Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Placering av xboxen, ang värmeavledning

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17

Question Placering av xboxen, ang värmeavledning

Jag hade tänkt mig ställa min nya 360 i tvhyllan, finns flera fack gjorda för video o dylikt, har redan den gamla xboxen i ett sådant fack men blev en aning avskräckt när jag läste manualen där det står att den inte får ställas i "confined places" dvs innesluten plats. Såvida de inte är väl-ventilerade står också. Jag vet ju hur jäkla många boxar som gått åt h-e p.g.a värme så därför är jag tveksam, hur försiktig ska man vara eg? utrymmet jag tänkt använda är typ som ett videofack, det skulle ge boxen säg 10 centimeter på var sida fritt kanske o säg 4-5 cm fritt ovanför. Utrymmet är öppet bak och fram, ingen glasdörr eller dylikt. Fan vad stor den är förresten, men är van vid wii't det är ju fan plånboksformat på jämförelsevis

O varför gnäller alla på att den låter så jävla mkt för? har ni hört min dator eller? :P VRRRRRRRRRRMMM!!!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
    det skulle ge boxen säg 10 centimeter på var sida fritt kanske o säg 4-5 cm fritt ovanför. Utrymmet är öppet bak och fram, ingen glasdörr eller dylikt
    så har ungefär jag min box, inga problem ännu, har den liggandes. se till du inte har den nära öppna fönster / balkongdörr då elektronik fort bli nerkylt.. den kalla luften smyger på fort som fan ibland. stora temperaturskillnader är aldrig bra. kör på du..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Den står iofs nära ett fönster men det fönstret är tekniskt omöjligt att öppna så vida man inte första ska flytta på ungefär halva rummet så det är nog lugnt, svalt o trevligt där nere i facket där den står med så det blir nog bra.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag har min på fönsterkarmen xD
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    lol! ok så länge du inte ÖPPNAR fönstret så får vi väl lov att säga att kylningen är bra iaf

Jag är nog ganska överdriven o försiktig när det gäller detta, brukar vara det när man ställer dit grejorna, sen efter en månad el så då kör man bara

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    lol! ok så länge du inte ÖPPNAR fönstret så får vi väl lov att säga att kylningen är bra iaf

Jag är nog ganska överdriven o försiktig när det gäller detta, brukar vara det när man ställer dit grejorna, sen efter en månad el så då kör man bara
    Jag har en ventilation öppning med regn och vindskydd som står halvt öppet Men den är på andra sidan av karmen

Anledningen till varför den står där är för att jag ville inte ha den på hörnskrivbordet p.g.a. värmeutväcklingen. Och precis bredvid har jag fönsterkarmen
    När jag skaffat en ny skärm ska jag flytta på den iaf
    (Kör med VGA kabel och har bara en datorskärm)

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Aha okej, jag kör med HDMI o kör VGA till tv'n på 100% nativ upplösning, ser sjukt bra ut.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Om man kan ha maskinen ståående så är det nog att föredra iaf på dom äldre maskinerna. Det blir jäkligt varmt under grafikprocessorn och vanliga processorn. Vid ståående läge så förflyttar sig iaf värmen en aning bättre från det lilla utrymmet på undersidan.

Som tur är så genererar dom nya processornerna iaf lite mindre värme så det kanske inte kommer vara ett lika stort problem med RROD. Time will tell.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    jag har definitivt en nyare då jag köpte den precis nyss, jag har också rrod garanti på den så det ska nog vara lugnt, får känna mig fram lite när man haft den igång lite o se hur det ter sig!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    ps: ha den stående med katter är inte att föredra, minst sagt

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    jag har definitivt en nyare då jag köpte den precis nyss, jag har också rrod garanti på den så det ska nog vara lugnt, får känna mig fram lite när man haft den igång lite o se hur det ter sig!
    Den behöver inte vara nytillverkad bara för att du nyligen köpt den
    Jag köpte min bara lite efter jul och den är tillverkad 2006-12-06 så den är lite mer än ett år gammal

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    ps: ha den stående med katter är inte att föredra, minst sagt
    katter eller andra håriga husdjur är en fara för all elektronik, håll de långt borta från prylarna.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    katter eller andra håriga husdjur är en fara för all elektronik, håll de långt borta från prylarna.
    Tell me about it ... Hade en gammal burk som stog som router ... Den slutade fungera en dag ... Och tammefan det var så mycket katthår i den burken så med ett skellet och lite till så hade jag kunnat bygga mig en till katt ... Det var rent abnormt mycket med skit i den burken ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    skratt gäller att ha pli på dem, typ :P

ingen aning men jag hade iaf fall update preinstalled det säger väl iaf att den inte är ett år gammal :P

Liknande diskussioner

1. Spela PSP film i Xboxen
    By frizzby in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 23:49
  2. VIA 6421A hittar inte Xboxen.
    By Sci-Fi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 13:10
  3. 7" LCD inbyggd i Xboxen
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 21:43
  4. Xboxen blir svart och går inte starta om...
    By Anytec in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 15:18
  5. Ang. Skicka in xboxen på flashning
    By Crisse in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 16:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner