Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Snurrig DLL-fil

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Snurrig DLL-fil

    Tjena gott folk!

    Jag har stött på en väldigt mysko ( i alla fall enligt mig) och svårlöst sak. Vanligtvis när jag bränner spel är det ju en dvd.fil och en iso. som jag fick lära mig i FAQ här på psxcare för ett tag sen. Men nu så är det bara en hel radda av massa filer som är helt vita utan winrar-ikon och som inte går att extrahera. Med andra ord så är det lika många som de brukar vara om man får winrarfiler men det går helt enkelt inte att göra någonting med dem. Om jag tittar på dem i egenskaper så står det DLL-fil. Men frågan är vad ska jag göra? Har jag för gammal win.rar möjligen? För andra spel gått att öppna upp :/ Spelet är Hitman Blood-money.

    Tack på förhand
    Mattias

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Slå på så att windows visar filändelse. (I ett windows-fönster väjer du Tools > Folder Options > View. Se till att "Hide extensions for known file types" EJ är ikryssad.)

    Vad heter filerna?
    Finns det ingen som heter .rar eller .001? Väljer man att packa upp den första filen i en rarserie så hämtar den ju automatiskt data från de andra....
    En ny version av Winrar är aldrig fel.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Slå på så att windows visar filändelse. (I ett windows-fönster väjer du Tools > Folder Options > View. Se till att "Hide extensions for known file types" EJ är ikryssad.)

    Vad heter filerna?
    Finns det ingen som heter .rar eller .001? Väljer man att packa upp den första filen i en rarserie så hämtar den ju automatiskt data från de andra....
    En ny version av Winrar är aldrig fel.
    Jo jag vet, jag verkar ha den senaste verisionen utav winrar, det är inte det. Utan jag tryckte på egenskaper nu och den säger att filen är en .001-fil på 95,3 megabyte. Det står även under öppnas med "DLL-fil för Windows-gränssnitt"

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    .001 är en rar-fil.
    Välj "öppna med..." och browsa fram winrar så ska du se att det funkar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    men det är just det som är så knepigt :/ jag valde öppna med winrar. sen så öppnades winrar å då extraherade jag mappen och fick fram dvd.filen och den där iso.filen. men isofilen hade "öppna med anteckningar"-symbolen som filsymbol precis som dvdfilen och när jag brände allt gick det inte att spela spelet :/ efter att ha valt dll-filen som winrarfil så gick det inte heller att högerklicka på den å extrahera som man brukar göra

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stroemniev Visa Inlägg
    men det är just det som är så knepigt :/ jag valde öppna med winrar. sen så öppnades winrar å då extraherade jag mappen och fick fram dvd.filen och den där iso.filen. men isofilen hade "öppna med anteckningar"-symbolen som filsymbol precis som dvdfilen och när jag brände allt gick det inte att spela spelet :/ efter att ha valt dll-filen som winrarfil så gick det inte heller att högerklicka på den å extrahera som man brukar göra
    öppna winrar, välj öppna, leta upp rarfil, tryck ok, sen packa upp.
    öppna brännar programmet, tex imgburn, öppna .dvd filen, bränn.

    det har antagligen hänt något med dina fil-associationer, spelar ingen roll ändå. man behöver inte alltid gå vägen via högerklick etc. om det inte vill fungera går man den vägen program fungerade förr i tiden, då inga fancy shortcut menyer fanns.

    tänk på att sätta layerbreak om du använder imgburn.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    kanske borde tillägga att releasen heter: Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL

    och jag har läst på en massa ställen att det är flera som har problem med filen. om det inte fungerar vet någon en annan fungerande release?

    int21: jag ska prova det du sa men jag har råkat få daemontools som fillöppnare för .000-filen :/ att det ska va så svårt just med det här spelet!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stroemniev Visa Inlägg
    int21: jag ska prova det du sa men jag har råkat få daemontools som fillöppnare för .000-filen :/ att det ska va så svårt just med det här spelet!
    spelar ingen roll om du följer mitt exempel. vad filer är associerade har noll betydelse. öppnar man filer via programmet man ska använda kommer det fungera lika bra.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    jag har bränt å testat men de fungerar fortfarande inte jag har öppnat filen med winrar, extraherat. fått en dvd.fil och en .000 och sedan bränt dvd.filen med clonecd som jag alltid gjort. men det fungerar fortfarande inte kanske bara jag som är dålig men jag har en känsla av att jag inte gör fel : p

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stroemniev Visa Inlägg
    jag har bränt å testat men de fungerar fortfarande inte jag har öppnat filen med winrar, extraherat. fått en dvd.fil och en .000 och sedan bränt dvd.filen med clonecd som jag alltid gjort. men det fungerar fortfarande inte kanske bara jag som är dålig men jag har en känsla av att jag inte gör fel : p
    du verkar göra rätt iaf. har du provat imgburn?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...22&postcount=3

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Vad har du för firmware i din xbox?
    Har du iXtreme måste du först patcha spelet för att det ska funka.
    (Finns guide i FAQ hur du gör med Mulleter)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    jag tror jag har iextreme för jag flashade den hos psx i januari. btw jag fick det att fungera nu när jag patchade! tack alla hör hjälpen!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stroemniev Visa Inlägg
    jag tror jag har iextreme för jag flashade den hos psx i januari. btw jag fick det att fungera nu när jag patchade! tack alla hör hjälpen!
    kanon..

Liknande diskussioner

  1. MD5 Fil?
    By Miick in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 20:46
  2. hur man bränner en .iso fil ? (utan .dvd-filen)
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 16:12
  3. Bara 1 fil
    By dizazter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 19:19
  4. hj-split fil hur bränner man
    By volador in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 13:59
  5. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •