Original inlägg av
RejjeN
Vet att det antagligen finns hundra olika topics om det här, och ber om ursäkt för att jag skapade ett nytt, men det verkar oftast inte bli så snabba svar på redan skapade trådar, och skulle behöva svar så snabbt som möjligt.
Jag har ett Wii med serienummer LEH10072, så jag antar att dem flesta fungerar till det, men jag är osäker på vilket jag ska köpa, för alla verkar vara "NTSC backups to NTSC Wii" och inga detaljer om hur original eller Backups för PAL skulle fungera på en PAL Wii, skulle inte vilja att mina nuvarande spel blev obrukbara på grund av det (Vet dock inte hur dem funkar så jag kanske bara är onödigt nojjig xD)
Sedan så behöva veta vilket chip som har bäst support för NTSC spel på en PAL Wii, GC support spelar ingen roll för mig, har ett Gamecube för det. Det främsta i listan på spel jag vill ha det här för då är ju Smash Bros. Brawl, jag hade tänkt skaffa ett japansk ISO tills det amerikanska kom ut, sedan spela det tills jag kan köpa en PAL version (har aldrig varit särskilt förtjust i import eller chipping, men vill så gärna spela brawl xD)
Så kort och gott, vilket chip föreslår ni? Jag vill ju helst ha ett som kommer fungera i framtiden så uppdateringsbart är nog ganska viktigt. Beskriv helst så mycket som ni kan om det ni tycker är bäst/bäst i min situation.
Bookmarks