Finns något behov av att testa med kreonchecker längre eller är allt fixat i dvdmulleter-databasen, kan man lita på det? :P
Finns något behov av att testa med kreonchecker längre eller är allt fixat i dvdmulleter-databasen, kan man lita på det? :P
Ok så kreoncheckar programmet gav inte ens korrekta resultat då det behövdes med andra ord? o nu är det helt meningslöst då, jag kör 1.4.1.
det är alldeles för svårt att hitta såna här enkla svar alltså man får leta sönder sig efter vad som är aktuellt o inte.
okej, jag körde den väl mest som ett EXTRA layer of security så att säga, men då stryker jag den nu helt från schemat här
Saxat från ett annat forum för ev läsare av denna tråd för mer detaljer:
You don't understand what Kreon Checker was intended to do. It's unfortunate that such a term as "bad Kreon" ever was used to begin with, because in actuality there is no such thing.
A full explanation would require more detail than I care to go into. If I can cut to the chase, there is some variance in how the disc angle is read, which is referred to as jitter. Pre-1.4 iXtreme firmwares did not handle this properly when the value would jitter > 359, which happens more often with newer games, and that's why this became a recent discovery. Kreon Checker was meant to be used as a tool to warn users if a rip was possible to jitter > 359 and produce an invalid disc angle when combined with the bug in earlier iXtreme firmwares. It does not mean that your rip is bad. It just means you'd better use that disc with iXtreme 1.4 or newer if you want to be safe.
Nice med BRA beskrivningar, då vet vi :P
ahaa... forgive me men som sagt: detär väldigt svårt att få en AKTUELL samlad bild av alltihoppa, det finns så mkt gammalt som bara gällde förut osv, det är ett allmänt problem jag upplevt på min resa från att veta noll till att veta det jag behöver.
Jo då jag vet mkt nu och det gick fort men det är fortf bökigt, inte bara köra rakt på inte
Update: enl kontakt med en person som står nära utvecklingen av xdvdmulleter så har det aldrig varit några crc fel i databasen för xdvdmulleter, man trodde bara det men kreon problemet handlade ENBART om firmwaren. intressant, men som sagt, fr 1.4 är det inget att fundera på o man kan slänga bort kreoncheckern helt enkelt precis som du sa.
Bookmarks