Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Billig 360 HD DVD-spelare

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18

Billig 360 HD DVD-spelare

Läste på Aftonbladet idag att Amazon har sänkt priserna på sina 360 HD DVD-spelare (http://www.aftonbladet.se/pryl/tv/article1781786.ab). Har någon erfarenhet av att handla hos dem, frakt, tull osv? Verkar som att HD DVD är döende jämfört med Blue Ray men 500 spänn är ändå inte mycket .

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Du kan räkna med att paketet fastnar i tullen. Då får du betala tullavgift och skatt... å då blir den inte så billig längre.
    Engelska Amazon däremot går bra att handla från (EU), men de säljer den ju inte så billigt. Där kostar den just nu 100£.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Du kan räkna med att paketet fastnar i tullen. Då får du betala tullavgift och skatt... å då blir den inte så billig längre.
    Engelska Amazon däremot går bra att handla från (EU), men de säljer den ju inte så billigt. Där kostar den just nu 100£.
    man borde kunna be Amazon skicka det som "GIFT" eller "DEMO EXAMPLE". det brukar företag gå med på, har ofta fungerat bra för mig på lite olika ställen, olika sorters prylar, det är bara mina inlines från usa som blev en dyr historia i tullen , de hade inte heller någon sån text som gör dem tullfria.

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Ja nu när du säger det.. GIFT borde funka.

Hur är det med regioner då? Är spelaren regionsfri eller blir man tvungen köpa filmer från USA? PAL och NTSC?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av KonradA Visa Inlägg
    Ja nu när du säger det.. GIFT borde funka.

Hur är det med regioner då? Är spelaren regionsfri eller blir man tvungen köpa filmer från USA? PAL och NTSC?
    det kommer garanterat vara region 1 (usa, canada) på den. köper du en dvd här så är det ju region 2 på den, men med lite tur kanske den kan köra alla regioner, det borde ju stå i specifikationen. om inte annat ska den köra saker som är regionsfria utan problem även om den är regionlåst.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    HD-DVD'n är regionsfri, så det är lungt.

MEN jag har också kört med "Gift" från Amazon. Det är absolut ingen garanti.
    Så du kan ju chansa.
    Har du otur så blir det 500kr + tullavgift 20% (100kr) å sen moms 25% på summan av varans värde + tullavgift, d.v.s. 25% på 600kr (=150kr).
    Summa sumarum 750kr.
    Eller om du har tur och inte fastnar i tullen så blir det bara 500kr.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Varje gång jag sett något kul på amazon.com och försökt beställa så har det fastnat på att dom inte skickar just den produkten utanför usa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    i HBG såldes dom ut för 799:- men dom var slut när jag kom dit
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Såg nyss en annons för en beggad inklusive 6 filmer (King Kong, Batman Begins, Mission Impossible III, Training Day, Transformers, Digital Video Essentials HD) för 1200kr.
    Bara filmerna är ju värda 1500kr.....
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

1. Bränna 360 backupper på en HP DVD.
    By Jok3r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 18:56
  2. DVD spelare som kan bara läsa cd skivor
    By anders winberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 22:18
  3. dvd skivor v 360
    By BOZZIO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 16:35
  4. Regionsfri DVD på XBox 360?