Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: är spel "fixade" i dvdmulleter lika säkra som ny-rippade?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17

    Question är spel "fixade" i dvdmulleter lika säkra som ny-rippade?

    Något jag funderat över är hurivida "gamla" spel som måste "fixas" i dvdmulleter är lika säkra som spel som är rippade mer nyligen och därmed inte kräver något fixande och trixande? Har inte satt mig in till 100% i programmet än men har förstått att jag även kan kolla hela ison med CRC mot något register på nätet? det borde ju iofs göra den exakt rätt, men känns ändå lite vanskligt, någon som vet något mer exakt? är det bara att fixa o köra eller? finns det någon tutorial på dvdmulleter här på forumet tro, ska leta imorrn men om någon vill länka så

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Med säker menar jag då givetvis att discen jag bränner verkligen blir EXAKT kopia och 100% stealth o därmed så live säker som kan tänkas bli.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    Med säker menar jag då givetvis att discen jag bränner verkligen blir EXAKT kopia och 100% stealth o därmed så live säker som kan tänkas bli.
    ja, det ska de bli. för ett tag sen när allt detta snacket med "bad kreon" upptäckte de att deras databas innehöll "bad crc från kopior" av nån anledning, de åtgärdade det genom att rippa om hela databasen från "endast" retail, så det som ligger i den nu ska vara ok. om du kör crc check på ett spel men får error så kan det beror på att crc för "game/data" partitionen helt enkelt inte är inlagd.. men det som oftast är det viktigaste stealth, etc. brukar finnas för alla spel.

    för att vara få det så säkert man kan, kör autofix och sedan en crc på den ison. jag har fixat need for speed most wanted och doa 4 med xdvdmulleter efter de uppgraderade databasen.. och de blev fullt kompatibla.. fungerar bra..

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Ok nice o veta, kan man nå deras databas online på något sätt o se vad som finns crc för o inte, om den är uppdaterad efter kreon problemen etc? jag vill ju gärna kunna kolla crc på hela jäkla discen, man vet aldrig var ms tittar på skivan när folk börjar ha korrekt stealth, de gör väl vad de kan förmodar jag och man vill gärna göra precis allt för att vara 1:1.

    Måste hitta en tutorial på xdvdmulleter också, jag förstår vad man ska göra, men jag vill veta VAD som händer o VARFÖR

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    Ok nice o veta, kan man nå deras databas online på något sätt o se vad som finns crc för o inte, om den är uppdaterad efter kreon problemen etc? jag vill ju gärna kunna kolla crc på hela jäkla discen, man vet aldrig var ms tittar på skivan när folk börjar ha korrekt stealth, de gör väl vad de kan förmodar jag och man vill gärna göra precis allt för att vara 1:1.

    Måste hitta en tutorial på xdvdmulleter också, jag förstår vad man ska göra, men jag vill veta VAD som händer o VARFÖR
    i mapparna "StealthFiles" och "LocalStealthFiles" ligger ini filerna med värden/crc för mulleter. vet inte någon direkt "url" för en databas. men det fanns en zipfil med de nya filerna iaf.. tyvärr är den borta från 360patches.com.. men jag hade den på disk och lade upp den här åt dig..

    http://rapidshare.com/files/89387165/20071203.zip.html lägg allt i stealthfiles mappen..

    http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/ xdvdmulleters sida..

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Ok, det kanske inte ens är så användbart då egentligen, men tack för filen jag drar ned den o tittar!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Kan man förresten ALLTID anta att när xdvdmulleter har data för att patcha ett spel, att det då blir en 100% stealth image, eller bör man även rota runt i release listor för att på alla tänkbara sätt utröna att det inte kan vara något fel på imagen som man patchar?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    Kan man förresten ALLTID anta att när xdvdmulleter har data för att patcha ett spel, att det då blir en 100% stealth image, eller bör man även rota runt i release listor för att på alla tänkbara sätt utröna att det inte kan vara något fel på imagen som man patchar?
    är de fel på imagefilen så brukar de hamna hos mulleter så fort de fått tag på retail disc. den ska då bli 100%. det som mulleter kan missa är crc för game-data, det finns inte för alla spel. vad jag vet så finns det inga checkar från ms sida som kollar crc på game-datan, det skulle också ta rätt lång tid.

    jag litar mer på mulleter än på en mass ss.bin här och där iaf.. innan jag bränner "nya" spel brukar jag vänta ett litet tag för att se om det är något fel på den.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Låter smart, jag har inget behov av att vara direkt på med nya spel heller så det låter helt enkelt klokt att avvakta något o kolla läget, men såvida inte spelet är toknytt ska det alltså vara lugnt. Fint!

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:24
  3. Spel som hänger sig
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 16:22
  4. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09
  5. Bränna XBOX spel som fungerar på X360?
    By xarph in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 20:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •