Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hjälp! Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 fungerar ej!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0

Hjälp! Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 fungerar ej!

Hejsan. Ett tag sen jag postade här.

Har inte haft problem med några brända spel sen jag flashade min box för 6-7 (?) månader sen, har inte spelat live en enda gång sen dess.

Laddade hem Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 igår och idag provade jag bränna med imgburn med min Pioneer 111D på verbatim+R DL (som jag alltid kört med). På Layerbreak valde jag "Calculate Optimal".

När jag stoppar skivan i boxen så tuggar den bara en liten stund sen säger den bara "unplayable disc".

Vad tror ni det kan vara? Tacksam för svar

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Myzkoo Visa Inlägg
    Hejsan. Ett tag sen jag postade här.

Har inte haft problem med några brända spel sen jag flashade min box för 6-7 (?) månader sen, har inte spelat live en enda gång sen dess.

Laddade hem Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 igår och idag provade jag bränna med imgburn med min Pioneer 111D på verbatim+R DL (som jag alltid kört med). På Layerbreak valde jag "Calculate Optimal".

När jag stoppar skivan i boxen så tuggar den bara en liten stund sen säger den bara "unplayable disc".

Vad tror ni det kan vara? Tacksam för svar
    du har fel layerbreak. du skulle läst guiderna här innan. 1913760 ska det vara.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Jag tyckte jag läste allt men :P .. har inte behövt skriva in det manuellt förut, är det speciellt för det här spelet eller är det så på alla nuförtiden? Fick för mig att allt var automatiskt med min brännare. var ett tag sen jag brände ut något nu

Så det är bara stoppa in en ny skiva och skriva in siffrorna och hoppas på att det fungerar då?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jag tyckte jag läste allt men :P .. har inte behövt skriva in det manuellt förut, är det speciellt för det här spelet eller är det så på alla nuförtiden? Fick för mig att allt var automatiskt med min brännare. var ett tag sen jag brände ut något nu

Så det är bara stoppa in en ny skiva och skriva in siffrorna och hoppas på att det fungerar då?
    det är samma för alla 360 spel. i imgburn måste man fylla i det, behövs inte med clonecd då den tar det från .dvd filen.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Ok, då provar vi igen. Återkommer med resultat ikväll eller imorgon

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    I img burn så står det såhär:

Book Type: DVD+R DL

Är det ok? Läste något om att man måste sätta den på DVD-ROM? Måste man det? och hur isåfall? hittar inte det under settings..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    I img burn så står det såhär:

Book Type: DVD+R DL

Är det ok? Läste något om att man måste sätta den på DVD-ROM? Måste man det? och hur isåfall? hittar inte det under settings..
    din brännare gör det automatisk.. annars finns det under "tools/drive/change book type".. i nya imgburn finns inte pioneer med.. så du får läsa instruktionerna där vilken du ska köra om du ändå vill göra det.. ja har samsung brännare och min sätter booktype automatiskt.. har inte pillat där själv..

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Ok, det fungerar klockrent nu iallafall Tack så mycket!

Liknande diskussioner

1. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 18:05
  2. Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?
    By Hansi in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 18:20
  3. Vilken brännare fungerar?
    By jupither in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 00:22
  4. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13
  5. Hjälp mig Flashningen fungerar inte!!
    By sad_88 in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 20:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner