Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilket Wii chip bör jag använda?

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Vilket Wii chip bör jag använda?

Vet att det antagligen finns hundra olika topics om det här, och ber om ursäkt för att jag skapade ett nytt, men det verkar oftast inte bli så snabba svar på redan skapade trådar, och skulle behöva svar så snabbt som möjligt.

Jag har ett Wii med serienummer LEH10072, så jag antar att dem flesta fungerar till det, men jag är osäker på vilket jag ska köpa, för alla verkar vara "NTSC backups to NTSC Wii" och inga detaljer om hur original eller Backups för PAL skulle fungera på en PAL Wii, skulle inte vilja att mina nuvarande spel blev obrukbara på grund av det (Vet dock inte hur dem funkar så jag kanske bara är onödigt nojjig xD)

Sedan så behöva veta vilket chip som har bäst support för NTSC spel på en PAL Wii, GC support spelar ingen roll för mig, har ett Gamecube för det. Det främsta i listan på spel jag vill ha det här för då är ju Smash Bros. Brawl, jag hade tänkt skaffa ett japansk ISO tills det amerikanska kom ut, sedan spela det tills jag kan köpa en PAL version (har aldrig varit särskilt förtjust i import eller chipping, men vill så gärna spela brawl xD)

Så kort och gott, vilket chip föreslår ni? Jag vill ju helst ha ett som kommer fungera i framtiden så uppdateringsbart är nog ganska viktigt. Beskriv helst så mycket som ni kan om det ni tycker är bäst/bäst i min situation.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Wiinja Deluxe
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av RejjeN Visa Inlägg
    Vet att det antagligen finns hundra olika topics om det här, och ber om ursäkt för att jag skapade ett nytt, men det verkar oftast inte bli så snabba svar på redan skapade trådar, och skulle behöva svar så snabbt som möjligt.

Jag har ett Wii med serienummer LEH10072, så jag antar att dem flesta fungerar till det, men jag är osäker på vilket jag ska köpa, för alla verkar vara "NTSC backups to NTSC Wii" och inga detaljer om hur original eller Backups för PAL skulle fungera på en PAL Wii, skulle inte vilja att mina nuvarande spel blev obrukbara på grund av det (Vet dock inte hur dem funkar så jag kanske bara är onödigt nojjig xD)

Sedan så behöva veta vilket chip som har bäst support för NTSC spel på en PAL Wii, GC support spelar ingen roll för mig, har ett Gamecube för det. Det främsta i listan på spel jag vill ha det här för då är ju Smash Bros. Brawl, jag hade tänkt skaffa ett japansk ISO tills det amerikanska kom ut, sedan spela det tills jag kan köpa en PAL version (har aldrig varit särskilt förtjust i import eller chipping, men vill så gärna spela brawl xD)

Så kort och gott, vilket chip föreslår ni? Jag vill ju helst ha ett som kommer fungera i framtiden så uppdateringsbart är nog ganska viktigt. Beskriv helst så mycket som ni kan om det ni tycker är bäst/bäst i min situation.
    Alla chip med regionfree har samma stöd för NTSC-spel. Vissa spel funkar, andra inte. Lista på vilka spel som funkar Tänk på att alltid tanka ned senaste wii firmwaren från onlinetjänsten innan du kör ett nytt NTSC-spel, för att förhindra brickning. Vissa spel har uppdateringar som gör att du får dubbla uppsättningar News och Weather Channel på din Wii.

Är inte helt hundra på hur det funkar, men om du kör ett spel från en region, och sen kör samma spel fast från en annan region så är det inte säkert att du kan använda sparfilerna från första spelet.

Självklart funkar PAL-spel på PAL Wii. Men med WiiKey funkar av nån anledning inte originalspel på dual layer-skiva (men brända går).
    Last edited by Phredreeke; 2008-02-09 at 14:40.

Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    17
    Jag sitter också och klurar på vilket chip man ska använda sig av. Min Wii är sprittans ny och har serie nummer LEH16595644. Alla nuffror i web shoppen är betydligt lägre än så. Det står i och för sig att si eller så chip funkar på LEH XXX och "över" så jag antar att det inkluderar den här Wii'n hehe.

Nu har jag inga planer på att använda min Wii till så något annat än spel så det enda jag kräver av ett chip är att jag kan köra back-up'er på vanliga, Svenska Wii spel. Jag kommer inte heller köra "homebrew" program eller spel från andra regioner eller nåt.

Vad ska man välja? Det finns ju en del och jag har banne mig inte en aning. Mina krav är ju som sagt inte så märkvärdiga så en billigare variant borde väl fungera? Eller?

Tacksam för tips.

Edit: Efter lite mer bläddrande i forumet verkar det som om Argon är vad jag ska sikta på i dagsläget. Plus en "injectus" för uppdateringar. Tack för det Blixten hehe.

Hur är det med Nintendo's variant av "Live"? Finns det risk för att man blir bannad om man har en modifierad konsoll? Och behöver man uppdatera chippet efter varje oficiell uppdatering av Wii'n?

Idel frågor...
    Last edited by TonyW; 2008-02-10 at 08:04.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Tja du kan inte använda wiin till så mycke annat än just spel...

Chippen är väll lite sisådär, alla funkar typ likabra.
    Jag använde Wiikey och de har aldrig krånglat hitills, uppdatering sker via skivor så de är relativt lätt att uppdatera

När de gäller till banning från onlinetjänst så har jag aldrig hört om nått sånt.. mest för att de inte finns så mycke onlinetjänst att prata om när de gäller wii.
    Första spelet som börjat utnyttja "online" gaming är i princip bara SSBB och då är de inte i skala Live, utan mer "Direct connect to ip".

Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    17
    Allright. Då är det mest en fråga om att hitta ett chip som passar med min version av Wii'n då.

Tack för info'n.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Bara att slå till på Argon'et och en liten Injectus!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    17
    Tror det får bli det. Det är alltid lite extra nörd-tufft med sladdar som sticker ut ur leksakerna om inte annat hehe.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Precis!

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    17
    Bleh. Hade mitt andra bil-inbrott sen i julas i helgen. Så Wii chip får vänta. Det är ju fan att folk inte kan låta bli andras grejer. Grr...

Liknande diskussioner

1. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 14:54
  2. Fel efter avbruten uppdatering
    By iso in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 17:46
  3. Hd loader, hur, var?
    By peso92 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 16:06
  4. Vilket program ska jag använda för att bränna?
    By dbl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 23:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner