Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: XBMC och streaming

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

XBMC och streaming

Jag har lite svårigheter med Streaming i XBMC.

En del fungerar fint, såsom SVT-scriptet. Och jag tror att det gäller även annan streaming från internet med en fil med bestämd storlek. Att strömma själv, t.ex. en filmfil med VLC, fungerar felfritt.

Däremot när jag ska spela live streaming, t.ex. med en mms-länk från www.myp2p.eu blir det svårare. Jag har testat både genom URLPaster och att lägga in en .strm-fil i boxen.

Allting börjar cacha som vanligt och börjar spela. Vissa strömmar har audion i normal hastighet men videon går VÄLDIGT långsamt. Andra strömmar spelar med hyfsad synk i audio/video, men stoppar efter olika lång tid. (Vanligtvis 1-3 minuter.) Och då kan jag inte starta dem igen utan omstart av XBMC.

Det enda som verkar funka i live-väg, är TVU Player med URLPaster (har ännu inte testat TVAnts). RÄTTELSE: Bara vissa TVU Player-länkar funkar, vissa har långsam video (som ovan) men normalsnabbt ljud. Vid uppspelning i datorn fungerar allting utan fel.

Jag har länge letat febrilt på många olika forum och försökt med mycket. Pilla med Xboxets Cache-storlek, ta bort Windows stöd för uPnP, ta bort routerns stöd för uPnP, stänga av brandväggar...

Jag har 2 MBit/s uppkoppling. Routern heter D-Link DIR-100. XBMC-versionen är Manzon, med något/några år på nacken.

Kan det vara någon router-inställning? Eller klarar mitt mediacenter inte av alla filformat på streaming? Eller vad är det för fel?!

Jag är mycket tacksam för hjälp!
    Sebbin
    Last edited by sebbin; 2008-02-05 at 17:36.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Börja med att uppdatera xbmz ... 2 år är lång tid ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

tack

Tack Begga, jag får testa det. Har haft andra versioner tidigare och inte varit nöjd, men nu tycks det ha kommit en ny version av den jag använder. Återkommer säkert här, om det inte funkar i den heller

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Okej - nya xbmc installerad och allt funkar finfint. Jag blev förvånad faktiskt! Tack för hjälpen än en gång!

Liknande diskussioner

1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:01
  2. Vilken ångest..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 13:52
  3. XBMC och TV3?
    By travswebits in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 15:29
  4. XBMC och internet?
    By asdfghn in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 08:01
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45