Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Ny på Live - Vilka uppdateringar är säkert att göra / bör någon undvikas?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17

    Question Ny på Live - Vilka uppdateringar är säkert att göra / bör någon undvikas?

    Halloj!

    Nu har jag tagit mig in på live här och fick en riktig funderare först då det frågades om uppdateringar på en gång men denne första var absolut nödvändig för att i huvud taget komma in på live så det var inte mkt att snacka om.

    Nu undrar jag dock, i fråga om säkerhet, vilka uppdateringar vågar man göra egentligen? Jag har redan stött på flera frågor och vad jag förstått finns det:

    - Konsoluppdateringar (måste väl alltid göras för att komma in på live eller?)

    - Dashboard uppdateringar (ej fått någon förfrågan ännu, men vad jag förstått är dessa frivilliga, bör man avstå från dessa eller är det lugnt?)

    - Uppdateringar till arcade spel man laddat ned (dyker upp en ruta som säger att man kommer kopplas ned från live om man nekar, men det går tydligen fortf att starta spelet utan uppdateringen, skumt värre, är dessa säkra?)

    - Uppdateringar till "riktiga" spel på skiva (ej sett dessa ännu men vet att de finns, hur säkra är dessa?)

    Så kort o gott, vad ska man tänka på gällande uppdateringar, är det någon av dessa (eller andra om fler finns) som man bör avstå från, vänta med, etc?

    Vad är eran stretegi? vad är smartast?

    Kristian

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    blev 2 post
    Last edited by DrMyxo; 2008-02-06 at 20:49.
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    finns 2 vägar. antingen är du offline för att inte bli banad eller så kör du på live som du inte var nån skillnad för med stor sannolikhet loggar konsolen va som sker o är de nått fel blir man banad vid nästa online tillfälle eller iaf flaggad för senare baning och jag förutsetter att du har nått flash/chipp om inte gör allt, om flash så spelar de nog ingen roll vad du gör för risken är nog lika stor iaf
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Många tycks tänka så - jag har inte bestämt mig än.

    Men frågan rörde mer uppdateringar som erbjuds/krävs, hurivida dessa är säkra eller bör undvikas.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    blev 2 post
    vafan upprepar du dig? haha skämta bara shit happens

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Vårgårda
    Inlägg
    129
    Respekt
    20
    Jag har kört alla updateringar jag fått (exakt alla spel mm) inte blivit bannad än =D har ju flashat o allt oxå då..
    Hejsan hoppsan !

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    där ser man ja, jo det ska inte ha någon betydelse vad jag förstått

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    Halloj!

    Nu har jag tagit mig in på live här och fick en riktig funderare först då det frågades om uppdateringar på en gång men denne första var absolut nödvändig för att i huvud taget komma in på live så det var inte mkt att snacka om.

    Nu undrar jag dock, i fråga om säkerhet, vilka uppdateringar vågar man göra egentligen? Jag har redan stött på flera frågor och vad jag förstått finns det:

    - Konsoluppdateringar (måste väl alltid göras för att komma in på live eller?)

    - Dashboard uppdateringar (ej fått någon förfrågan ännu, men vad jag förstått är dessa frivilliga, bör man avstå från dessa eller är det lugnt?)

    - Uppdateringar till arcade spel man laddat ned (dyker upp en ruta som säger att man kommer kopplas ned från live om man nekar, men det går tydligen fortf att starta spelet utan uppdateringen, skumt värre, är dessa säkra?)

    - Uppdateringar till "riktiga" spel på skiva (ej sett dessa ännu men vet att de finns, hur säkra är dessa?)

    Så kort o gott, vad ska man tänka på gällande uppdateringar, är det någon av dessa (eller andra om fler finns) som man bör avstå från, vänta med, etc?

    Vad är eran stretegi? vad är smartast?

    Kristian
    "Konsoluppdateringar" och "Dashboard uppdateringar" är samma uppdatering. Dessa finns även med på många spel för att säkerställa att spelet har tillgång till rätt mjukvarufunktionalitet.

    Det kommer ibland uppdateringar till spel som t.ex. Gears Of War...dessa borde vara relativt säkra då speltillverkarna inte är dom som lägger krutet på säkerheten.

    MEN kontentan är att vi inte vet vad som kommer i framtiden. Just nu bannas folk när dom modifierar sin box och/eller spelar en backup via live. Framöver kanske en bannad konsol slutar spela spel helt .. who knows.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Det lät ju lagom roligt. Undrar om de verkligen har rätt att göra så. Att de har rätt att stänga ned någon från live har jag ingen tvekan om eftersom du när du signar upp för live skriver under ett avtal så att säga om att du har en omodiferad box o inte får reverse engineera o allt det där, Men något sådant avtal skriver du aldrig under när du köper din 360 i affären och vad du gör offline med den tror jag inte de kan lägga sig i på det sättet, jag har väldigt svårt att tro det iaf. Låter inte hållbart juridiskt. De kan iofs kanske försöka stämma dig för att du modifierar boxen men att göra den obrukbar per vettifan om det skulle hålla.

    Så konsoluppdatering och dashboard uppdatering är alltså samma sak, och om jag förstått saken rätt så MÅSTE alla uppdatera så snart en ny blir tillgänglig för att i huvud taget släppas in på live, har jag förstått rätt då? Jag trodde "fall update" var frivillig?

    Kristian

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nej det är nog därför dom har valt att inte "bricka" konsollen helt för då hade det blivit ett sjuhelvetes liv. Vad dom skulle kunna göra är att omöjliggöra framtida uppdateringar av konsolen vilket medför att nya spel inte startar.... även detta kan leda till lynchning så det är inte troligt (men ändock möjligt).

    Precis dom är "mandatory" och även vissa spel vägrar starta om du inte har uppdaterat .. så m.a.o "fall update" är frivillig tills något spel kräver det (eller du loggar in på Live).
    Last edited by POi2; 2008-02-08 at 12:50.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Jepp, o då kan man ju ändå inte gå in på live så då spelar det ju ingen roll ändå.
    Uppdateringar följer ju med spelen på skivan om de krävs så det behöver man inte vara online för, och åter igen, om de gjorde något som gjorde dessa uppdateringar omöjligt så skulle de åter igen vara på samma ställe, att de "slagit av", inte bara tjänsten, utan MASKINEN, jag tror aldrig de kan göra så, tror inte det håller juridiskt. Man kan ju inte förbjuda någon att mecka med sina grejor precis, än iaf. Tack o lov!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    Man kan ju inte förbjuda någon att mecka med sina grejor precis, än iaf. Tack o lov!
    men de kan förbjuda dig att använda deras tjänster (de är ingen rättighet), precis som hansi kan banna folk härifrån..

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    79
    Respekt
    17
    Jepp det är ju en tjänst, en annan sak, men konsollen den får de ge fan i

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    de måste väl skicka med uppdatering för spelet på skivan för alla har ju inte xboxet upkopplat mot internet eller?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Muschke Visa Inlägg
    de måste väl skicka med uppdatering för spelet på skivan för alla har ju inte xboxet upkopplat mot internet eller?
    de uppdateringar som krävs för att spelet ska starta ligger alltid på skivan.

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Hur man uppdaterar sitt Wiikey till 1.9g [Bilder][Film]
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 22:40
  3. Att byta sin firmware och gå in på live
    By Mrn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 20:24
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •