Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem vid uppstart

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Problem vid uppstart

    Har nu långt om länge fått igång boxen efter chippning, har kommit in i chippets meny, flashat in en ny bios, m8_16.bin heter den, har en v1.6 box, men när jag väljer att starta upp från den nya biosen dör boxen och den startar upp med samma ruta som vanligt, den man väljer vilken bios man vill starta med, har inte installerat superdisc eller nått i den stilen, nån som vet vad jag ska göra för att få igång den?? Väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Med bara ett bios så händer inte mycket när du startar. Du måste även installera en dashboard. Så starta med superdisc.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Med bara ett bios så händer inte mycket när du startar. Du måste även installera en dashboard. Så starta med superdisc.
    Hur installerar jag det? Har det brännt på en dvd-rw skiva nu

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Stoppa in skivan, starta om xboxen. När den kommit igång så väljer du översta alternativet i menyn "psxcare.com"
    Sedan väljer du Install Evox. Antingen (small drive) eller (large drive) beroende på om du har orginalhårdisken i eller en större.. Sedan rasslar det på en stund.. När det är färdigt så kan du plocka ur skivan och starta om xboxen. Sedan skall den starta Evox när du startar xboxen.
    Sen installerar du (självklart) XBMC. UTan XBMC är xboxen inte längre värd att användas!!

    Lycka till!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Stoppa in skivan, starta om xboxen. När den kommit igång så väljer du översta alternativet i menyn "psxcare.com"
    Sedan väljer du Install Evox. Antingen (small drive) eller (large drive) beroende på om du har orginalhårdisken i eller en större.. Sedan rasslar det på en stund.. När det är färdigt så kan du plocka ur skivan och starta om xboxen. Sedan skall den starta Evox när du startar xboxen.
    Sen installerar du (självklart) XBMC. UTan XBMC är xboxen inte längre värd att användas!!

    Lycka till!
    vet inte om jag får upp psxcare i menyn, men ska göra ett försök, tack för hjälpen

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ähh, funkar inte, ger upp

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Ger du upp redan efter bara 2 veckor ... ... Gör du som han säger så går det inte misslyckas ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Ger du upp redan efter bara 2 veckor ... ... Gör du som han säger så går det inte misslyckas ...
    he he, har klyddat i mer än två veckor, har gjort som han skrev men jag lyckas misslyckas ändå... får inte upp psxcare menyn på min box, garanterat jag som gjort fel så det är lika bra att inse att man inte klarar ut det, blir inlämning av skitet

Liknande diskussioner

  1. Konstigt problem vid bränning.
    By Birkborkasson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 15:33
  2. Problem vid överföring av filer
    By bleppe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 12:32
  3. Problem vid 4.2 till 5.2 på MS 25
    By Chips in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 11:28
  4. Fel vid uppstart
    By zappafan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 13:21
  5. Boxen låser sig vid uppstart
    By Kid_Rock in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 21:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •