara bränna DL-releasen utan att brickblocka, men får då dubbla kanaler som jag fattat det.

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jag fattade inte så mycket men lyckades spela en fight (följde bara de stora knapparna) och det fungerade fint den tiden jag spelade (ca 10min). Ska ta en titt på översättningen så man förstår detta mer. Jag kör med Wiikey 1.9g och brände ut på Verbatim DVD+R DL 2.4x i just 2.4x (gick inte lägre). Jag har dock nu 3x2 likadana kanaler. Jag antar att det är PAL, NTSC-U och NTSC-J.

    edit:

    Juste denna release körde jag med: Dairantou_Smash_Brothers_X_READNFO_JPN_Wii-Caravan .
    Last edited by razor1394; 2008-02-09 at 18:41.

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Försöker få det att funka nu men lyckas inget vidare. An error has occured, etc.

    Körde mp3-trick och drog ut efter 15% med en skiva, körde caravan på en DL-skiva, iso'n behandlad med senaste brickblocker och regionfrii, men som sagt, and error has occured. Har en skiva som är bränd utan brickblocker, och det ska väl funka om man inte har nåt emot dubbla kanaler. Wiikey, btw. Damn it....

    Vid detta laget tror jag det står:
    Tekniken - Jag: 289-0

    EDIT: körde även (på min kusins wii) med en version som inte var brickblockad, uppdaterade (dubbla kanaler som resultat) och hoppades på att det skulle funka. Fick dock ännu ett error "001 Unauthorized device detected" precis det som hände med Galaxy. Så det verkar ju rätt kört på den fronten...
    Last edited by the tomtenisse; 2008-02-09 at 21:59.

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
    Försöker få det att funka nu men lyckas inget vidare. An error has occured, etc.

    Körde mp3-trick och drog ut efter 15% med en skiva, körde caravan på en DL-skiva, iso'n behandlad med senaste brickblocker och regionfrii, men som sagt, and error has occured. Har en skiva som är bränd utan brickblocker, och det ska väl funka om man inte har nåt emot dubbla kanaler. Wiikey, btw. Damn it....

    Vid detta laget tror jag det står:
    Tekniken - Jag: 289-0

    EDIT: körde även (på min kusins wii) med en version som inte var brickblockad, uppdaterade (dubbla kanaler som resultat) och hoppades på att det skulle funka. Fick dock ännu ett error "001 Unauthorized device detected" precis det som hände med Galaxy. Så det verkar ju rätt kört på den fronten...
    Testa uppdatera till 1.9g om du inte redan har gjort det.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Brawl jap realease... nytt skydd
    By FantomenK in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 09:04
  2. Wario Ware + Super Smash = Sant
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 17:30
  3. Senaste nytt om Super smash
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 01:57
  4. Super Mario Bros
    By milah in forum Emulatorer
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 15:34
  5. Super mario bros fungerar inte...
    By Axl78 in forum Emulatorer
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 13:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •